• Anonym (ts)

Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

Gick i dag ut för att handla lite mat. Utanför affären var det helt tomt på folk förutom en tiggare som satt där, vilket det alltid gör. När jag kom runt hörnet satt hon med ryggen mot mig och tog ett sista bloss på en cigarett som hon sedan fimpade. När hon precis hade slängt den vände hon sig om och fick syn på mig, jag tittade tillbaka länge med svarta ögon som sa" Jaha det är det du handlar för dina tiggarpengar, cigaretter och inte mat"!

Nu har tiggarna sjunkit ännu några trappsteg för mig.

• Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....
  • Anonym (SkickaRäkningentillRumänien)
    Anonym (Suck) skrev 2015-04-06 14:40:45 följande:

Det handlar inte om organiserade ligor. Det handlar om fattiga människor. Fattiga romer som sitter utanför ica, systemet mm dag ut och dag in, trots minusgrader eller regn. De som tigger, gör inte det för att de tycker det är kul. De sitter inte där för att de tror att de ska bli rika. De sitter där för att de måste och jag ser inget konstigt med det. Alla människor gör vad de kan för att överleva och jag betvivlar att du inte hade gjort samma, om det var ditt enda alternativ.

Jag kommer fortsätta ge människorna som sitter på gatan pengar, för jag hade önskat att någon gjorde detsamma för mig, om det var jag som satt där.

1 de sitter INTE ute i regn. Då går de hem alt in i köpcentret alt in i tunnelbanan.

2 de tigger för att de är skyldiga bossen pengar, enligt mängder av polisvittnen.

3 ingen kommer göra det för dig på detta sätt. Däremot ställer SKATTEBETALARNA upp genom socialförsäkringen - med socialhjälp.
  • Anonym (Rökfri)

Rökare lever i snitt 15 år kortare liv än ickerökare. 70 år mot 85 för en kvinna. Ge tiggaren en morot.

• Anonym (Suck)
    Anonym (hej hej) skrev 2015-04-06 14:53:05 följande:

Haha nej, det handlar inte om några fattiga människor, det handlar om människor som lever på andra utan att vilja göra ett skit vettigt för att åtgärda sin egen situation.
    Den skrönan är nu så sliten det bara kan.

Nejdå, dom måste inte gadda ihop sig hemma, låna pengar eller spendera egna för att bila tusentals kilometer till Sverige för att sen kräva pengar här, det är verkligen inget måste, det är ett medvetet val.

Dom sitter här för att idioter ger dom pengar och gör det möjligt och lönsamt att sitta här, det finns ingen annan vettig förklaring på detta, skulle det inte vara lönsamt för dom skulle dom röra sig till annat land, bara det att det inte finns en pajasland till som daltar med dom så pass som man gör i sverige.
    När jag var i dk för nån dag sen såg jag EN tiggare i köpenhamn, en enda han sålde för den delen en tidning också, undrar varför det är så?

Så du vill alltså inte dom ska jobba eller göra rätt för sig?
    Du vill att dom promenerar fritt över våra lagar och förstör våra parker eller närmiljö?
    Varför vill du det?
    Tycker du inte vi har ett fint land med fin natur som ska bevaras?

Jag kan ärligt säga att jag skäms att ens kalla mig för svensk nu för tiden, skämmer ögonen ur mig när jag ser turister på stan ta foton på "det nya sverige" som har blivit en ren tiggartillhål, det är fan inte den bilden jag vill ge av vårt fram tills nyligen välbärgade och lugna land. 

Hur många av de som tigger har du pratat med?
  • Anonym (ts)

Anonym (hej hej). Kan inte citera ditt inlägg.

Anledningen till att du bara såg EN tiggare i Danmark beror på att det är förbjudet att tigga där och poliser har en särskild insats för att köra bort tiggare och hemlösa som sover i parker.

• Anonym (Licia)
    Anonym (SkickaRäkningentillRumänien) skrev 2015-04-06 14:57:38 följande:

1 de sitter INTE ute i regn. Då går de hem alt in i köpcentret alt in i tunnelbanan.

Jodå, det gör de faktiskt, det är bara att gå längs de gator där det inte ges möjlighet att sitta inomhus, typ Kungsgatan och Karlavägen i Stockholm. Där sitter de tamefan i rena snöstormarna ibland. Att du sen inte ser dem ändrar inte fakta.

Men so what? Vad spelar det för roll för sakfrågan? Skulle det göra dig vänligare inställd till dem om du såg detta med egna ögon?

Är inte problemet egentligen att de är här överhuvudtaget?
  • nihka
    Anonym (SkickaRäkningentillRumänien) skrev 2015-04-06 14:47:11 följande:
    Personangrepp?? Nej Det var off topic. Ska du citera mig i fortsättningen så vänligen håll dig till trådens ämne.
    Nej, det var personangrepp enligt meddelande till mig Ska du tilltala mig i fortsättningen vänlig avhåll dig från personangrepp.
  • Anonym (anonymx)
    Anonym (ts) skrev 2015-04-03 12:09:32 följande:

Gick i dag ut för att handla lite mat. Utanför affären var det helt tomt på folk förutom en tiggare som satt där, vilket det alltid gör. När jag kom runt hörnet satt hon med ryggen mot mig och tog ett sista bloss på en cigarett som hon sedan fimpade. När hon precis hade slängt den vände hon sig om och fick syn på mig, jag tittade tillbaka länge med svarta ögon som sa" Jaha det är det du handlar för dina tiggarpengar, cigaretter och inte mat"!

Nu har tiggarna sjunkit ännu några trappsteg för mig.

Så omänsklig du är och så snabb till dömande och hur osympatiskt rabiat får man egentligen bli att sparka på dem som ligger och att du ens har mage att dra fram det moraliserande trynet så lätt och ledigt. 

Är du en moralisk förebild själv, skulle du i hjälplöst tillstånd känna det bekvämt i att helt förlora den mänskliga statusen eller är du tolv år gammal i din fullständigt sjuka hjärna?!

Det 'r SKRÄMMANDE med folk som du med sådan fullständig 30-tals sämsta OBILDADE attityd. 

Du skulle passa som ICA-lägervakt och på med läderstövlarna din xxxxx då skulle du kunna ha det klädsamma namnet Inga i potteguld där över bröstet eller Irma den storsvulstiga matronan för du sr dig som sinnebilden för "hur en männniska ska vara"  genom en snabb svepning med din svinigt skarpa örnblick eller?!

Denna du Jordklotets människokännare, via blicken vet du minsann vem som behöver dina sparkar på sig, som vet bäst över människor hon inte ens känner. fy för din USLA människosyn, du vet inte ens vad enskilde individen gått igenom, det förekommer bl.a tortyr och du har menar du full insikt i vad andra går igenom? med din röntgenblick?

Fy satan vad korkad du är ditt odjur.

Det är svårt att låta bli att vilja ge dig en moralisk omgång i fundamentalt vett ; DU med din smak och dina erfarenheter är fortfarande inte referensen för andra folk omkring dig, det finns något som heter vuxenhet, i vuxenvärlden gör man sådant som barn inte får, men vuxna individer oavsett om kontot är till bredden fyllt eller gapar tomt, är fortfarande vuxna och väljer själv om de ska ha rollo-deo under armarna eller inte, ha sin obligatoriska e-m-kaffe eller inte, ha sin rök eller inte, välja bruna vita svarta eller rutiga skor eller inte, till trots DIN usla omogna fullständigt omänskliga sinnelag, fy faaan för lågbegåvade som du, du är utan tvekan en del av problemet!! 

Man bara spyr av att läsa ditt inlägg, så gott luktar DU.
  • Anonym (Trams)
    Anonym (anonymx) skrev 2015-04-06 19:28:07 följande:

Så omänsklig du är och så snabb till dömande och hur osympatiskt rabiat får man egentligen bli att sparka på dem som ligger och att du ens har mage att dra fram det moraliserande trynet så lätt och ledigt. 

Är du en moralisk förebild själv, skulle du i hjälplöst tillstånd känna det bekvämt i att helt förlora den mänskliga statusen eller är du tolv år gammal i din fullständigt sjuka hjärna?!

Det 'r SKRÄMMANDE med folk som du med sådan fullständig 30-tals sämsta OBILDADE attityd. 

Du skulle passa som ICA-lägervakt och på med läderstövlarna din xxxxx då skulle du kunna ha det klädsamma namnet Inga i potteguld där över bröstet eller Irma den storsvulstiga matronan för du sr dig som sinnebilden för "hur en männniska ska vara"  genom en snabb svepning med din svinigt skarpa örnblick eller?!

Denna du Jordklotets människokännare, via blicken vet du minsann vem som behöver dina sparkar på sig, som vet bäst över människor hon inte ens känner. fy för din USLA människosyn, du vet inte ens vad enskilde individen gått igenom, det förekommer bl.a tortyr och du har menar du full insikt i vad andra går igenom? med din röntgenblick?

Fy satan vad korkad du är ditt odjur.

Det är svårt att låta bli att vilja ge dig en moralisk omgång i fundamentalt vett ; DU med din smak och dina erfarenheter är fortfarande inte referensen för andra folk omkring dig, det finns något som heter vuxenhet, i vuxenvärlden gör man sådant som barn inte får, men vuxna individer oavsett om kontot är till bredden fyllt eller gapar tomt, är fortfarande vuxna och väljer själv om de ska ha rollo-deo under armarna eller inte, ha sin obligatoriska e-m-kaffe eller inte, ha sin rök eller inte, välja bruna vita svarta eller rutiga skor eller inte, till trots DIN usla omogna fullständigt omänskliga sinnelag, fy faaan för lågbegåvade som du, du är utan tvekan en del av problemet!! 

Man bara spyr av att läsa ditt inlägg, så gott luktar DU.

Kul att kalla andra för lågbegåvade när man själv knappt kan formulera en korrekt mening. Fl när det är som bäst!
  • Anonym (anonymx)

Det är det extremt ovidkommande i huruvida en tiggare röker eller inte röker, huruvida tiggarens aproach servilitet eller inte tillräckliga undergivenhet mot den som tycker sig känna och veta livsöden på varenda en den möter, jag reagerade på : alltså att sitta och spy galla över att se en tiggare ta en cigarett, är ju vad en hjärndöd skulle kläcka ur sig, vad har det med den större problematiken att göra öht?

Denna plötsliga frihet för förbipasserade att döma på stående fot är VÄMJRLIGT skämmigt och hör till de tiderna man trodde var förbi, men icke, vad som visar sig när isarna smält är något av det absolut äckligaste man icke trodde skulle ges så lättsamma uttryck.

Urifrån att random (oavsett begåvning) person, vilken känner sig gå sina fotsteg på egna gator, som väl också egenhändigt skapats av dem förmodar jag, med tanke på den patos, vissa lägger i sin ooooootroligt plötsliga samhällsmedvetna iver, i att så snabbt som en örn under sin cirkeljakt, så lätt? omedelbart veta att det är läge att huta med pekfingret mot försvarslös individ, alltså.. du tycks INTe förstå hur du blandar olika kontexter, bananer med päron och verkar ha noll sordi, utan det är enbart raus och gärna utmed stup : detta UTAN att du kan veta bagrunder, om så att det finns kriminalitet bakom, jag råkar veta det.

Men diskussionen handlar här inte om så pass medveten förmåga till problemlösning, utan hur snabbt det spottas i ansiktet, helt på måfå utifrån från vissas sida, säkert utifrån att ha fått se någon rubrik på kvällsblaskan eller lite indicier, det är inget nytt problem ens!

Det är enbart de fula trynenas julafton med tillhörande hybris som gör sig så påmint, och jo... oavsett så kan man inte veta exxakt vem av vilka som har eller haft aktiv del i grövre brottslighet. Att se en person ta en cigarett, berör det ditt personliga hjärta så gravt att det snörs ihop och du känner ditt eget hushåll helt gå i kras??

SANSLÖS medeltida stuk på redan lågbehåvades plötsliga "nu jävlar ska jag säga den en sanning om MITT land" , det får mig att spy och inte ge dig en endaste poäng, någonstans. du är enbart en ynkrygg med så förbehållslös spretigt hat, och kanske känns det skönt för dig att hata, för du är väl annars en förtryckt liten grå mus utan att någonsin annars ha yppat ditt tyckande, det tillhör ju undersåtementaliteten att hålla truten och niga bocka och acceptera allt. 

Därför de stora med sååååå mycket tyckande, över en natt tycker sig veta allt och rubbet om brottslighet, jag säger då det.. era jubelidioter.

Varför gjorde ni inget åt det via denna utomordentliga demokratiska vägen då????

Var i xxxxxx var ni då?  Ni enbart utnyttjar redan illa åtgågna objekt för brottslighet, i att ösa ur er hat, DET är ingen kritik värt namnet. Vad du äger är enbart att du själv är felfri, och det är du ju så klart du är.......   den rätte att dra till kadaverdisciplinär kritik som om ditt land brinner mot undergången nu. Din dåre.

Det går att ifrågasätta om du ens kan räkna de 4 räknesätten, eller du kär med fingrarna i brist på tid att sätta dig in i proportionerna och de händelser som föregått denna våg av invandring från dessa östländer?

ÄR det inte ditt land som isf inte klarat av att tillämpa tillgängliga paragrafer? Nej, du väljer att skylla på offren, som visst kan ha varit förövare i något led, MEN DU VET ALLTSÅ EXAKT VAR NÄR OCH HUR?

isf grattis (nix ) , du vet inte mycket, men ger sken av det)

• Anonym (j)

Anonymx

Du verkar intelligent.
    Vad föreslår du  är riktig hjälp och riktiga lösningar?

Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....