• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • KillBill
    Digestive skrev 2016-06-29 14:36:23 följande:
    Ett kvitto på att fler borde ha röstat på Vänsterpartiet 2014 - när Sverige ändå hade tänkt ta en vänstersväng.

Det är nog en del väljare som ångrar sig, inte minst på den här punkten.

Regeringen har varit vad i klimatfrågan utanför Sverige, både i praktiska beslutsärenden (som detta) och i förhandlingsärenden (som COP21).

Sverige kunde ha gjort så mycket mer och kunnat sparkat en del av industrin framför sig på köpet.
    Jag har tolkat det som att du ligger nära KD i många frågor. Hur ser du på KDs linje i brunkolsfrågan (att Vattenfall ska få sälja brunkolen)?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Digestive
    KillBill skrev 2016-06-29 16:25:25 följande:
    Jag har tolkat det som att du ligger nära KD i många frågor. Hur ser du på KDs linje i brunkolsfrågan (att Vattenfall ska få sälja brunkolen)?
    Kristdemokraterna står ungefär lika illa i den här frågan.

Allt brunkol bör stanna kvar i marken och kan Sverige påverka en liten del utav Europas kolindustri så borde tillfället tas i akt - så att andra alternativ kan tvingas fram.

Tyvärr har vi ingen klimatsmartare elproduktion kvar att sälja längre. Det hade möjligtvis kunnat lösa saken ifrån två håll och med svensk förtjänst.
  • KillBill
    Digestive skrev 2016-06-29 17:03:38 följande:
    Kristdemokraterna står ungefär lika illa i den här frågan.

Allt brunkol bör stanna kvar i marken och kan Sverige påverka en liten del utav Europas kolindustri så borde tillfället tas i akt - så att andra alternativ kan tvingas fram.

Tyvärr har vi ingen klimatsmartare elproduktion kvar att sälja längre. Det hade möjligtvis kunnat lösa saken ifrån två håll och med svensk förtjänst.

Ok, och jag håller med (alla politiker utom V har en dålig politik när det gäller brunkol). Det är annars ganska många borgerliga debattörer som kritiserar regeringen för den Tyska brunkolen trots att de borgerliga partierna står för samma politik. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Digestive
    KillBill skrev 2016-06-29 17:12:27 följande:

Ok, och jag håller med (alla politiker utom V har en dålig politik när det gäller brunkol). Det är annars ganska många borgerliga debattörer som kritiserar regeringen för den Tyska brunkolen trots att de borgerliga partierna står för samma politik. 

Ja, det som de borgerliga partierna står för (med undantaget Moderaterna) är väl mest ett högre klimatkrav vid försäljningen - men det gör även Miljöpartiet (dock inte Socialdemokraterna).

Det är ordentligt splittrat på alla håll och kanter idag, i den svenska politiken.
  • Tom Araya

Även innan Vattenfall köpte upp tyskt kol så köpte Sverige tyskproducerad kolkraft när vår egen energi inte räckte till, som en konsekvens av att man inte tagit ansvar för den egna energiproduktionen.

• KillBill
    FDFMGA skrev 2016-06-30 08:28:14 följande:

Och S bara ökar och ökar.

Solig

www.tv4.se/nyheterna/klipp/rekordl%C3%A5gt-st%C3%B6d-f%C3%B6r-kd-3427695

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Jag ser att KD får 2,8% i samma undersökning, det lägsta resultat någonsin hos Novus. Undra om Sara Skyttedal har korkat upp champagnen..
  • Världsmedborgare
    Tom Araya skrev 2016-06-29 14:28:52 följande:
    Nu är det inte bara rika som drabbas av högre skatter och högre skatter hjälper inte om man brister i prioriteringarna om vad pengarna ska användas till. Slösas de bort så måste det kompenseras med åter höjda skatter...
    Exakt, och det var precis det som hände med Alliansens skattesänkningar, när vi nu med facit i hand vet att det Alliansen påstod skulle ske, aldrig infriades.

Så helt rätt, det var vi vanliga som drabbades negativt, genom att skattemedel flyttades från vär gemensamma välfärd till de välbeställda som inte på något vis återinvesterade pengarna, vilket då kan sägas, att dom slösades bort.

Så vad som nu behövs, är att göra skattehöjningar som riktar sig mot det kapital som bara blir liggande på hög, så att dom investeras.
    Då "drabbas" vi alla positivt, även de rika som nu inte får fingrarna ur röven och inte på eget bevåg vill delta i investeringar som behövs.
    För som du säkert vet, så är det företag och de med kapital som mest gnäller över hur eftersatt t.ex underhåll av järnväg, vägar och annan infrastruktur, och hur dålig skola och vård är.
    Så lägger vi de nu "värdelösa" pengarna på dessa områden, så kommer det oss alla till del, och vi skapar bättre förutsättningar för Sverige att konkurrera med andra länder.

För bra vård och bra utbildning, och en infrastruktur i toppklass, är det som ger de bästa förutsättningarna för att driva företag/ett land.
    Helt enkelt för att det ger friska välmående medborgare och en välutbildad arbetskraft, nåt som i de allra flesta fall slår låga skatter med hästlängder.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-06-30 10:37:13 följande:
    Jag ser att KD får 2,8% i samma undersökning, det lägsta resultat någonsin hos Novus. Undra om Sara Skyttedal har korkat upp champagnen..
    Mm, grädde på mosetSolig

Ebba Busch Thor tillhör inte mina favoriter precis. 
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?