Mr PacMan II skrev 2019-05-28 00:07:46 följande:
Du verkade ha blandat ihop EU-valet med riksdagsvalet, vad bra att du nu förstått att det är olika saker.
FDFMGA skrev 2019-05-28 08:06:01 följande:
Förmodligen skulle det bli betydligt färre missförstånd om Familjeliv hade en avdelning för lästräning, alltså diskussioner där moderatorer eller språksamariter lotsade vissa till större textförståelse.
Jag skrev att om detta hade varit ett riksdagsval så hade regeringsunderlaget stärkts. Jag skrev inte att detta var ett riksdagsval.
Språksvårigheter är inget att skämmas för.
Men jag är lite nyfiken. Vad menar du med "Är S nöjda med att nu även L kan ställa ultimatum".
Känner du inte till att L är ett riksdagsparti i och med att du skriver "även L".
Det fina med språkträning är att det med stor sannolikhet skulle vara den bästa medicinen mot högerpopulism.
Det slår mig att man bör gräva där man står och föregå med gott exempel, jag kan ta på mig rollen som språksamarit - men bara avseende sådant jag skrivit som inte nått fram.
Jag skrev "
Nja, Jag gissar att S iofs är gläds åt att regeringsunderlagets partier skulle ha varit större än den samlade oppositionen om detta vore ett riksdagsval. Men särskilt nöjda med det egna resultatet lär de inte vara"
Jag har fetmarkerat den del du inte förstod.
Samma mening tolkades för övrigt som att jag påstått att S är jättejättejätteglada över resulatet.
Jag tycker exemplet är belysande för hur lätt det är att gå vilse i språkdjungeln om man saknar en tillförlitlig språkkompass.