Anonym (sluta nu) skrev 2015-04-07 22:45:39 följande:
Sluta upprepa rena lögner nu för du vid upprepade tillfällen har saker och ting förklarat.
Självklart är det bättre för du förlänger bara deras så kalla lidande, eller i alla fall deras vistelse här.
Med det så är detta en humanitär katastrof som är på väg att hända.
Du behöver inte göra dig dummare än du redan har gjort, jag tigger inte, gjorde mig bara lustig över din ignorans och nonchalans.
Dina pengar kommer ta slut om du ska ta ditt ansvar för situationen och göda dom alla eller i alla bara dom du kommer i kontakt varje dag.
Nej, jag följer bara nyhetssändning, om dig vet jag inte mer än att du gör dig till på nätet och har som hobby att provocera för nån diskussion verkar du inte kapabel att föra.
Censur däremot tycker jag inte är roligt nånstans, trode vi har kommit längre än så.
Vilka personangrepp? det är inget jag sysslar med, däremot är det ingen nyhet att modereringen här fungerar inte och har aldrig gjort, anmäler man så har man 50/50 på att det försvinner vad som än står i inlägget.
men vist anmäler du nlägg, när det som står är för obekvämt eller för nära den tragiska sanningen.
Jag gör inte rasistiska utlåtande, sluta nu upp med dina lögner.
Ett inlägg till sen är det bra med dig.
Jag har inte ljugit om något.
Jag har anmält ett personangrepp i den här tråden som plockades bort.
Jo, det är rasistiskt att dra alla i ett folkslag över en kam och uttrycka sig nedlåtande om dem. Förstår du verkligen inte det?
Tycker du att allt bistånd och pengar man ger är av ondo? Tycker du vi ska ta bort barnbidraget. Det kanske leder in människor i "lidande"?
Här kommer ett till personangrepp. Du är avsändare så det är uppenbarligen sådant du sysslar med:
"Du behöver inte göra dig dummare än du redan har gjort, jag tigger inte, gjorde mig bara lustig över din ignorans och nonchalans."
Hahahahah! Och vad tror du jag gjorde?
Jaha, man måste hålla med dig för att det ska klassas som en diskussion av dig. Och personangrepp är en självklar del av en "diskussion" och det räknas som "censur" när man inte fritt får hoppa på folk.
Det var värst vad det var intressant att prata om mig. Det är där många oskickliga debattörer går fel, i stället för att prata om sakfrågan glider de in på den irriterande personen som inte tycker samma som dem sak och så börjar man räkna upp drag man anser meningsmotståndaren har, ofta är bristande intelligens en startpunkt. Den sk "obekväma sanningen" du pratar om handlade om att en person inte tyckte jag fattade vad "normalsmarta" fattar. Jag vet inte vad ett sådant uttalande om min intellektuella kapacitet har att göra i en diskussion om tiggare och hur det skulle vara "obekvämt eller för nära den tragiska sanningen".
Om du tycker det är provocerande att bli emotsagd föreslår jag att du avhåller dig från diskussionsforum.
Ja, jag är bra:)
Jag kommer fortsätta ge pengar till tiggare tills de får det såpass drägligt i sina hemländer att de väljer att inte sätta sig på en trottoar här istället för att leva där alldeles oavsett om de röker eller inte.