• Bitten

Fjärde barnet 2016

Hej. Jag och min man har tre barn och börjar inse att familjen nog kommer att öka i storlek med en till. Vi försöker inte men vi skyddar oss heller inte så det är väl bara en tidsfråga, men det vet man ju inte säkert förstås. Det känns lite läskigt men blir det ett barn till så känns det rätt och bra. Jag känner att vi har kraft och kärlek för en till.
    Finns det fler därute som planerar för större familj?

• Svar på tråden Fjärde barnet 2016
  • Lysmasken

Vart en snabb visit på fl imorse. Började med ul & då har liten vänt sig igen & ligger rätt.

Ska till bm på fredag. Så säkerligen en ny koll då igen.

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • Bitten

Idag har jag varit på förlossningen. Jag misstänkte att jag läckte vatten så jag ringde in och fick komma in. Det resulterade i att de upptäckte protein i urinen så det blev blodprover + en extra tid för koll på söndag. Jag hade hoppats att förlossningen kunde ha inspirerat till förlossningsstart men icke. :)

Lysmasken: varit hos bm ännu?

• Lysmasken
    Bitten skrev 2016-02-05 13:39:53 följande:

Idag har jag varit på förlossningen. Jag misstänkte att jag läckte vatten så jag ringde in och fick komma in. Det resulterade i att de upptäckte protein i urinen så det blev blodprover + en extra tid för koll på söndag. Jag hade hoppats att förlossningen kunde ha inspirerat till förlossningsstart men icke. :)

Lysmasken: varit hos bm ännu?

Jadå träffade bm imorse kl 09. Tror du inte att liten ligger i säte igen... Fick en ny tid till fl den 16/2 för kontroll av läge & prat om evt igångsättning. Men det får vi väl se då. Åkt på en dunder förkyldning just nu oxå.

Men tur att du ska på ny koll igen.
  • Bitten

Lysmasken: Men vad konstigt. Vilken liten retsticka den där. :)
    De tänker sig att vända och sedan köra igång det direkt då eller?

• Lysmasken
    Bitten skrev 2016-02-05 18:50:30 följande:

Lysmasken: Men vad konstigt. Vilken liten retsticka den där. :)

De tänker sig att vända och sedan köra igång det direkt då eller?

Här i Hstd så sätts man inte igång förrän man har gått fulla 38 v. Är i v39 ( 38+3) när jag ska till fl den 16/2. Får väl se vad som händer då. Ligger tösen rätt igen så görs det inget.

Har fått en ny tid till bm den 19/2 för vanlig kontroll.
  • Bitten

Om det inte blir ikväll så vet jag inte vad.
    Jag misstänker att jag snart får åka in.
    Strular med barnvakt så jag känner lite onödig stress.

• Bitten

Japp då var det klart! :)
    Längre och jobbigare än förra förlossningen. Denna gång hann maken vara med.
    Nu ammar jag och äter mackor och Yoggi.
    Vi mår fint båda två men jag ängtar efter de andra tre.

• Lysmasken
    Bitten skrev 2016-02-07 01:57:05 följande:

Det var snabba ryck Bitten. Stort grattis till er.
  • Bell13
    Bitten skrev 2016-02-07 01:57:05 följande:

Men grattis du måste berätta om det blev son eller dotter dör av nyfikenhet nu
  • Bitten

Det ble ei jente.
    Har haft besök nu nyligen det var lite intensivt. :) nu ska jag hämta min lunch strax och hoppas få äta lite i lugn och ro. Haha.

Svar på tråden Fjärde barnet 2016