• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-06-18 17:32:32 följande:
    Nu läser du fel igen, som sagt din egen syn på sakfrågan är ganska ointressant, vad som är mer intressant är din anti-ickekonformism.

"Men mig veterligt finns det inga partiskillnader i fråga om synen på legalisering av narkotika, vilket innebär att det är en smula inadekvat att sakna förtroende för regeringen på grund av deras inställning till legalisering" citat FDFMGA

Den synen är ganska intressant i mitt. Enligt dig är det alltså inadekvat att sakna förtroende för regeringen i en fråga bara på grund av att alla andra stora partier har samma uppfattning som regeringen. Kan man bli mer konformativ?
    Att ha en åsikt som avviker från alla stora partier verkar vara helt främmande för dig.

Inte nog med det, du tar dig dessutom tid att uttrycka detta missnöje mot denna misstro, en liten apostel på konformismens högborg.
    Nja, är du säker på att du verkligen förstod Mad-historien. En av poängerna var att redan den första avvikaren kände sig tvungen att proklamera att han var non-konformist.

Jag uppfattar det som att det är själva proklamationen som är viktigast för dig - inte åsikten i sig.

Det är klart att man kan vara kritisk till samtliga partiers åsikt i en viss fråga - men då skulle det för mig kännas en aning fel att enbart adressera min kritik till några partier. 

Faktiskt mot bakgrund av hur kritiken mot regeringen i den här tråden ofta uttrycks mycket konformistiskt med betoning på "Jag/vi är minsann inga konformister utan fritt tänkande individer - medan ni bara är konformister.

Jag uppfattar det som att du söker trygghet i den stora gruppens konformistiska non-konformistgemenskap.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-06-18 18:06:38 följande:
    Nja, är du säker på att du verkligen förstod Mad-historien.
    Den läste jag inte alls nej. Ovidkommande dravel.
    Det är klart att man kan vara kritisk till samtliga partiers åsikt i en viss fråga - men då skulle det för mig kännas en aning fel att enbart adressera min kritik till några partier. 
    Ofta en felaktig hållning. Att inte kunna kritisera någon pga av att andra gör samma fel. 
    Jag uppfattar det som att du söker trygghet i den stora gruppens konformistiska non-konformistgemenskap.
    Min uppfatting är att när du uttrycker din uppfattning är den oftast helt ointressant.  

• FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-06-18 18:36:54 följande:
    Den läste jag inte alls nej. Ovidkommande dravel.

Ofta en felaktig hållning. Att inte kunna kritisera någon pga av att andra gör samma fel. 
    Min uppfatting är att när du uttrycker din uppfattning är den oftast helt ointressant.  

Äsch.

Alla vet ju att du är forumets mest självständiga deltagare.

Ha en fin helg nu, Förvånad
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-06-18 18:44:44 följande:
    Ha en fin helg nu, Förvånad
    Det skålar vi på (alkohol är ok har jag förstått, lagom konformistiskt) Skål
  • nihka
    Tom Araya skrev 2016-06-18 16:49:21 följande:
    Jag tolkar det som ett svar i brist på argument.
    Eller så kan du tolka det som att du kan ta upp försvarsfrågor i  din förtorkade tråd om försvaret.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2016-06-18 17:00:14 följande:
    Det finns folk även utanför sd som gärna ser mer av sådana kulturavarter i Sverige.
    Nä, det är mycket få mäniskor över huvud taget som uppskattar rårasister som uttrycker sin önskan om att barn ska gruppvåldtas för att man inte gillar deras föräldrars åsikter.
  • Tom Araya
    nihka skrev 2016-06-18 21:32:01 följande:
    Eller så kan du tolka det som att du kan ta upp försvarsfrågor i  din förtorkade tråd om försvaret.
    Jag tar upp vilken fråga jag vill i denna tråd som har med regeringen att göra och sluta gnäll om du inte kan eller vill diskutera frågan.
  • Tom Araya
    nihka skrev 2016-06-18 21:39:56 följande:
    Nä, det är mycket få mäniskor över huvud taget som uppskattar rårasister som uttrycker sin önskan om att barn ska gruppvåldtas för att man inte gillar deras föräldrars åsikter.
    Mångkulturalisterna tycker att vi ska svälja allt...och vara tacksamma.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2016-06-18 21:52:09 följande:
    Mångkulturalisterna tycker att vi ska svälja allt...och vara tacksamma.
    Nja, jag begär inte att du ska vara tacksam eller ens förstå vad citatet nedan innebär. Jag ogillar när rasister kladdar på mina barn. Däremot gör det mig inget om de hotar mig personligen. Men som sagt jag begär inte att du ska vara tacksam för att det är fler än jag som reagerar när den här personen dyker upp på FL. Jag begär inte ens att du ska förstå.

"Så bra. Då kan din dotter - när hon blir tonåring (även om Profeten själv inte väntade SÅ länge...) - få möjlighet att bli kulturberikad av män med många olika hudfärger, religioner och etniska ursprung..! Kanske många på samma gång om hon har tur! Det har du ordnat förutseende och bra! "
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2016-06-18 22:17:09 följande:
    Nja, jag begär inte att du ska vara tacksam eller ens förstå vad citatet nedan innebär. Jag ogillar när rasister kladdar på mina barn. Däremot gör det mig inget om de hotar mig personligen. Men som sagt jag begär inte att du ska vara tacksam för att det är fler än jag som reagerar när den här personen dyker upp på FL. Jag begär inte ens att du ska förstå.

"Så bra. Då kan din dotter - när hon blir tonåring (även om Profeten själv inte väntade SÅ länge...) - få möjlighet att bli kulturberikad av män med många olika hudfärger, religioner och etniska ursprung..! Kanske många på samma gång om hon har tur! Det har du ordnat förutseende och bra! "
    Räknar du dig till mångkulturalist?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?