Har du förtroende för regeringen?
Digestive skrev 2019-07-18 14:58:02 följande:
För att driva diskussionen frammåt istället för att hplla kvar fokuset på mig och mina studier så ställs följande fråga med en liten kedja av premisser:Hur ska Sverige bemöta en redan stigande nativitet när 1.) det aktuella vårdområdet redan är påtagligt underbemannat och när 2.) vi har påtagligt stora samhällsgrupper som inte har samma liberala syn på abort och preventivmedel som traditionellt finns i Sverige och när 3.) dessa grupper bara blir större och större i Sverige?
Lös det pusslet utan att ta hänsyn till de aktuella samhällsgrupperna och jag ser rent praktiskt inga större problem med att fortsätta kränka rätten till samvetsfrihet här i Sverige.
Annars ställer jag vårdbehovet först och konstaterar att Sverige behöver bemöta vårdbehovet betydligt bättre än vi gör idag - varför vi bör slänga ett öga på jämförbara länder som klarar biffen betydligt bättre än oss, som exempelvis Norge.
Jo, jag har noterat att du jämför med Norge och att du tycks se ett positivt samband mellan att tillåta abortmotståndare inom kvinnovården och bemanningen av densamma. Du har möjligen inte funderat på kausaliteten, för mig blir det lika komiskt absurt som om en islamist påstod att Saudiarabiens väloljade förlossningsvård beror på sharialagstiftning
Jag tycker att det finns svenska värderingar som inte är kompromissbara, jämställdhet, demokrati samt att religion hör privatlivet till är några av dessa.
Däremot finns det inget som hindrar godhetsapostlarna inom KDSD att ha sammankomster där de bekräftar varandra och de egna åsikterna om kvinnor som gör abort - men kvinnoklinikerna ska vara till för kvinnornas behov av vård inte KDSD:ares behov att sprida sin propaganda.