Rikard skrev 2015-04-21 10:26:17 följande:
Exakt i vilket inlägg i denna tråd står det att man inte får kritisera Israel?
I vilket inlägg i denna tråd försvarar någon Israels ockupationspolitik med religion?
Varför får man inte kritisera islam om man inte samtidigt kritiserar USA, Israel, fan och hans moster?
Hur efterlever du detta själv?
Händer det aldrig att du kritiserar USA utan att kritisera islam samtidigt?
Händer det aldrig att du säger någon negativt om Israel utan att du kritiserar de muslimska staterna samtidigt?
För ditt resonemang måste väl fungera omvänt också?
Jag ska förklara till dig den skillnad jag ser.
Många judar har sagt att sionismen inte är samma sak som judendom. Att även om sionisterna söker stöd i judendomen så finns inte det där. Det sionisterna gör tar de avstånd ifrån för att grundbudskapet inte är dödandet. Det har jag accepterat. Jag har jobbat med flera judar kring vissa frågor och även röstat på en judisk person i senaste valet.
Kristna har tagit avstånd från terror som skett i deras religions namn. (Ja jag anser i dagens läge med flera miljoner dödade, skadade och torterade, att Bush var vår tids största terrorist men det finns många andra med). De säger att Bibeln inte ska tolkas så som extremister tolkar den i många länder för grundbudskapet är ändå "vända andra kinden till" och " älska din näste". Det har jag accepterat och har all respekt för kristna.
Muslimer har tagit avstånd från terror utförd i islams namn. Muslimer säger att koranen inte ska tolkas så som terroristerna gör och att det inte finns ett stöd för dödandet i islam. Koranen ska tolkas i ett historiskt perspektiv och grundbudskapet är respekt för alla. Det accepteras inte från muslimerna. Då ska folk hävda att det visst finns stöd. Att terroristernas tolkning är rätt. Att islam är terroristreligionen etc.
Varför gör man denna skillnad?