Ekdahl skrev 2021-07-11 09:50:27 följande:
Det är ett men det finns så många andra. Centern bedriver tvåfrontskrig mot V och SD. Det är mänskligt att avhumanisera motståndare och därför något som behöver motarbetas.
Så Crash Mans påstående om att alla kulturer inte är jämbördiga då vissa är mer våldsamma än andra (vad detta nu är för påstående) kokar du ner till att Centern bedriver tvåfrontskrig mot V och SD
Iofs kan man om man tror att SDs verklighetesbeskrivning om svenskhet och essenser knutna till geografiska områden dra långsökta slutsatser om att olika politiska sympatier inte är svenska.. det är bara det att SD har uppfattat det helt fel
www.worldvaluessurvey.org/photos/EV000190.JPG
Men jag är helt övertygad om att du inte förstått vad Crash Man skriver.
Padirac skrev 2021-07-11 09:41:12 följande:
Du tänker på SD och deras supportrar kontra de som inte gillar ett parti som grundades av nazister, fascister och rasister(med eller utan ont uppsåt
)
Eller är det något annat skyttegravskrig du tänker på?
Ekdahl skrev 2021-07-11 09:09:39 följande:
Det blir ett skyttegravskrig där det antas att den motsatta sidan har ont uppsåt. Svårt att fatta demokratiska beslut i ett sådant klimat vilket regeringskrisen också visar. Det är inte särskilt konstruktivt utan blir mest en match i att ta makten.
Padirac skrev 2021-07-10 23:39:13 följande:
Ordval är inte 'bara' - det är en fråga om att vissa politiska grupper försöker normalisera rasism, främlingsfientlighet och alternativa fakta.
Den enskilt största gruppen brottsbenägna utgörs av män - unga, gamla och allt däremmellan. Det gör, precis som du säger, inte alla män till brottsliga eller brottbenägna. Men det är minsta gemensamma nämnaren, sedan finns det ytterligare fakturer som påverkar benägenheten till brottslighet - att vara invandrare är i sig ingen faktor så vitt jag förstått det hela.
Ekdahl skrev 2021-07-10 22:10:41 följande:
Handlar egentligen bara om ordval. Jag tycker att mörka är fel ord. Men med rätta är man försiktig med att utmåla specifika grupper som mer brottsbenägna då det kan drabba oskyldiga individer i den gruppen negativt.
Inte särskilt schysst att t.e.x. utmåla en folkgrupp som våldtäktsbenägna, när endast en mycket liten del av denna grupp faktiskt utför våldtäkter. De aklra flesta individerna är oskyldiga oavsett vilken folkgrupp man tittar på.
Crash Man skrev 2021-07-10 14:20:25 följande:
Jag är inte från Filipstad, jag tog bara det som exempel. Filipstad är den stad som drabbats hårdast av Sveriges vansinniga invandringspolitik.
alla kulturer är inte jämbördiga; vissa kulturer är mer våldsamma än andra. Problemet är att i Sverige så vägrar man inse att andra länders kulturer är sämre än andra och man skyller alltid på något annat om en person begår ett brott. Typ socioekonomiska faktorer.
att invandrare är överrepresenterade bland vissa typer av brott är ingen hemlighet, trots att Sveriges regering försökt att mörka det.
www.migrationsinfo.se/valfard/kriminalitet/