Anonym (sluta nu) skrev 2015-04-07 13:43:50 följande:
Kan du för helvete sluta normalisera organiserat tiggeri?!?!
Det är inte ihoptjänade pengar det handlar om det är ihopsnyltande pengar som införskaffades genom att utnyttja godtrogna, blåögda och naiva individer som helt enkelt inte vet bättre.
Sen är det fullt förståeligt att folk blir upprörda, dom med idiotmedia i ryggen samt verklighetsfrånvarane politiker försöker skapa sig en bild att dom är fattiga svältande utsatta stackare, att kröka och röka sigg för 60 kr paketet tillhör inte den bilden om den ska passa.
Om man bortser från att dom har inget här att göra från första början så har vi ett socialt skyddsnät i Sverige, svenskar ska inte behöva tigga på gatan för att få mat på bordet, vi spenderar inte miljarder och åter miljarder på välfärd för att sedan snubbla över "svältande" folk på gatan!
Det är återigen inget organiserat tiggeri och om det känns bra för dig att kalla mig och många andra som väljer att skänka pengar för godtrogen och naiv, så varsågod. Det rör mig inte i ryggen.
Det finns cigg som kostar mindre än 60 kronor. Jag skrev inte att tiggarna dricker alkohol. Jag frågade om TS sett en fattig barnfamilj någon gång, där föräldrarna röker eller en hemlös som lägger alla pengarna på en flaska och förklarade att m
änniskor i utsatta situationer lättare tar till sådant.
Det finns många svenskar som bor på gatan och inte får ta del av alla de där miljarderna du pratar om, så om du börjar se dig omkring kommer du se att de finns mer folk än bara tiggarna som svälter. Ingen ska behöva leva så, vare sig om man kommer från sverige, rumänien eller grekland.