• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    free99 skrev 2016-06-27 09:00:56 följande:
    Tack för att du tog fram citatet. Och som sagt så hade ju till och med S krissamtal och kom fram till att de måste lyfta fokus från flyktingfrågan där de (med rätta) blev enormt kritiserade. Från att stå med en skylt med "välkommen" och locka flyktingar över medelhavet till att plötsligt inse att det inte funkar att ta emot hundratusentalspersoner med "annorlunda" kvinnosyn och kultur. Och som sagt hur detta har yttrat sig med problem i bla Östersund (och även vid nyår med Köln som allra värsta exemplet) står ju nu ganska klart för även vänsteranhängare,  
    Aha, du har avregistrerat digSolig

Lycka till med språkstudierna och tänk gärna på Lasse Tennanders ord: "Alla är vi barn i början, alla har i varit små - man måste lära sig att krypa innan man kan börja gå"
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rataxes

Idag får vi facit, var det värt besväret med mutresor åt diplomater från diktaturer för att få en plats i säkerhetsrådet, med pengar som tagits från biståndet? Hur många människoliv hade kunnat räddas för dessa pengar? Istället har Margot Wallström fått lite plats i rampljuset en stund.

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2016-06-28 11:53:49 följande:
    Idag får vi facit, var det värt besväret med mutresor åt diplomater från diktaturer för att få en plats i säkerhetsrådet, med pengar som tagits från biståndet? Hur många människoliv hade kunnat räddas för dessa pengar? Istället har Margot Wallström fått lite plats i rampljuset en stund.
    Får Sverige en plats där, så är det med råge väl investerade pengar, och vi hade kunna rädda betydligt fler liv och fått behålla vår välfärd, om inte Alliansen hade stulit våra skattepengar och stoppat dom i sina och sina vänners fickor..
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Gert skrev 2016-06-28 16:54:47 följande:
    Stefan Löfven har idag börjat med twitter och det första han gör är att stava fel. Varför blir jag inte förvånad?

www.svt.se/nyheter/inrikes/stefan-lofven-finn...
    Nja, det var väl inte Löfven som skrev detta.

Tänk att SD och skrikhögern alltid ska tävla om vilket högerjämmer som är sämst på att kolla en nyhet.

Personligen anser jag att skrikhögern är snäppet sämre, vad tycker duSkrattande
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2016-06-28 17:03:43 följande:

Tänk att SD och skrikhögern alltid ska tävla om vilket högerjämmer som är sämst på att kolla en nyhet.

Stefan Löfven har idag börjat med twitter och det första han gör är att stava fel. Varför blir jag inte förvånad?

Sorry. Glömde att ge en liten ledtråd. Sådana är ju oumbärliga under vissa omständigheter, i synnerhet när skrikhögern eller SD-aktivister ger sig i kast med det svåra svenska språket:

Det är i första hand vi, hans medarbetare, som kommer att skriva, men tanken är att även statsministern själv ska skriva ibland. I så fall är dessa tweets signerade med: ”/S”, säger pressekreteraren Erik Nises.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2016-06-28 17:03:43 följande:

Nähä, vem var det som twittrade då? Hans betjänt kanske?

Den store ledaren är ofelbar.
    Give ´em Hell!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-06-28 17:07:19 följande:

Sorry. Glömde att ge en liten ledtråd. Sådana är ju oumbärliga under vissa omständigheter, i synnerhet när skrikhögern eller SD-aktivister ger sig i kast med det svåra svenska språket:

Det är i första hand vi, hans medarbetare, som kommer att skriva, men tanken är att även statsministern själv ska skriva ibland. I så fall är dessa tweets signerade med: ?/S?, säger pressekreteraren Erik Nises.
    Det här med "/S" kommer inte att gå in...Aaaaldeles för komplicerat innehåll
  • Världsmedborgare

Jaaa! Sverige blev invalt och får en plats i Säkerhetsrådet, det vittnar om omvärldens förtroende för Sverige, vår regering och vår hållning till omvärlden.
    En stor dag och en seger för Sveriges politik.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Gert
    Världsmedborgare skrev 2016-06-28 18:08:54 följande:

Jaaa! Sverige blev invalt och får en plats i Säkerhetsrådet, det vittnar om omvärldens förtroende för Sverige, vår regering och vår hållning till omvärlden.
    En stor dag och en seger för Sveriges politik.

Med tanke på vad kalaset har kostat dem svenska skattebetalarna så tog jag det nästan för givet. Annars hade den här värdelösa regeringen blivit ännu sämre, men det är nästan omöjligt att bli sämre än vad de redan är.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?