Digestive skrev 2019-05-26 13:48:19 följande:
Ditt minne lämnar mycket att önska ibland. Ja, jag har varit här sedan trådstarten 2015. Har således läst de flesta inlägg överhuvudtaget i tråden...
Nog ser våra verkligheter olika ut. Jag läser på om kristdemokrati och har följt KD jäi fem år innan min röst hamnade hos dem... medan du kritiserar i blindo.
Humanism och därmed bildningens vikt, är någonting viktigare i min värld än i din, liksom sanning hålls högre i min värld - varav sanning och skönhet i sin tur är förenade. Etik och moral.
Jag gillar hur du ordagrant vänder på det som KD har skrivit i sitt principprogram:
>>[...] religion är politik och politik är religion?<<
Såhär står det i KD:s principprogram (som jag tidigare citerat för dig):
>>Religion är inte politik. Politik är heller inte religion.<<
Varför ska folk bry sig om ohederliga debattörer? - som uppenbarligen har så svagt förtroende för regeringen... att de måste hålla på såhär för att visa sin vurm.
I övrigt går jag inte i kyrkan. Praktiserar ingen kristendom eller övrig religion. Inte heller skulle jag misstrivas i din värld... varför skulle jag misstrivas i någonting som du själv konstaterar är anpassningsbart?
Försök att iallafall ha hållbara resonemang men jag förstår om det kräver att du andas lite lugnare och inte skriver så uttömande. Då kanske du även skulle få tid att minnas sådana saker som att jag - Digestive - har varit verksam här i bortåt 8 år och var med när den här tråden begav sig...
Ta det helt enkelt lugnt, även om valdagen säkert gör det extra pirrigt och/eller vurmigt i knoppen.
Hm, hört talas om guldfisken som för varje vända i glasskålen med spänning ser fram mot ett outforskat landskap. Dett apropå att du för någon timme sen skrev att du skulle lämna mig ifred.
Nej då, jag är inte ohederlig, visserligen kan du begära att andra ska köpa kitschet KD kränger till sina proselyter som t ex att de är Sveriges mest sekulära parti, men din begäran saknar relevans bortom det högerkristna tepartyts hallelujamöten.
Vi lever alltså i olika verkligheter, Digestive. Men det hindrar inte att jag är väl medveten om att populister ogärna skiljer på person och sak.
Bara oss emellan så är det ett genomtänkt syfte från min sida att visa att högerpopulister har en sådan betingad reflex att bemöta sak med person att självaste Pavlov säkert skulle ha kunnat kalla reaktionen för utvidgat skinnerboxbeteende eller blivit blek av avundsjuka att han inte lyckats lika bra med sina djur i Skinnerboxen.
Och jag gillar det där med nu ska jag lämna dig ifred, det påminner inte så lite om hur en del skribenter som tappat fattningen skriker ut "Detta är mitt sista inlägg i tråden" och sen fortsätter de med 100 inlägg till som om inget hänt.
FL kan vara rätt roande ur detta perspektiv i den verklighet som ligger bortom Skinnerboxens en smula inskränkta verklighet.
Digestive skrev 2019-05-26 11:22:18 följande:
Det är inte lätt när man krånglar till det för sig.
Du verkar dock vara mindre chill än vanligt nu när det är valdag så ska låta dig vara ifred.
För övrigt så blev det S och nummer två på deras lista. Han verkar vara jordnära och inte så yvig i sina gester. Jag är ingen vän av känslodaller, modell snömos.