• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Rataxes
    FDFMGA skrev 2016-06-30 08:28:14 följande:

Och S bara ökar och ökar.

www.tv4.se/nyheterna/klipp/rekordl%C3%A5gt-st%C3%B6d-f%C3%B6r-kd-3427695

Ja nu är de snart upp i siffrorna som fick Juholt att sparkas...
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Tom Araya
    Världsmedborgare skrev 2016-06-30 10:37:40 följande:
    Exakt, och det var precis det som hände med Alliansens skattesänkningar, när vi nu med facit i hand vet att det Alliansen påstod skulle ske, aldrig infriades.

Så helt rätt, det var vi vanliga som drabbades negativt, genom att skattemedel flyttades från vär gemensamma välfärd till de välbeställda som inte på något vis återinvesterade pengarna, vilket då kan sägas, att dom slösades bort.

Så vad som nu behövs, är att göra skattehöjningar som riktar sig mot det kapital som bara blir liggande på hög, så att dom investeras.
    Då "drabbas" vi alla positivt, även de rika som nu inte får fingrarna ur röven och inte på eget bevåg vill delta i investeringar som behövs.
    För som du säkert vet, så är det företag och de med kapital som mest gnäller över hur eftersatt t.ex underhåll av järnväg, vägar och annan infrastruktur, och hur dålig skola och vård är.
    Så lägger vi de nu "värdelösa" pengarna på dessa områden, så kommer det oss alla till del, och vi skapar bättre förutsättningar för Sverige att konkurrera med andra länder.

För bra vård och bra utbildning, och en infrastruktur i toppklass, är det som ger de bästa förutsättningarna för att driva företag/ett land.
    Helt enkelt för att det ger friska välmående medborgare och en välutbildad arbetskraft, nåt som i de allra flesta fall slår låga skatter med hästlängder.
    Det lär dock dröja innan vi får pengar över till alla de investeringar som behöver göras nu när vi dragit på oss enorma extrautgifter genom stora flyktingmottagningar.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-06-30 11:44:06 följande:
    Ja nu är de snart upp i siffrorna som fick Juholt att sparkas...
    Mm, suveränt att allt fler förstår vilket utmärkt arbete regeringen gör. Fortsätter S att öka så kan det bli riktigt intressant till nästa val. Med lite tur kan vi då få en samarbetsregering över blockgränserna eller åtminstone ett mer formaliserat samarbete än några enstaka energiuppgörelser.

Och möjligheten till att KD äntligen förpassas ut ur riksdagen är ju lysande klarSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Moderno
    Tom Araya skrev 2016-06-30 11:51:55 följande:

Det lär dock dröja innan vi får pengar över till alla de investeringar som behöver göras nu när vi dragit på oss enorma extrautgifter genom stora flyktingmottagningar.

Dessutom syftar väl världsmedborgaren på vanliga löntagare som har inrättat sig efter jobbskatteavdrag och relativt vanliga fastighetsägare som inrättat sig efter slopade fastighetsskatter/förmögenhetsskatter. Undrar om hen anser att även dessa vanliga medborgare "drabbas positivt" (eller hur hen nu uttrycker sig) om t.ex. jobbskatteavdrag avskaffas m.m.

Med detta sagt, ska jag tillägga att jag personligen inte är motståndare till höjda skatter - om skatteintäkterna används effektivt; även om de används för att täcka extrautgifter för flyktingmottagandet. Att inte göra någonting och hoppas på att saker ska lösa sig själva tror jag dock inte alls på (och således inte heller på den politik som regeringen länge förde).
  • Världsmedborgare
    Tom Araya skrev 2016-06-30 11:51:55 följande:
    Inte då, det finns redan goda tecken på att vi är på rätt väg, och senast idag så kom den sittande regeringen och Alliansen om på vilken nivå statsfinanserna ska ligga.
    Och det tolkar jag som att båda sidor är överens om hur vi ska åstadkomma rätt investeringar, både med skattemedel och kapital från det privata., en riktigt trevlig överenskommelse, som rätt genomförd kan ge svenska-folket mycket att glädjas åt.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2016-06-30 12:24:54 följande:
    Mm, suveränt att allt fler förstår vilket utmärkt arbete regeringen gör. Fortsätter S att öka så kan det bli riktigt intressant till nästa val. Med lite tur kan vi då få en samarbetsregering över blockgränserna eller åtminstone ett mer formaliserat samarbete än några enstaka energiuppgörelser.

Och möjligheten till att KD äntligen förpassas ut ur riksdagen är ju lysande klarSolig
    Jag hoppas du får rätt om KD, men dom får skylla sig själva när dom tillsätter en person som är skolad av Livets Ord, det kan inte bli annat fel.

Att S kommer att öka har jag sagt tidigare, att det kommer nu är fullt logiskt, det tar tid att nå ut till folk om hur bra det går för Sverige.
    Och med tanke på hur turbulent det har varit i omvärlden de senaste åren, så är det givet att det är ännu svårare att nå ut med vad som sker i Sverige, det mesta "överröstas" av händelser i omvärlden som även vi i Sverige har dragits med i.

Inte alldeles otroligt att S nu får draghjälp av Brexit, den soppan lär bli svårslagen under lång tid framåt, och säkert en ögonöppnare för många som trott att ett uträde ur EU är lösningen på allt.
    Nu får dom se vad som händer på riktigt och hur enat EU agerar på Englands krav, och det är garanterat inte vad förespråkarna för ett Sverige ut ur EU, förväntat sig.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Tom Araya
    Världsmedborgare skrev 2016-06-30 17:23:18 följande:
    Inte då, det finns redan goda tecken på att vi är på rätt väg, och senast idag så kom den sittande regeringen och Alliansen om på vilken nivå statsfinanserna ska ligga.
    Och det tolkar jag som att båda sidor är överens om hur vi ska åstadkomma rätt investeringar, både med skattemedel och kapital från det privata., en riktigt trevlig överenskommelse, som rätt genomförd kan ge svenska-folket mycket att glädjas åt.
    Jag tror det när jag ser det, vi har lång väg att gå. En migrationsbudget på 60 miljarder käkar upp allt överskott och då är det enbart för Migrationsverkets arbete och kostnader...
  • Rataxes
    Den av regeringen utsedde rikspolischefen, Dan Eliasson, även känd som sångare i Bad Boo Band som gjorde låten "knulla i bangkok". har kommit med den listiga idéen att dela ut något slags "anti-taharrush"-armband som förmodligen kommer att göra lika mycket för kvinnors trygghet som vad dekaler på ambulanser/brandbilar med texten "kasta inte sten" skulle göra för blåljuspersonalens arbetsmiljö.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-06-30 22:03:55 följande:
    Den av regeringen utsedde rikspolischefen, Dan Eliasson, även känd som sångare i Bad Boo Band som gjorde låten "knulla i bangkok". har kommit med den listiga idéen att dela ut något slags "anti-taharrush"-armband som förmodligen kommer att göra lika mycket för kvinnors trygghet som vad dekaler på ambulanser/brandbilar med texten "kasta inte sten" skulle göra för blåljuspersonalens arbetsmiljö.
    Aha, spännande med polisen. Polis och militär är väl nästan det enda staten har ansvar för i nattmössestaten.

Vet du om nattmössorna ingår uniformen och om man då också har en liten statlig beklädnadsindustri, kanske i Borås som ju har anor som teko-stad.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rataxes

Statens stöd till trossamfund ska utredas av . . .

Tadaaa : Såssarnas kristna ordförande.

Just när man trodde att saker inte kunde bli mer enfaldiga.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?