• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-06-18 16:20:19 följande:
    Du kan inte förneka att Portugal har en liberalare lagstiftning än Sverige, med betydligt färre dödsfall (faktor 10). I Sverige låser man in personer som ertappas med mindre mängder än det som är acceptabelt i Portugal. Det räcker med att du är påverkad så blir du åtalad.

KD och M, tillsammans med SD är riksdagens mest moralkonservativa partier och det är inte förvånande att de är motståndare till något som kan tolkas som liberalt (i klassisk mening).

Hur var det nu? Tycker du att en lagstiftning som medför 10 gånger fler döda än Portugal är bra?
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
    Jag tycker att du gör en felaktig analys när du kommer fram till att det är straffriheten för eget bruk som ligger bakom en minskad narkotikarelaterad dödlighet i Portugal. Jag tror att det är bättre missbruksvård i kombination med sprututbytesprogram som ligger bakom färre dödsfall.

Som tidigare har sagt så anser jag att den svenska missbruksvården måste förbättras och jag anser också att sprutnarkomaner borde erbjudas rena sprutor. Detta kan förmodligen genomföras utan att förändra svensk lagstiftning.
  • Tom Araya
    nihka skrev 2016-06-18 16:11:31 följande:
    Att du kan ta upp det i din förtorkade tråd om försvaret.
    Jag tolkar det som ett svar i brist på argument.
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-06-18 15:39:23 följande:
    Jodå. 

Men jag gitter inte vara kritisk till regeringen för att de inte sätter lite fart på kontinentalförskjutningen så Sverige drar lite söderut så vi slipper ha det så jävla mörkt på vintrarna.
    Intressant liknelse, att vara kritisk till regeringens politik är som att vara kritisk till regeringens förmåga att sätta fart på kontinentalförskjutningen. En inblick i en konformists tankebanor. 

Att du inte gitter vara kritisk mot regeringen må vara hänt, det intressanta är väl att du gitter vara kritiskt till att det ens finns de som uttrycker förtroendekritik mot regeringen i en fråga som narkotikapolitiken. Där talar vi om en riktig anti-ickekonformist.
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2016-06-18 12:36:59 följande:
    Jag tror att det handlar om den speciella hederskulturen som många SD-kommunpolitiker omfattas av.

De vägrar acceptera andra regler än den egna subkulturens och gapar och skriker om landsförrädare, inte sällan samtidigt som de förklarar att straffet för förrädarna borde vara gruppvåldtäkt.

Den här varelsen insinuerade att du är en Quisling i en annan tråd. Tidigare har hon önskat att ett av mina barn ska bli gruppvåldtagen som straff för mina åsikter.

SD-kommunpolitiker kan vara synnerligen obehagliga.
    Det finns folk även utanför sd som gärna ser mer av sådana kulturavarter i Sverige.

• FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-06-18 17:00:05 följande:
    Intressant liknelse, att vara kritisk till regeringens politik är som att vara kritisk till regeringens förmåga att sätta fart på kontinentalförskjutningen. En inblick i en konformists tankebanor. 

Att du inte gitter vara kritisk mot regeringen må vara hänt, det intressanta är väl att du gitter vara kritiskt till att det ens finns de som uttrycker förtroendekritik mot regeringen i en fråga som narkotikapolitiken. Där talar vi om en riktig anti-ickekonformist.
    Men så konformistiskt rigid du är i ditt tänkande. Att jag inte är kritisk till regeringens syn på om huruvida narkotikaanvändning ska legaliseras eller inte innebär inte att jag inte kan vara kritisk på andra områden.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    KillBill skrev 2016-06-18 15:29:24 följande:
    Är du medveten om att denna  mer än fyra år gamla ledare kritiserar den förra regeringen (Alliansen)?
    !
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2016-06-18 17:00:14 följande:
    Det finns folk även utanför sd som gärna ser mer av sådana kulturavarter i Sverige.

Ja, det finns naturligtvis andra extremister. Men här på FL har jag nog bara noterat att det är sverigedemokrater som anser att personer med andra åsikter är landsförrädare och att de bör straffas med en gruppvåldtäkt om de är kvinnor medan männens barn, flickorna, lämpligen våldtas om det är män som har en annan åsikt.

Finns visst en del småbyar i Indien där man har samma tänkesätt.

Självklart så hoppas jag att det är relativt få sverigedemokrater som omfattas av en så utpräglad hederskultur.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-06-18 17:18:57 följande:
    Men så konformistiskt rigid du är i ditt tänkande. Att jag inte är kritisk till regeringens syn på om huruvida narkotikaanvändning ska legaliseras eller inte innebär inte att jag inte kan vara kritisk på andra områden.
    Nu läser du fel igen, som sagt din egen syn på sakfrågan är ganska ointressant, vad som är mer intressant är din anti-ickekonformism.

"Men mig veterligt finns det inga partiskillnader i fråga om synen på legalisering av narkotika, vilket innebär att det är en smula inadekvat att sakna förtroende för regeringen på grund av deras inställning till legalisering" citat FDFMGA

Den synen är ganska intressant i mitt. Enligt dig är det alltså inadekvat att sakna förtroende för regeringen i en fråga bara på grund av att alla andra stora partier har samma uppfattning som regeringen. Kan man bli mer konformativ?
    Att ha en åsikt som avviker från alla stora partier verkar vara helt främmande för dig.

Inte nog med det, du tar dig dessutom tid att uttrycka detta missnöje mot denna misstro, en liten apostel på konformismens högborg.
  • Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2016-06-18 16:20:19 följande:
    Hur var det nu? Tycker du att en lagstiftning som medför 10 gånger fler döda än Portugal är bra?
    Att jmf länders lagstiftningar är sällan nån bra metod att använda sig av, då generella faktorer som samhällssyn, kulturell bakgrund, religion och mycket, mycket annat, som speglar ett lands invånares syn på rätt och fel, spelar in då en lag ska införas..

Alltså, det finns inget som säger att det skulle bli bättre/sämre med Purtugals lagstiftning i Sverige, vi måste helt utforma vår lagstifning efter vad som passar i Sverige, och inget annat.

Med det sagt, så kan säkert en förändringa av vår lagstifning i de flesta fall förändras till det bättre, men vi ska inte göra det genom att kopiera andra länder, då lär vi snabbt få problem vi inte räknat med.

Lagar ska införas/förändras med stor försiktighet, och inte hafsas fram, och som tur är så görs det precis så.
    Att som vissa vill, göra stora och snabba förändringar, brukar i regel ge mer negativa effekter än de possitiva. 
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2016-06-18 17:00:14 följande:

Vilka då?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?