• Anonym (Religionsfrihet)

Ni som är kritiska till Islam.

Är det inte egentligen extremism av alla slag man borde bekämpa? Och inte religionen Islam som sådan.

Är det inte lite förenklat att sopa med en hel religion i en kritik som borde riktas mot dess extrema avart? Och alla fundamentalistiska religiösa, för den delen.

• Svar på tråden Ni som är kritiska till Islam.
  • let IT be
    Rikard skrev 2015-04-24 20:37:06 följande:
    Som sagt osaklig, ohederlig och oförskämd.

Jag har inte förnekat islamofobi. Visa mig de inlägget!
    Men jag är det inte islamofob.
    Att kalla all kritik mot islam för islamofobi är osakligt.
    Fakta om hur vissa muslimer själva bevisligen tolkar islam är inte islamofobi.
    Den enda faktan här är att du är en islamofob och du skiljer dig inte ett dugg från resten heller. Vad roligt förresten att se rassarna krypa fram här när man nämner dom. Hahaha.
  • Solidaritet
    Rikard skrev 2015-04-24 17:42:51 följande:
    Du kommer återigen med ogrundade och helt falska anklagelser.

Ge exempel på vad jag har skrivit som är islamofobiskt?

Är det kanske islamofobiskt att skriva FAKTA om länder, lagar och organisationer som själva hänvisar till islam?
    Jag anser att det faktum att du ensidigt kritiserar islam, och att du reagerar så våldsamt på att jag belyser att dödsstraff inte bara praktiseras inom islam, till den milda grad att du gång på gång använder dig av grova förolämpningar istället för sakliga argument, visar på att du känner en hatblandad rädsla för det vi diskuterar. 

Du klarar inte av att vara saklig. 
    Jag tycker lite synd om dig. 
  • Gert

Det finns i alla fall några sossar som förstår den växande islamismen i samhället. Synd bara att hon petades från partiet efter att ha påtalat den växande islamismen inom Sverige och Socialdemokraterna.

www.varnamonyheter.se/artikel/130287/carina-hagg-startar-tankesmedja

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-04-25 16:40:53 följande:

Det finns i alla fall några sossar som förstår den växande islamismen i samhället. Synd bara att hon petades från partiet efter att ha påtalat den växande islamismen inom Sverige och Socialdemokraterna.

www.varnamonyheter.se/artikel/130287/carina-hagg-startar-tankesmedja

Inte särskilt förvånande från ett parti som ligger med islamister.
    Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • Rataxes
    let IT be skrev 2015-04-24 22:30:05 följande:
    Nej jag är inte ohederlig men du är en falsk människa och jag bryr mig inte om vad du tycker nej.

Yttrandefrihet och kritik av islam skriver du överallt. Ondska, terror, gudar är hittepå, skrifter som är författade av människor. stöd för terror i skrifterna. Muslimer tål inte kritik av deras religion Gud eller profet. De kallar dig islamofob när du kritiserar islam men samtidigt så var du kvick med att kalla mig antisemit för att jag skrev att judendomen är en rasistisk religion. Du skriver att du hatar alla religioner och att du kämpar mot religion men inte judendomen tydligen. Varför? Det är ju den värsta av dom alla. Borde vara som ett smörgåsbord för en religionskritiker. Ska jag rabbla upp citat ur moseböckerna till dig? Eller Talmud och deras syn på rätten att döda en icke-jude? Eller är du kanske rädd för att jag ska använda de argument du använder mot islam här och visa dig judendomen? Nä det är klart du inte vill. Ingen gillar väl att snacka skit om sin religion eller hur?
    Jag tycker de flesta religioner är småtokiga/lustiga.
    Försvarar ingen men försöker mäta deras olika tokigheter hyfsat objektivt.

Då är inte judar med hög svansföring den värsta religiösa avarten i mina ögon.
    Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • Rikard
    Solidaritet skrev 2015-04-25 06:42:47 följande:
    Jag anser att det faktum att du ensidigt kritiserar islam, och att du reagerar så våldsamt på att jag belyser att dödsstraff inte bara praktiseras inom islam, till den milda grad att du gång på gång använder dig av grova förolämpningar istället för sakliga argument, visar på att du känner en hatblandad rädsla för det vi diskuterar. 

Återigen sprider du lögner om mig!

Titta lite i religionsforumet så hittar du hur många trådar som helst där jag kritiserar kristendom. Att jag inte skriver så mycket om t.ex. buddhism och hinduism beror dels på att jag kan väldigt lite om dessa religioner och dels på att i stort sett inga religionstrådar handlar om dem. Ditt påstående att jag "ensidigt kritiserar islam" är en ren och skär lögn!

Jag anser fortfarande att dödsstraff i islams namn inte på något som helst sätt kan försvaras av att dödsstraff tillämpas även i andra sammanhang. Att ursäkta islams dödsstraff med att USA:s vidriga tillämpning av dödsstraff är fullkomligt förkastligt och jag kommer att fortsätta att reagera mot det, även om du inte gillar det.
    Visa var jag använder "grova förolämpningar istället för sakliga argument".
    Jag argumenterar i alla fall inte med rena lögner om dem jag debatterar med såsom Let IT be gör.

Du är verkligen extremt oförskämd som dels påstår att jag inte är saklig och därefter uttalar dig förklenande om mig, men det är ett typiskt exempel på hur du och Let IT be angriper mig genom personangrepp istället för att bemöta mig i sak.
  • Rikard
    let IT be skrev 2015-04-24 22:30:05 följande:
    Nej jag är inte ohederlig men du är en falsk människa och jag bryr mig inte om vad du tycker nej.

Yttrandefrihet och kritik av islam skriver du överallt. Ondska, terror, gudar är hittepå, skrifter som är författade av människor. stöd för terror i skrifterna. Muslimer tål inte kritik av deras religion Gud eller profet. De kallar dig islamofob när du kritiserar islam men samtidigt så var du kvick med att kalla mig antisemit för att jag skrev att judendomen är en rasistisk religion. Du skriver att du hatar alla religioner och att du kämpar mot religion men inte judendomen tydligen. Varför? Det är ju den värsta av dom alla. Borde vara som ett smörgåsbord för en religionskritiker. Ska jag rabbla upp citat ur moseböckerna till dig? Eller Talmud och deras syn på rätten att döda en icke-jude? Eller är du kanske rädd för att jag ska använda de argument du använder mot islam här och visa dig judendomen? Nä det är klart du inte vill. Ingen gillar väl att snacka skit om sin religion eller hur?
    Visa mig var jag kallar dig antisemit eller erkänn att du återigen argumenterar med lögner om mig!

Ditt inlägg är för övrigt lika osakligt och oförskämt som dina tidigare personangrepp mot mig och innehåller som så många gånger tidigare helt felaktiga antaganden om mig.

Jag tänker inte bemöta dig i sak, eftersom du över huvud taget inte verkar bry dig om att visa mig någon som helst respekt, men jag vill påpeka för de andra som läser detta att du sprider lögner om mig.

• Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-04-25 06:42:47 följande:

Handlar tråden om någon annan religion än Islam?
Svar på tråden Ni som är kritiska till Islam.