• Aniroma

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Det där är jättesvårt. Förra månaden fick jag positivt ältest på måndagen och det var även då jag hade som ondast. Sen gick tempen ner på tisdagen och upp onsdagen så fertility friend satte ut onsdagen som äldag. Men förstår inte hur det kan göra ont innan ägget släpper...vad är det som värker då liksom?

linnsanbelle skrev 2015-05-09 09:11:34 följande:

Jag har hört att smärtan kommer EFTER att ägget har släppt men de står lite olika överallt.

Hehe ja tror absolut ni täcket upp allt då jag och killen siktar på 4 ligg nu runt ÄL (ons, fre, sön och mån - ÄL sön) :)

• Aniroma
    linnsanbelle skrev 2015-05-09 11:48:28 följande:

Ja såklart, bara softa nu ett par dagar, jag och killen kör totalt 4ggr vil ÄL och då är vi fullt friska haha!!Ja, det är konstigt det där. Jag verkar inte få utslag alls på ÄL tester (ska ha imorgon enl appen o fortfarande neg, appen har stämt alla månader innan, började i januari). jag tycker du litar på din kropp! Har du känt på livmodertappen?? jag började göra det nu och när den är mjuk och lite öppen så är det ÄL, förväntar mig det imorgon! haha!

Det där med tappen tycker jag är jättesvårt! Stänger den sig igen efter mens och öppnar sig igen några dagar innan ÄL eller är den öppen från mens och till äl?

Har ju bara kört ältester, temp och sekretmetod i en månad så svårt att känna sin kropp redan känner jag.. Man vill så gärna känna att något är på gång och jag har nog svårt att veta vad som är vad. Haha :)
  • Aniroma
    linnsanbelle skrev 2015-05-10 12:23:51 följande:

Haha ja de e skitsvårt!

Tappen är stängd (hård) innan och efter ÄL.

I samband med ÄL är den öppen (mjuk). Och sen när mensen kommer är den öppen igen. Blir man gravid är den stängd till födseln.

När tror du att du har ÄL?

Mina ÄL tester verkar inte bita på mig men är lite öm i äggstockarna så känns som om de borde vara på G.. Fortfarande hård o stängd tapp dock!

Igår tyckte jag mig känna en öppning i tappen, satt dock ganska högt. Men vad vet jag haha. Enligt appen ska jag ha äl den 22-23/5 men eftersom jag nu äter rosenrot och efamol för att korta cykeln så hoppas jag det blir tidigare, men man vet ju inte! Ska börja ältester i mitten på veckan tänkte jag och ska nog börja köra varannan dag då för att inte missa det. Inga älflytningar än så det är inte på g ännu. Men sen är det så svårt att veta vad som är älflytningar också om man har sex varannan dag för så är man ju halkigt av den anledningen hela tiden :P när har du äl själv? :)
  • Aniroma
    Symetrical skrev 2015-05-12 07:28:32 följande:

Det värsta är ju att ett positivt utslag på äl-testet inte garanterar äl, enda som gör det är tempökning.

Har världens kanske segaste äl, men skulle säga när som helst nu!

Tycker det ser ut som att du kommer få ett positivt test ikväll eller imorgon bitti!! Sexa på nu :)
  • Aniroma
    Symetrical skrev 2015-05-12 09:07:42 följande:

Mår dock som en påse skridskor idag (som vanligt på äl-dagen) så är glad att vi sexade till det igår, för idag är suget lååååångt bort. Du vet, sådär långt bort så att det knappt syns ens med lupp. Ungefär som när man tar ett negativt gravtest och letar frenetiskt efter ett plus, men inte lyckas frammana det ens med all vilja man besitter! Ungefär så.

Då pausar ni idag och så hoppas vi att suget kommer tillbaka imorgon :)
  • Aniroma
    mikamon skrev 2015-05-17 16:05:20 följande:

Haha!! :D

Alltså jag satt och verkligen fulgrät (tyst...så tyst det gick) i badkaret imorse. Tyckte jag kände molvärk i tjejmagen så jag tog ett ältest. Ingen jäkla stegring alls. Yttepytte rosa linje så jag börjar tro att jag

1. Missat ÄL (då jag fick ganska starkt test samma dag som soofa, minns inte vilken dag jag la upp testet). Har dock inte haft några andra symptom på ev ÄL

2. Att min kropp är helt bananas och bara retas med mig

3. Att jag har slut på ägg. Ingen äggproduktion här inte. Ingen värphöna nej.

Så ja. Efter testet så fixade jag mig ett varmt bad och lät tårarna rinna. Jag var som en öppen kran, vattenfall. Efter det kändes det så skönt ändå, men man blir så himla ledsen. Nu kan ju ÄL komma närsomhelst, det är bara det att man vet inte när och det tär på en.

Om jag nu har en lång menscykel, som jag verkar ha, hur ska jag kunna räkna ut nästa ÄL? Min senaste menscykel var på ca 58(!!) dagar. Idag är jag inne på CD18.

Var detta första ältestet du tog denna månaden? För stegring kan ju vara på gång nu! :) om senaste cykeln var så lång så finns ju risken att pågående cykel också blir det och är du då på cd18 så har nog inte äl varit ännu, utan det är på ingående :) testa morgon o kväll de kommande dagarna :) lycka till! Håller tummarna!!
  • Aniroma
    mikamon skrev 2015-05-17 16:30:51 följande:

Förhoppningsvis är det så. När jag kollar min "app" nu så ser jag att jag började få äl-flytningar på CD42, och rejäla stegringar på CD43 som ökade fram till CD45 då jag fick positivt ältest (där testlinjen var mkt starkare än kontrollstrecket). Lång väntan om det blir samma cykeldag den här månaden också. Tack!Jaa. Haft mycket känslor inombords, dels pga jobbet och så barnlängtandet. Jag fungerar lite så, samlar på mig mycket för att sen explodera.

Tack gulle! Kram. Hur mår du idag förresten? Känner du fortf av ägglossningen?

Då var det nog så, ska du se, att äl inte har kommit ännu! Fortsätt testa så ska du se att det dyker upp! Ett tips är att börja på rosenrot, efamol eller bidrottningsgele som man kan köpa på hälsokosten. Det ska stimulera hormonerna och korta cykeln för de som har långa cykler. Jag är inne på min första kur nu och tyckte mig de en liten stegring på ältestet igår så hoppas att det funkar :)

Och ja, man får gråta! Även fast det är jobbigt så är det bra för både kropp o knopp att få gråta av sig ibland! Det rensar en del känslor! :) och sen kan man komma in här och skriva av sig de resterande känslorna ;) stor kram till dig!
  • Aniroma
    mikamon skrev 2015-05-17 16:43:03 följande:

Tack för tipset. Det ska jag kolla upp! Spelar det nån roll när man börjar med rosenrot t ex?

Ja. Faktiskt ganska skönt. Enda som är jobbigt är att bli sådär ledsen. Jag gråter förvisso när jag är glad och arg också. Lite Anna Book-vibbar men hon är nästan värre :D Haha!

Jag tror att tanken är att man ska börja på första mensdagen egentligen för att få så bra effekt som möjligt. Man ska bara äta det fram till äl nämligen och sen sluta. Och tar det sig inte då så börjar man på första mensdagen igen. Men om du hade äl så himla sent i din cykel förra gången så kanske du hinner bygga upp ett litet lager. Om jag vore du skulle jag prata med dem på hälsokosten! :)

Jag kollade ältest precis, hade liten stegring igår och nästan fullt nu. Jag hade äl på dag 22 sist, idag är jag på dag 17, så det blir definitivt tidigare för min del!!
  • Aniroma

Alltså hörrni, jag behöver lite hjälp. I lördags såg jag stegring på ältestet och igår vid 18tiden var det nästintill fullt. Vi hade sex onsdag, fredag, igår. Nu på morgonen hade ältestet minskat men jag har fortfarande samma temp som jag hade för tre dagar sedan... Jag åkte bort i helgen o glömde tempen hemma så blev ingen tempning lördag-söndag. Men tempen ligger alltså på samma som den gjorde i fredags... Jag börjar bli sjukt nojig att jag bara fått en stegring denna månaden och att äl inte har skett/kommer ske... Jag hoppas innerligt att jag får dippen imorgon o att äl då sker på onsdag... Vad tror ni? Behöver jag vara orolig? Nån som varit med om liknande?

• Aniroma
    Fian88 skrev 2015-05-18 07:46:00 följande:

Men kan inte tempdippen ha varit i helgen då? Den kommer väl när ägget släpper så fick du näst intill fullt utslag igår kan du ju haft din fulla stegring säg lördag kväll/natt, tempdipp igår och nu har den höjts igen. Eller är jag helt ute och cyklar haha?

Kanske... Jag har nog bara läst mig till att äl sker inom 48h efter fullt utslag. Och förra månaden hade jag fullt söndag kväll o måndag morgon och tempdipp båda de dagarna innan det steg igen.. Men i ren princip kan ju tempdippen ha varit i helgen då.. Åh vafan ska man glömma tempa de två viktigaste dagarna i månaden!!!?? Har inte missat en enda dag de senaste två månaderna o så gör jag det nu!! :(
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni