• Anonym (ts)

Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

Gick i dag ut för att handla lite mat. Utanför affären var det helt tomt på folk förutom en tiggare som satt där, vilket det alltid gör. När jag kom runt hörnet satt hon med ryggen mot mig och tog ett sista bloss på en cigarett som hon sedan fimpade. När hon precis hade slängt den vände hon sig om och fick syn på mig, jag tittade tillbaka länge med svarta ögon som sa" Jaha det är det du handlar för dina tiggarpengar, cigaretter och inte mat"!

Nu har tiggarna sjunkit ännu några trappsteg för mig.

• Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....
  • nihka
    Anonym (sluta nu) skrev 2015-04-07 18:47:09 följande:

www.svt.se/opinion/article2817301.svt

Anonym (Suck) skrev 2015-04-07 18:38:57 följande:
    Jag slingrar mig inte. Jag väljer att inte besvara dina frågor, eftersom du oavsett vad jag svarar redan har bestämt dig för att tycka och tänka motsatsen.

Om du anser att det skadar, så är det ditt val att inte skänka pengar och likväl som jag accepterar att du inte skänker pengar behöver du acceptera att det finns människor som gör det.

Det är inte rimligt att jämföra alkoholism som är en sjukdom, med personer som sitter utanför ica med en pappmugg, för några kronor om dagen. Det handlar om två helt skilda saker.
    Jag kallar de som tigger för tiggare men du kallar dem "zigenare". Varför använder du nedsättande termer om andra människor?
  • Gert
    nihka skrev 2015-04-07 19:17:47 följande:
    Jag kallar de som tigger för tiggare men du kallar dem "zigenare". Varför använder du nedsättande termer om andra människor?
    Stefan Löfven kallade ju tiggarna för zigenare. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (Suck)
    Anonym (sluta nu) skrev 2015-04-07 18:47:09 följande:

Men lägg ner, i dagens läge är allt rasistiskt, jag har slutat bry mig om det ordet för ett tag sen

www.svt.se/opinion/article2817301.svt

Anonym (Suck) skrev 2015-04-07 18:38:57 följande:
    Jag slingrar mig inte. Jag väljer att inte besvara dina frågor, eftersom du oavsett vad jag svarar redan har bestämt dig för att tycka och tänka motsatsen.

Om du anser att det skadar, så är det ditt val att inte skänka pengar och likväl som jag accepterar att du inte skänker pengar behöver du acceptera att det finns människor som gör det.

Det är inte rimligt att jämföra alkoholism som är en sjukdom, med personer som sitter utanför ica med en pappmugg, för några kronor om dagen. Det handlar om två helt skilda saker.

Nej, du väljer att slingra dig för jag vet exakt vad svaret på mina frågor är, ville bara få det bekräftat.

Jag anser inte, det är bekräftat sen länge i media hur dom förstör omkring sig och totala omkostnader i form av återställning, vissa kommuner börjar bygga extra staket för att hålla dom borta från vissa områden, allt på vår bekostnad.
    Jag har inget annat val än att acceptera dumhet, däremot måste jag ta mitt ansvar och upplysa folk om baksidor av deras missriktade "hjälp"

Nej, det handlar om exakt samma sak, skulle du ge alkohol till en alkoholist?
    det skadar han liksom allmasor skadar tiggarna i längden.

Så tillbaka till frågan,

Btw, om du påstår att det inte är organiserat, kan du ge mig en logisk förklaring på hur tusentals zigenare lyckades klumpa sig på en och samma plats inom loppet av ett år?

Säljs det en kompas som pekar på Sverige nånstans?

Om man bortser från reportage som visar klart och tydligt att det dels rör sig om ligor och dels om folk som bara "söker lycka" så, vilken fattig tänkande människa spenderar sina pengar på att ta sig tusentals kilometer till ett främmande land utan att ha jobb eller boende klart för sig?
    Svaret på det är ingen, om man inte i förväg vet att man blir mottagen och omhändertagen på plats.

Sen är inlägg 303 delvis riktat till dig också då du är en del av problemet.

Varför ställer du frågan igen då, om du redan vet svaret?
    Fråga 1; Den logiska förklaringen är att det, precis som i alla delar av samhället, pratas. Har 20 personer varit vid en fin badstrand, berättar de troligtvis det för fler och tillslut är den fina badstranden välkänd med många besökare.

Fråga 2; Givetvis finns det kompasser även i andra länder. De pekar mot norr.

Fråga 3; En person som inte har något annat val och som hoppas på att kunna få ihop lite pengar till sin familj, gör vad hen kan och om det så skulle innebära att hen måste skuldsätta sig för att ta sig till ett annat land där hen ser ett hopp om att få in lite pengar, istället för att stanna och inte få ett öre - så gör hen troligen det.

Eftersom fattigdom inte är en sjukdom så som alkoholism är, är det inte jämförbart.

• nihka
    Anonym (sluta nu) skrev 2015-04-07 19:10:24 följande:

Du läser uppenbarligen inte det jag skriver du kan göra precis vad du vill med dina pengar, du kan sätta dom på en hög och bränna upp dom om du så känner för.

Däremot har jag åsikter när folk skadar andra och kostar landet stora summor pengar med sina handlingar.

Du också? Spela rasistkortet är bara förlegat.

ööhh okey, du tycker det är jättebra att dom är här, hur mycket anser du att dom ska få kosta oss i slutet?
    100 000 000 den summan har vi redan knäkt.

500 000 000?

1 000 000 000.

Bara så du kan slänga en femma här och där?

givetvis kommer deras situation bli bättre nu när detta uppmärksammas och att vi kommer ha en fantastiskt tiggande sommar där dom kommer ha ihjäl varandra för att få plats i dom bästa hörnor tills det blir förbjudet för dom att tigga här och dom får söka jobb i sina hemländer.

Halva befolkningen vill redan ha väck dom från gatan.

Hur lyckades du missa det relevanta i mitt inlägg?

Varför .vill. du att folk ska svälta på våra gator och tvingas till att livnära sig på grövre brottslighet?
    För detta är precis det som kommer hända framåt hösten om det inte förbjuds i tid.

Är det nån skev nöje för dig att sätta folk i skitet?

Vad bra. Då kan jag ge mina pengar till precis vem jag vill utan att du i fortsättningen lägger dig i det. Tack.

Man kan inte uttrycka sig rasistisk och sedan ta bort det rasistiska genom att plåstra dit en kommentar om "rasistkort".

Du också? Så du har hört det förut. Undrar varför Obestämd. Rasism finns liksom rasister, men jag har aldrig hört någon beskriva sig själv som rasist. Har bara aldrig hänt. Rasister vet förstås sällan att de är rasister utan är övertygande att de levererar en objektiv sanning när de ger uttryck för sina fördomar om hur alla dom och dom minsann är och det vet ju "alla".

Jag är mindre oroad över vilken gata folk svälter på och mer fokuserad på att de svälter. De slutar liksom inte att svälta bara för att man stänger av alla gator.

Vilken av dina "relevanta" fördomar ville du att jag skulle kommentera?

Naturligtvis. Vem vill att folk ska svälta på gator.

Jaha du tror att de som tigger är arbetsskygga i sina hemländer. Gäller det bara romer eller anser du att alla som tigger världen över är arbetsskygga?

Jaha. Du tror att ett förbud mot tiggeri kommer att göra livet drägligare för de som idag tigger. Du kanske är avundsjuk för att jag inte ger dig några pengar. Skulle en tjuga räcka?

• nihka
    Anonym (sluta nu) skrev 2015-04-07 19:21:17 följande:

Lägg av att vara rasist och kalla dom för tiggare

Men i vanlig ordning när man kör med rasistkortet så skiftar man fokus från sakfrågan och går över till en massa irrelevant tjafs om vad rasism är och vem är rasisten.

Jag har förstått att du tycker det är irriterande varje gång någon påtalar att du uttrycker dig rasistiskt och att du mycket hellre skulle vilja ventilera dina fördomar utan att få kommentarer om dem, men så funkar det inte. När du drar en hel folkgrupp över samma kam och talar nedsättande om dem är det rasism.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism
  • Anonym (Suck)
    Anonym (sluta nu) skrev 2015-04-07 19:33:27 följande:

Så låt oss se, du bekräftar att Sverige har fått ett rykte, tack.

Vi målas fram som paradiset på jorden där alla är rika välbärgade och här behöver man inte gör ett skit för att få allt.

Detta påståendet har jag stöt på flera gånger, hur menar du att dom inte har ett val, val har vi alla vi kan göra nått åt vår egen situation eller skita i det och hoppas att nån annan gör det.
    Jag har lite förståelse för folk som flyr rfrån krig men att "fly" från ett fungerande eu land med mindre arbetslöshet än vi har genom att eller betala en liga för färden, låna pengar eller använda sina egna resurser för att ta sig över tusentals kilometer, det har noll empati hos mig.
    Hade dom kommit hit för att faktiskt jobba och bidra till samhället hade jagheller inte sagt nått, deras yrke uppskattar jag inte.

På det så har vi fortfarande det som kommer med dom som olagliga kåkstäder och annan brottslighet.

Och du bekräftar gång på gång att du har väldigt rasistiska åsikter, att du saknar förmåga att tänka dig in i andra människor situationer och att du inte har koll på den verklighet dessa människor lever i. Det måste vara tröttsamt att leva så, att känna så mycket hat.
  • Anonym (SkickaRäkningentillRumänien)

NU FÅR NI GE ER, kommunisterna i tråden!!

Tråden handlar om "Tiggare som röker" och inget annat!!

• nihka
    Anonym (sluta nu) skrev 2015-04-07 19:16:11 följande:

I dagens Sverige är allt nedsättande för alla som kommer utifrån gränserna så som sagt, lägg ner rasistfloskler och svara på frågor istället.

Du vill inte bara bestämma över vad jag ska göra med mina pengar utan du ska också bestämma över att jag ska svara på dina frågor samtidigt som du inte svarar på frågor som ställs till dig. Hahahahah!
  • Anonym (SkickaRäkningentillRumänien)
    nihka skrev 2015-04-07 19:46:44 följande:
    Du vill inte bara bestämma över vad jag ska göra med mina pengar utan du ska också bestämma över att jag ska svara på dina frågor samtidigt som du inte svarar på frågor som ställs till dig. Hahahahah!
    Kanske inte så konstigt då du öht inte kan diskutera utan att dra fram "rasistkortet"! Så barnsligt.
    Nu är jag inte "Anonym(sluta nu)" men ändå.
Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....