Har du förtroende för regeringen?
...men visst är det kul att föreställa sig hur Angela Merkel sitter i ett kristet parti. Du förväxlar fortfarande kristendom med kristdemokrati, det är nästan lite sött vid det här laget.
All kristdemokrati är som sagt sekulär - KD är till och med DET MEST sekulära partiet i Sveriges riksdag, det är deras NISCH.. men hissen vill inte ända upp för dig.
Som sagt, du är lustig. Själv röstar du på S - som till och med vill ha kvar partikolitiken i kyrkovalen. Brilliant!
KD är inte ett kristet parti utan ett kristdemokratisk parti. Som vill ha MINST religion i politiken av ALLA riksdagspartier.
Partiet som S samarbetar med i EU är exempelvis kristdemokratisk. Men visst kan kristdemokraterna i Sverige och Tyskland hitta varandra istället...
...det tycker jag också låter bättre!
Vad nyvaket folk som inte ens vet vad KD representerar säger om KD... är ointressant. Vi som har följt dem länge och kan ämnet - rättar er bara.
Aja, nu ska lite ledighet avnjutas. Håll dig också till lättläst nästa gång, FDFMGA. Det är bättre så.
Men jag förstår att du lockas av såväl lättlästa texter som av KD.
Så småningom kanske du kan övergå från dina funderingar om huruvida ett kristet parti är kristet till att nosa på den aktuella debatten om KD, den har en viss slagsida mot Adaktussons förböner om abortförbud.
Men sålänge föreslår jag att du försöker få hjälp med att förstå KD-citatet jag petat dit ett par gånger nu. Visserligen inte på lättläst svenska men försök iallafall.
Tron kan göra under för läsförståelsen, ska du veta