Digestive skrev 2019-07-18 01:43:05 följande:
Nah, det var inte min tes. Men det är väl bara att acceptera att du troligen aldrig kommer att inse poängerna med att ha 1.) en liberal syn på varandras olikheter, 2.) ta hänsyn till varandras olikheter samt 3.) forma samhället efter varandras olikheter...
...även om du bor i ett land samt stödjer ett parti som prestigesamlar på olikheter.
Ditt och gelikars teismhat - speciellt bland vänsterblockets gräsrötter - är en käpp i hjulet för den integration som ni själva efterfrågar.
Som om samvetet inte kommer i olika former när vi talar om en befolkning från världens alla hörn.
Vet du själv hur betydelsefullt en människas samvete är för sådant som självkänsla och välmående? Själv läser jag beteendevetenskap och har en slags uppfattning iallafall...
...men du tar ingen hänsyn till samveten som skiljer sig från ditt, inte sant? Folk från främmande länder och kulturer - som du genom din röst och ditt politiska stöd har lett till Sverige - samt övriga (läs: ALLA) ska helt enkelt rätta sig efter ditt och gelikars samvete även om människor så lider på kuppen...
...för det är ju viktigt att just era (poänglös?) principer står fast.
Vi vet nog alla hur lättsamt det är att ha sådär fruktansvärt dåligt samvete att man i princip hamnar i djup depression en period. Den där känslan av att aldrig kunna förlåta sig själv som man borstar av så lätt. Det är inte mycket begärt att be främlingar att lägga sådant åt sidan för det svenska etablissemangets skull...
...för vad är känslan av att ta livet av någonting ovärderligt, känslan av att få ha kvar yrket man hade i landet som familjen flyttade eller flydde ifrån, känslan av fler händer i vården åt både personal och patient...
...jämfört med eran förnöjsamma känsla av att slå fast principer på andra för blott förnöjsamhetens skull? - för någon annan/högre poäng med att inskränka denna rättighet finns det väl inte... eller är du kanske med på RFSU:s tåg och menar att tillgången till abort är under all kritik i ALLA medlemsstater i EU förutom fyra?
Låt mig även gissa att du annars brukar klaga på assimileringspolitik(?)... medan inte ens SD vill leka rättesnöre åt människors samveten.
Ja, det var i övrigt den studien som jag hade i åtanke. Menar dock inte att vi ska normaliseras i någon större bemärkelse men det kanske gör saker och ting lite enklare i dagens situation - om folk från världens alla hörn och som är här i Sverige, inte behöver rätta sig efter mänsklighetens extremer på väldigt intima punkter.
Är du ens positiv till/för mångkultur?
Det kan nog passa dig utmärkt med studier i beteendevetenskap. Jag hade några kursare som hade svårt att få ihop tillräckligt med poäng för att CSN skulle godkänna deras prestationer, så de kompletterade med så kallade danskurser, inte minst inom bettendedisciplinen och så hade de erforderliga poäng utan egentlig ansträngning.
Om du skulle våga språnget till språkvetenskap kan du ju med fördel ta inlägget jag kommenterade och få hjälp att förstå varför min slutsats är korrekt.
Lite språklig stringens skulle överlag göra din svada mer lättbegriplig för d
ig själv och andra. Du skriver t ex "du och dina gelikars teismhat" och där är ju ditt beteende en smula ovetenskapligt - är det månne beteendeovetenskap som är din hobby?
Nej, jag hatar inte religioner. För övrigt är det väl en av de vanligaste anklagelserna från KDSD:s godhetsapostlar att andra hatar. Jag anser att religion respektive ickereligion är en privatsak, inte något som ska utövas på arbetstid och det finns ingen som helst aanledning att i skattebetalare ska betala för att skenheliga godhetsapostlar ska få sina behov av att framstå som goda bekräftade ism abortrelaterade sjukvårdsfrågor. Där måste det vara de vårdsökande kvinnornas behov som gäller
Har man behov av att godhetsapostla inför andra så går det alldeles utmärkt att ordna ett godhetsterapisamkväm med likasinnade där man dels kan tävla om vem som är mest moraliskt helgjuten och dels om vem som är bäst på att förfasa sig över kvinnor som släcker liv genom abort.
Lycka till med studierna