• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    free99 skrev 2016-06-26 22:33:44 följande:
    Jag tror du får läsa på lite om hederskultur. Det är nog bara vänstern som påstår att en förkrossande majoritet är emot hederskultur i förorten. 
    Finns vad jag vet inte någon utredning kring detta mer än att det är utbrett med hederskultur och att den ökar pga tillströmmningen av emigranter.
    Nja, det har jag ju inte påstått.

Jag skrev att "Klart en förkrossande majoritet säger nej till hederskultur och detta oavsett om det handlar om invandrarsubkulturer eller SD-subkulturen".

Men det jag skrev har passerat ditt intellekt och där blev det förvrängt. Här har jag originaluttalandet och din tolkning så här kan jag hjälpa dig.

En förkrossande majoritet av de som bor i Sverige säger nej till hederskulturer. Jag gav två sådana exempel på hederskuloturer, nämligen vissa invandrarsubkulturer och SD-subkulturer.

Jag tror inte att subkulturerna säger nej till sig själva däremotSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    free99 skrev 2016-06-26 22:54:38 följande:
    Tråden handlar inte om SD och inte heller om hederskultur, dvs dubbelfel...håll inläggen i rätt tråd. 
    Det är du som startade diskussionen om hederskultur i inlägg #3168.

Varför startar du OT diskussioner i en mängd trådar och när någon svarar dig så beskyller du den personen för att vara OT?
  • free99
    KillBill skrev 2016-06-26 23:14:47 följande:
    Det är du som startade diskussionen om hederskultur i inlägg #3168.

Varför startar du OT diskussioner i en mängd trådar och när någon svarar dig så beskyller du den personen för att vara OT?
    Förtroendet för regeringen blir självklart sämre pga den kraftigt ökande hederskulturen som sker pga det stora emigrantvågen och då politikerna inte vågar ta tag i problemet.

Tråden handlar om regeringen och inte SD som du vekar ha fått för dig.

Det är regeringen som ska styra landet och tyvärr har de misslyckats och det tycker svenska folket. Löfvén själv tycker det är surrealistiskt att folket inte är nöjt med hans politik.
  • KillBill
    free99 skrev 2016-06-26 23:19:26 följande:
    Förtroendet för regeringen blir självklart sämre pga den kraftigt ökande hederskulturen som sker pga det stora emigrantvågen och då politikerna inte vågar ta tag i problemet.

Tråden handlar om regeringen och inte SD som du vekar ha fått för dig.

Det är regeringen som ska styra landet och tyvärr har de misslyckats och det tycker svenska folket. Löfvén själv tycker det är surrealistiskt att folket inte är nöjt med hans politik.
    Du svarar inte på frågan.

Varför lyfter du in ämnet hederskultur i tråden och när någon hakar på så beskyller du den personen för att vara OT. Hederskultur är ett problem oavsett om den sker i förorten eller i en sverigedemokratisk grupp på Facebook.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-06-26 23:06:59 följande:
    ja, jag har ju frågat ett flertal gånger om ursprunget till ditt babblande. jag tycker det är trist med klanspråk. Varför rätar du inte på ryggen och skickar en länk där det framgår vad Löfven sa. Ditt babbel passar inte om du ska försöka etablera kontakt med den svenska kulturen. Klanspråk kan du väl ta i klansammanhang. Vad är det till exempel för skyltar du lallar om.

Du påstod att Löfven sagt att det är "surrealistiskt att svenska folket inte gillar hans politik när han välkomnar hundratusentals män från mellanöstern och afrika till Sverige med sina skyltar".
    Eloge till dig som orkade försöka bena ut vad människan menade. Det var mer än jag gjorde.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-06-26 23:39:17 följande:
    Eloge till dig som orkade försöka bena ut vad människan menade. Det var mer än jag gjorde.
    Språkintresserad, kanske särskilt av primitiva varianter.

Skulle vara intressant att Löfvens originaluttalande, utan det är det omöjligt att förstå var det började lagga för "fru99" eller vad hen nu kallar sig den här gången.

Det här är helt hopplöst att bena ut: "surrealistiskt att svenska folket inte gillar hans politik när han välkomnar hundratusentals män från mellanöstern och afrika till Sverige med sina skyltar".
  • K Markatta

Originalcitat:

www.ft.com/cms/s/0/a641c074-ffdd-11e5-9cc4-27926f2b110c.html

Swedish PM describes countrymen’s gloom as "surreal"

Mr Lofven says dealing with the biggest refugee crisis since the second world war is "surreal".

He adds: "But the more surreal thing is that all the numbers are going in the right direction, but the picture the public have is that the country is now going in the wrong direction. It’s not only a question about if they are afraid of the refugee crisis; it’s as if everything is going in the wrong direction."

• FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-06-27 00:36:30 följande:
    Originalcitat:

www.ft.com/cms/s/0/a641c074-ffdd-11e5-9cc4-27...#axzz4Cj5VykCs

Swedish PM describes countrymen?s gloom as "surreal"

Mr Lofven says dealing with the biggest refugee crisis since the second world war is "surreal".

He adds: "But the more surreal thing is that all the numbers are going in the right direction, but the picture the public have is that the country is now going in the wrong direction. It?s not only a question about if they are afraid of the refugee crisis; it?s as if everything is going in the wrong direction."
    Aha, tack.

Inte mycket som stämde i frees översättning förutom "surrealistisk".

Där ser man, så vissa sverigedemokrater anser att engelska är ett främmande språk som man inte behöver kunna hantera.

Nästan synd om dem - tänk så mycket de går miste om.
  • free99
    Kung Markatta skrev 2016-06-27 00:36:30 följande:

Originalcitat:

www.ft.com/cms/s/0/a641c074-ffdd-11e5-9cc4-27926f2b110c.html

Swedish PM describes countrymen?s gloom as "surreal"

He adds: "But the more surreal thing is that all the numbers are going in the right direction, but the picture the public have is that the country is now going in the wrong direction. It?s not only a question about if they are afraid of the refugee crisis; it?s as if everything is going in the wrong direction."

Tack för att du tog fram citatet. Och som sagt så hade ju till och med S krissamtal och kom fram till att de måste lyfta fokus från flyktingfrågan där de (med rätta) blev enormt kritiserade. Från att stå med en skylt med "välkommen" och locka flyktingar över medelhavet till att plötsligt inse att det inte funkar att ta emot hundratusentalspersoner med "annorlunda" kvinnosyn och kultur. Och som sagt hur detta har yttrat sig med problem i bla Östersund (och även vid nyår med Köln som allra värsta exemplet) står ju nu ganska klart för även vänsteranhängare,  
  • FDFMGA
    free99 skrev 2016-06-27 09:00:56 följande:
    Tack för att du tog fram citatet. Och som sagt så hade ju till och med S krissamtal och kom fram till att de måste lyfta fokus från flyktingfrågan där de (med rätta) blev enormt kritiserade. Från att stå med en skylt med "välkommen" och locka flyktingar över medelhavet till att plötsligt inse att det inte funkar att ta emot hundratusentalspersoner med "annorlunda" kvinnosyn och kultur. Och som sagt hur detta har yttrat sig med problem i bla Östersund (och även vid nyår med Köln som allra värsta exemplet) står ju nu ganska klart för även vänsteranhängare,  
    Ja, det var inte mycket du träffade rätt med där.

Påminner om en annan SD-aktivist som till slut blev snöpt av moderatorerna "Lagge". Hen hade också vägrat lära sig engelska.

Är det vanligt inom klanen att man bojkottar alla främmande språk, inklusive svenska - som ju på många punkter skiljer sig från klanens läten.

Nåja. Då var det utrett att det som du påstod att Löfven sagt bara var klanfantasierSkrattande
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?