• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    Mentat skrev 2016-06-24 07:47:19 följande:
    Det taktiska agerandet är detsamma oavsett vilken nivå det handlar om. Jadå, visst fick de kritik. De fick också stöd. Du ser vad du vill se.
    Ja, det gör vi alla.

Själv ser jag det som att du gav mig en oerhört välplacerad passning men den var dessvärre så skruvad att jag inte kunde hantera den. Diskussionen i den här tråden har fastnat på frågan om S borde rösta på SD-förslag eller inte om de anser att detta ger önskat resultat. Ditt exempel har bara ett fel -  att det avser en region inte Sverige som helhet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Mentat
    FDFMGA skrev 2016-06-24 08:13:29 följande:
    Ja, det gör vi alla.

Själv ser jag det som att du gav mig en oerhört välplacerad passning men den var dessvärre så skruvad att jag inte kunde hantera den. Diskussionen i den här tråden har fastnat på frågan om S borde rösta på SD-förslag eller inte om de anser att detta ger önskat resultat. Ditt exempel har bara ett fel -  att det avser en region inte Sverige som helhet.
    För all del, visst är utfallet i regionen off-topic relativt trådens ämne om regeringen men det är i högsta grad relevant vs "Diskussionen i den här tråden har fastnat på frågan om S borde rösta på SD-förslag eller inte om de anser att detta ger önskat resultat".

Den meningen nämner inget om nivån på församlingen det gäller. Att trådar glider off topic är ju inte direkt ovanligt på FL.
  • FDFMGA
    Mentat skrev 2016-06-24 09:22:01 följande:
    För all del, visst är utfallet i regionen off-topic relativt trådens ämne om regeringen men det är i högsta grad relevant vs "Diskussionen i den här tråden har fastnat på frågan om S borde rösta på SD-förslag eller inte om de anser att detta ger önskat resultat".

Den meningen nämner inget om nivån på församlingen det gäller. Att trådar glider off topic är ju inte direkt ovanligt på FL.
    Mm, och i Region Skåne gjorde man så, vilket gav önskat resultat.

Moraliskt tveksamt, tycker jag.
  • Världsmedborgare
    Mentat skrev 2016-06-24 09:22:01 följande:

Fast det är väl ofta meningen med en fråga.., alltså att den flyttas över till anledningen till att frågan ö.h.t finns.?

Vad jag menar är, att en enkel fråga är ofta långt mer komplex än vad den ser ut som.

Lite "propaganda" då.

Tänk på det, att dom enkla och uppenbara lösningarna sällan eller aldrig fungerar, när dom ska övergripa ett helt land.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Flash Gordon

Statsministerns svar på Brexit är alltså att det folket behöver mer EU i sina liv, inte mindre:

http://www.dn.se/nyheter/politik/stefan-lofven-eu-behover-mer-samarbete/

"På måndag vill jag diskutera med de partier som vill ha ett starkt EU–samarbete. Eftersom vi under Europeiska rådet ska ha ett informellt möte med de 27 kvarvarande EU–länderna, så vill jag diskutera med de som står upp för EU–samarbetet, säger Stefan Löfven.

...

Vad EU behöver nu är mer samarbete, inte omförhandlingar och fler omröstningar, säger Stefan Löfven som betonar att det nu är två år innan britterna ska ha lämnat unionen."

.
    Ja, jisses ...

#analysförmåga

• FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-06-24 18:17:44 följande:
    Statsministerns svar på Brexit är alltså att det folket behöver mer EU i sina liv, inte mindre:

www.dn.se/nyheter/politik/stefan-lofven-eu-be.../

"På måndag vill jag diskutera med de partier som vill ha ett starkt EU?samarbete. Eftersom vi under Europeiska rådet ska ha ett informellt möte med de 27 kvarvarande EU?länderna, så vill jag diskutera med de som står upp för EU?samarbetet, säger Stefan Löfven.

...

Vad EU behöver nu är mer samarbete, inte omförhandlingar och fler omröstningar, säger Stefan Löfven som betonar att det nu är två år innan britterna ska ha lämnat unionen."

.
    Ja, jisses ...

#analysförmåga

Det verkar rimligt och dessutom finns det ett brett stöd för den linjen.

Ja jisses- skulle Löfven lyssna på skrikhögern och bjuda in SD och V till samtal om omförhandlinar. Det är ju uteslutetSkrattande

• free99
    Flash Gordon skrev 2016-06-24 18:17:44 följande:

http://www.dn.se/nyheter/politik/stefan-lofven-eu-behover-mer-samarbete/

"På måndag vill jag diskutera med de partier som vill ha ett starkt EU?samarbete. Eftersom vi under Europeiska rådet ska ha ett informellt möte med de 27 kvarvarande EU?länderna, så vill jag diskutera med de som står upp för EU?samarbetet, säger Stefan Löfven.

...

.
    Ja, jisses ...

#analysförmåga

Ja,denna Löfvén verkar ju inte vilja lyssna på sitt eget folk.

När hela svenska folket oroade sig för den enorma mängd emigrerande män från mellanöstern och afrika som kom till europa. Då ställde sig denna Löfvén med en skylt med "välkommen" och lockade hit männen till Sverige.

Dessutom har domstolar/politikerna inget mod i frågorna kring våldtäkter/gruppvåldtäkter/knivattacker där gärningsmännen säger sig vara 13-15 år fast alla är i stort sett säkra på att de är 18-40 år. 

Sverige har blivit galet....S + MP är en katastrof !
  • nihka
    free99 skrev 2016-06-25 21:50:33 följande:
    Ja,denna Löfvén verkar ju inte vilja lyssna på sitt eget folk.

När hela svenska folket oroade sig för den enorma mängd emigrerande män från mellanöstern och afrika som kom till europa. Då ställde sig denna Löfvén med en skylt med "välkommen" och lockade hit männen till Sverige.

Dessutom har domstolar/politikerna inget mod i frågorna kring våldtäkter/gruppvåldtäkter/knivattacker där gärningsmännen säger sig vara 13-15 år fast alla är i stort sett säkra på att de är 18-40 år. 

Sverige har blivit galet....S + MP är en katastrof !
    "Hela svenska folket". "Alla."

Please. Skriv "jag" när du menar dig själv och dina vanföreställningar.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-06-25 08:19:50 följande:

Det verkar rimligt och dessutom finns det ett brett stöd för den linjen.

Ja jisses- skulle Löfven lyssna på skrikhögern och bjuda in SD och V till samtal om omförhandlinar. Det är ju uteslutetSkrattande

Absolut. Man lämnar som vanligt SD utanför politiken.

Vill man ha cirkus går man istället på cirkus.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-06-25 23:34:00 följande:
    Absolut. Man lämnar som vanligt SD utanför politiken.

Vill man ha cirkus går man istället på cirkus.
    Fast det här är en cirkus med ett enda nummer där iofs enfalden når dittills oöverträffade nivåer varje gång.

Men så enahanda. Folk kommer att skämmas när de inser att det lät sig bli blåsta på inträdet till skrikhögerpopulismens föreställning.

Tja, folk och folk - de flesta är ju ointresserade av spektaklet.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?