• Aniroma

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Jag har beställt från billiga tester.se. Snabb leverans i diskret förpackning! Tror jag hade dem inom två dagar. Båda gångerna har jag fått mail 20 min efter beställning att varorna är packade och på väg :)

• Aniroma

Måste också ändra mina datum! Äl var 18/5 och bim blir 3-4/6! Fyra dagar tidigare tack vare en kur rosenrot och efamol! :)

Vill börja med att säga att jag inte tror att det här är symptom, för det känns alldeles för tidigt. Idag är jag nämligen bara på äl+4, men inatt har jag haft väldiga kramper i magen. Dock inte tjejmagen utan hela. Det har känts som magknip när man är hungrig, knip och sug samtidigt, fast värre. Fick släpa mig ur sängen vid 2 för att gå ner och ta en alvedon. Kunde inte gå upprätt. Jag trodde nästan att det var bl?ndtarmen, men nu på morgonen är det borta. Låg i fosterställning och kved och trodde jag skulle kräkas. Till saken hör att jag hela dagen igår hade ett hungersug i magen. Trots att jag ätit samma mängd som jag brukar och inte var hungrig eller sugen så gick jag omkring och kände mig hungrig i stort sett hela dagen... Någon som varit med om samma?

• Aniroma

Hade äl i måndags och har sedan dagen innan haft molvärk. Det höll i sig fram till igår, ja idag egentligen men känner inte lika mkt idag. Jag vet att man oftast inte kan känna något såhär tidigt, men ändå letar jag... Känner mig inte särskilt hoppfull. Har inga rikliga vita flytningar som många beskriver. Får dock ut vitt klet, som små toppar/bollar (ursäkta!!) när jag känner inne i. Har inga huggningar, kanske.möjligt lite stickningar men det kan lika gärna vara inbillning. Inga ömma bröstvårtor. Ingenting sånt. Vet att hoppet inte är ute men har verkligen inte känslan att set har tagit sig.. :(

• Aniroma
    linnsanbelle skrev 2015-05-24 14:12:41 följande:

Flytningarna som du bedriver är "vanliga" flytningar = icke fertila. Och så ska det ju vara efter ägglossning

Jag hade också molvärk från ÄL-bim men var inte gravid.. Det är nog olika för alla men du får inte glömma att ett ägg fäster efter (i genomsnitt) 7 dgr efter ÄL och innan det är det fysiskt omöjligt att känna något eftersom kroppen inte vet om att man är gravid.

De första symtomen när ägget gäster KAN vara mensvärk. Ömma bröst osv kommer efter det då hcg halten måste vara såpass hög att kroppen reagerar

Du har ju en hel vecka till på dig att få alla möjliga symtom!

Det kommer gå jättebra!

Åh jag hoppas att du har rätt!! Det är fortfarande nio dagar till BIM så mkt kan hända! Ändå söker man desperat efter symptom haha. Ägget har, son du säger troligtvis inte fäst ännu (om det nu gör det). Tack för att du lugnade mig lite!
  • Aniroma
    Nystjärna skrev 2015-05-24 16:52:32 följande:

Tog detta testet förut idag vid 15. :) ser väldigt bra ut tycker jag :) vad säger ni om det? När borde jag ha äl då,idag eller imorgon? Brukar ju ha en cykel på 26-27 dagar så funderar på hur lång lutealfas jag har.

Imorgon troligtvis! Kanske tisdag, det beror lite på hur länge det är positivt. Kolla ikväll igen innan du lägger dig. Har hört att om ett test är positivt en dag så har man äl inom 24h, är ett test positivt två dagar så tar det mellan 24-48 innan ägget släpper. Men inom två dagar har du iaf! Så mys på så missar ni det inte! :)
  • Aniroma

Håller tummarna!

Vet du om alla får en sån implantationsdipp? Mellan vilka dagar i cykeln kan ägget fästa? Har det något att göra med lutealfasen, dvs dem som har längre lutealfas har en senare implantation? Äl+7 idag och dagarna går så sakta....:P

soofa skrev 2015-05-25 06:38:57 följande:

Här dippade temperaturen rejält nu på morgonen, hoppas på en implantationsdipp och att den ökar igen i morgon. :) ÄL + 8 i dag.

• Aniroma
    soofa skrev 2015-05-25 07:35:38 följande:

Där jag läste stod det att det brukar inträffa 7-10 dagar efter ägglossning, vet inte om det är beroende av längden på lutealfasen eller inte. Det kallas implantationsdipp för att man har sett att det är något vanligare när man är gravid, men det stod också att man kan ha en dipp utan att vara gravid och att man kan vara gravid utan att ha en sådan dipp. Jag hade en liten dipp även förra månaden och då var jag ju inte gravid så jag antar att det är svårt att analysera temperaturen förrän efter bim.

Haha jag vet, man vill bara att dagarna ska gå nu. När planerar du testa?

Suck, bara första månaden och börjar redan tröttna på väntan haha. Jag har inte bim förrän 3-4/6, så lite mer än en vecka kvar. Blir väl att testa på måndagen där första gången tror jag men vill nog försöka hålls mig till dekoreringskvistar 3:e, kan vi bra träning för mitt dåliga tålamod haha. Själv?
  • Aniroma

Nu är jag här igen med mina symptom o frågor.. Ni som tidigare har känt av när ägget fäster, hur kändes det?

Fick nu på eftermiddagen (äl+7) tre stycken stick, kändes som nålstick, i typ hjärtslagstakt, precis någon millimeter ovanför blygdbenet nästan precis där ljumsken börjar. Typ ett rakt streck från bröstvårtor och neråt. Känns som att det är utanför livmodern? Sen en kvart senare fick jag ytterligare ett stick, lite kraftigare, också nån mm ovanför blygdbenet men i mitten liksom. Detta stick gjorde att håret reste sig över hela kroppen.

Var ska huggen/stecken kännas när ägget fäster? Jag har haft molvärk i ryggslutet och tjejmagen hela dagen. Vågar verkligen inte hoppas på något!

• Aniroma
    Zeeeeta skrev 2015-05-25 18:35:06 följande:

Jag har också känt av "stick" under senaste veckan, men de kommer några gånger varje dag tycker jag... 

Är det något du känner igen sen tidigare menscykler när du inte varit gravid?
  • Aniroma
    Zeeeeta skrev 2015-05-25 19:06:34 följande:

Nej, har aldrig känt av det tidigare... Aldrig känt av pms direkt eller ägglossning, men nu är det nästan alla symtomen på en graviditet... Men man vågar inte hoppas för mycket..

Jag har inte heller känt sådana stick tidigare. Väldigt lustigt. Men det känns som att det borde vara fel plats? Eller? Alltså jag dumförklarar mig själv nu haha, men hur långt upp ovanför blygdbenet sitter livmodern? :P
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni