Har du förtroende för regeringen?
Digestive skrev 2019-05-20 13:34:31 följande:
KD är inget religiöst parti. Det är övriga partier som vill att kyrkan och politiken ska få ligga kvar i samma säng... inte KD som vill separera på dessa två sjusovare helt och hållet samt bädda om.
Sluta tala i nattmössan bara för att du plikttroget kastar ett nyvaket öga på KD. Att du inte kan någonting om KD:s politik är sorgligt framträdande. Varje kampanj behöver dock blint lojala trupper - som skiter i vilket. Var du den som är den.
Klart att SD liknar KD på sina håll - om vi tar bort nationalism, närliggande rötter i rasism/fascism, en strängare flyktingpolitik, skattepolitiken med mera. Mycket riktigt.
Men det är inte riktigt storslaget att se likheter mellan två konservativa partier... varför dina storslagna gester mest är förunderliga.
Fick aldrig svar på frågan. Hur ska du rösta i kyrkovalet? - tänk på att ditt parti behöver din röst.
Sluta tala i nattmössan bara för att du plikttroget kastar ett nyvaket öga på KD. Att du inte kan någonting om KD:s politik är sorgligt framträdande. Varje kampanj behöver dock blint lojala trupper - som skiter i vilket. Var du den som är den.
Klart att SD liknar KD på sina håll - om vi tar bort nationalism, närliggande rötter i rasism/fascism, en strängare flyktingpolitik, skattepolitiken med mera. Mycket riktigt.
Men det är inte riktigt storslaget att se likheter mellan två konservativa partier... varför dina storslagna gester mest är förunderliga.
Fick aldrig svar på frågan. Hur ska du rösta i kyrkovalet? - tänk på att ditt parti behöver din röst.
Jag får inte rösta i kyrkovalet. Jag är inte troende så jag är vare sig med i Svenska kyrkan eller medlem i KD eller Muslimska brödraskapet.
Men naturligtvis är det bra att du i ditt sökande har funnit ett parti som passar dig.
Och nu ska jag passa på att ge hunden resterna av helgskinkan jag köpte på Ica, han skäller inte på mig för att jag kallar den helgskinka, till skillnad från tyckmyckna KD-ledare som går till storms mot det sekulariserade språket.
Mea culpa