• Anonym (Religionsfrihet)

Ni som är kritiska till Islam.

Är det inte egentligen extremism av alla slag man borde bekämpa? Och inte religionen Islam som sådan.

Är det inte lite förenklat att sopa med en hel religion i en kritik som borde riktas mot dess extrema avart? Och alla fundamentalistiska religiösa, för den delen.

• Svar på tråden Ni som är kritiska till Islam.
  • Rikard
    Solidaritet skrev 2015-04-23 14:09:09 följande:
    Helt absurt. 

Fortsätt. Det är både skrämmande och fascinerande. 
    Jag noterar att du, Solidaritet, fortfarande envist vägrar att svara på frågan om det någonsin kan vara berättigat med straff för den som lämnar en religion.
  • kivirush
    Rikard skrev 2015-04-23 14:11:49 följande:

Jag noterar att du, Solidaritet, fortfarande envist vägrar att svara på frågan om det någonsin kan vara berättigat med straff för den som lämnar en religion.

Bode inte vara svårt att svara på. Såklart att det inte ska vara några som helst straff för att lämna en religion. Ingen religion, någonstans.
    Säger lite vad jag vill.
  • Solidaritet
    Rikard skrev 2015-04-23 14:11:49 följande:
    Det existerar bara i ditt huvud Rikard. Jag tänker inte förklara mig när det gäller något DU fantiserat ihop. 

Det är förövrigt inte relevant vad jag tycker. Jag tycker att svaret är självklart. 

Dessutom är jag inte muslim. 
    Jag är sannolikt mer ateist än vad du är. 
  • Rikard
    Solidaritet skrev 2015-04-23 14:32:14 följande:
    Det existerar bara i ditt huvud Rikard. Jag tänker inte förklara mig när det gäller något DU fantiserat ihop. 

Det är förövrigt inte relevant vad jag tycker. Jag tycker att svaret är självklart. 

Dessutom är jag inte muslim. 
    Jag är sannolikt mer ateist än vad du är. 
    Med tanke på att 13 (tretton) muslimska stater har dödsstraff inskrivet i sin lagstiftning för den som lämnar islam, är det väl uppenbart att det i alla fall finns några här i världen som anser att det är rätt med straff för dem som lämnar islam och att detta inte bara finns i mitt huvud.

Det är också några muslimska skribenter här på Familjeliv, som flera gånger har försvarat dödsstraff för dem som lämnar islam. Det vanligaste brukar vara att de jämför apostasi med spioneri.

Men att de skriver så finns väl också bara i mitt huvud ... för jag är ju islamofob ... och då behöver man inte bemöta mig med sakliga argument ... det räcker att beskylla mig för okunskap ... och att saker bara finns i mitt huvud ... och i 13 muslimska länder ... eller?
  • Gert

Sveriges Unga Muslimer, SFM, kan bli av med bidrag för att de har bjudit in IS-sympatisörer.

www.svt.se/ug/annu-en-forening-bjod-in-is-forelasare

Fortsätt blunda för den ökande radikala islamiseringen i Sverige.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • let IT be
    Rikard skrev 2015-04-23 12:43:52 följande:

Fler exempel på hur muslimer arbetar för att regler inspirerade av islam ska gälla:

Det finns något som kallas Mänskliga rättigheter enligt islam eller Kairodeklarationen. I själva verket är detta en ren censurlag som dels handlar om att man inte får baktala islam eller profeten och dels säger att all lagstiftning måste vara förenlig med sharia.

Ett mycket stort antal muslimska länder som har skrivit under denna deklaration. Man har också försökt få FN att anta dessa censurregler och hänvisningar till sharia som en del av deklarationen om de mänskliga rättigheterna, att den alltså ska gälla alla FN-anslutna länder oavsett om dessa är muslimska eller ej. Jag har läst hela texten, som finns på engelska på nätet, och det står ingenting om att dess regler bara skulle gälla muslimer.

http://www.oic-oci.org/english/article/human.htm

Texten anger också vilken religiös tro som är korrekt. Detta har alltså muslimer försökt förvandla till en FN-deklaration.

Hävdar du fortfarande att inga muslimer försöker påverka andra länders regler? Är det fortfarande bara jag som är okunnig?

Här på Familjeliv skrev länge en muslimsk signatur ?oOHalalOo? som vidhöll att dessa censurlagar var bättre än svensk yttrandefrihet. Att jag protesterade mot dessa censurlagar baserade på sharia beror naturligtvis bara på att jag är okunnig och islamofob.

Men förmodligen är jag islamofob om jag tror att det finns något samband mellan islam och något som heter Mänskliga rättigheter enligt islam.

"Men min kommentar avsåg i första hand religiösa som försöker påverka lagtolkningen i Sverige. Det kan inte vara okänt för dig att vissa muslimer vill se "kränkningar av profeten" som straffbart eller att vissa kristna samfund har försökt stoppa samkönade äktenskap här i Sverige. För att ta några exempel."

Det här var ditt inlägg som jag kommenterade. Nu undrar jag om du verkligen är dum i huvudet eller om du bara spelar? Vem tror du att du är egentligen? Varför skriver du en massa skit för? Du ska inte skriva att jag påstår saker jag inte gjort.

tror du du kan köra över mig i diskussionen genom att snacka skit och vinkla mina inlägg hur du vill när dina argument tryter? eller tror du att det är du som bestämmer vad som ska diskuteras här?

Först försöker du styra diskussionen till att bara handla om islam.

Sen försöker du få mig att exkludera judendomen från diskussionen.

Sen tror du att du ger mig tillåtelse att diskutera den men på dina villkor.

Sen skriver du en massa skit till trådstartaren och håller nåt jävla förhör och skriver muslimer hit och dit tills människan skriver att han/hon är ateist. Då backar du och plötsligt är det andra muslimer men ändå kan du inte visa vem som skrivit det i tråden för du har inget att komma med annat än skitsnack.

Sen lägger du upp nåt 25 år gammalt dokument och tror att jag ska kommentera det för det rör MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER och FN. Jag skiter i ditt jävla FN om de inte ens erkänner mina mänskliga rättigheter förstår du?

Och till sist så ska du komma ihåg att din statsminister sprang och bad om ursäkt till Saudiarabien för att hans minister la sig i nåt som inte angår varken henne eller dig. Just för att ateister som du ska kunna bo och jobba i de här 13 (tretton) länderna.
  • Rikard
    let IT be skrev 2015-04-23 19:00:06 följande:
    "Men min kommentar avsåg i första hand religiösa som försöker påverka lagtolkningen i Sverige. Det kan inte vara okänt för dig att vissa muslimer vill se "kränkningar av profeten" som straffbart eller att vissa kristna samfund har försökt stoppa samkönade äktenskap här i Sverige. För att ta några exempel."

Det här var ditt inlägg som jag kommenterade. Nu undrar jag om du verkligen är dum i huvudet eller om du bara spelar? Vem tror du att du är egentligen? Varför skriver du en massa skit för? Du ska inte skriva att jag påstår saker jag inte gjort.

tror du du kan köra över mig i diskussionen genom att snacka skit och vinkla mina inlägg hur du vill när dina argument tryter? eller tror du att det är du som bestämmer vad som ska diskuteras här?

Först försöker du styra diskussionen till att bara handla om islam.

Sen försöker du få mig att exkludera judendomen från diskussionen.

Sen tror du att du ger mig tillåtelse att diskutera den men på dina villkor.

Sen skriver du en massa skit till trådstartaren och håller nåt jävla förhör och skriver muslimer hit och dit tills människan skriver att han/hon är ateist. Då backar du och plötsligt är det andra muslimer men ändå kan du inte visa vem som skrivit det i tråden för du har inget att komma med annat än skitsnack.

Sen lägger du upp nåt 25 år gammalt dokument och tror att jag ska kommentera det för det rör MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER och FN. Jag skiter i ditt jävla FN om de inte ens erkänner mina mänskliga rättigheter förstår du?

Och till sist så ska du komma ihåg att din statsminister sprang och bad om ursäkt till Saudiarabien för att hans minister la sig i nåt som inte angår varken henne eller dig. Just för att ateister som du ska kunna bo och jobba i de här 13 (tretton) länderna.
    Jag begriper inte vad du menar.
    Förnekar du att det finns muslimer i Sverige som har försökt få det till att Vilks karikatyrer borde förbjudas? Är du verkligen så okunnig om det fallet?

Förnekar du att det har gjorts försök att få censurlagstiftning enligt sharia till att bli en del av FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, vilket därmed skulle påverka även Sverige.

Hur kan du hävda att mina "argument tryter" när jag punkt för punkt har bemött det du har skrivit?

Det är DU som försöker styra hur vad jag ska diskutera. Inte tvärt om. 

Om DU vill skriva något om judendom, så gör det då! Jag hindrar dig inte. Men DU kan inte tvinga MIG att skriva något över huvud taget. 

Jag har inte "backat" avseende Solidaritet. Jag tycker fortfarande att det är helt obegripligt att hen inte tar avstånd från straff för den som lämnar en religion. Nu har Solidaritet skrivit "Jag tycker att svaret är självklart." Men jag är inte 100% säker på vad hen menar med det. Tydligen är det extremt svårt att skriva ett enkelt svar på frågan, eftersom Solidaritet fortfarande inte har gjort det. Jag påpekade dock att det funnits muslimer här på Familjeliv som flera gånger har försvarar straff - till och med dödsstraff - för dem som lämnar islam. Så det är ju uppenbart att svaret inte är "självklart" på samma sätt för alla.
    Det är väl inte MITT fel att muslimer försvarar sådana lagar?

Dokumentet jag tar upp här var något som muslimen oOHalalOo hänvisade till som "mycket bättre än svensk yttrandefrihet" häromåret. Alltså inte alls för 25 år sedan.
    De länder som har skrivit under dokumentet har inte heller tagit tillbaka det. Det gäller alltså fortfarande. Inte bara för 25 år sedan.
    För övrigt brukar ju muslimer gilla att man drar fram gamla texter som inte har ändrats, såsom Koranen. Är 25 år för gammalt, medan 600 år är OK?

Vilka är dina mänskliga rättigheter som FN inte erkänner?

Jag har vid minst två (2) tillfällen sagt att jag tycker att det var fel om statsministern bad om ursäkt för Wallströms uttalanden i Saudiarabien. Hur många gånger ska jag behöva upprepa det för att du ska förstå vad jag skriver?

Du upprepar om och om igen omdömen "skitsnack" om det jag skriver, men du väljer att inte peka på en enda felaktighet.
    Hur kommer det sig?
  • Rikard
    Gert skrev 2015-04-23 17:13:05 följande:

Sveriges Unga Muslimer, SFM, kan bli av med bidrag för att de har bjudit in IS-sympatisörer.

www.svt.se/ug/annu-en-forening-bjod-in-is-forelasare

Fortsätt blunda för den ökande radikala islamiseringen i Sverige.

Men du måste väl förstå att organisation som heter Sveriges unga muslimer inte har något med islam att göra. Och om de bjuder in någon som sympatiserar med Islamiska staten, så har det heller inte med islam att göra.  Och om dessa försvarar att man begraver människor levande för att det är jihad, så har det heller ingenting med islam att göra.

Så är det nämligen. Om något är dåligt så har det inte med islam att göra ... även om de som gör det säger att det har med islam att göra ... och tror man att de som säger att de gör något på grund av islam gör det på grund av islam så är man islamofob .... det är lite krångligt det där.
    Be Let it be förklara. 
    Hon kan säkert skriva "skitsnack"  och "islamofob" tillräckligt många gånger för att få dig att förstå hur det där hänger ihop.
  • let IT be
    Rikard skrev 2015-04-23 19:22:08 följande:
    Jag begriper inte vad du menar.
    Förnekar du att det finns muslimer i Sverige som har försökt få det till att Vilks karikatyrer borde förbjudas? Är du verkligen så okunnig om det fallet?

Förnekar du att det har gjorts försök att få censurlagstiftning enligt sharia till att bli en del av FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, vilket därmed skulle påverka även Sverige.

Hur kan du hävda att mina "argument tryter" när jag punkt för punkt har bemött det du har skrivit?

Det är DU som försöker styra hur vad jag ska diskutera. Inte tvärt om. 

Om DU vill skriva något om judendom, så gör det då! Jag hindrar dig inte. Men DU kan inte tvinga MIG att skriva något över huvud taget. 

Jag har inte "backat" avseende Solidaritet. Jag tycker fortfarande att det är helt obegripligt att hen inte tar avstånd från straff för den som lämnar en religion. Nu har Solidaritet skrivit "Jag tycker att svaret är självklart." Men jag är inte 100% säker på vad hen menar med det. Tydligen är det extremt svårt att skriva ett enkelt svar på frågan, eftersom Solidaritet fortfarande inte har gjort det. Jag påpekade dock att det funnits muslimer här på Familjeliv som flera gånger har försvarar straff - till och med dödsstraff - för dem som lämnar islam. Så det är ju uppenbart att svaret inte är "självklart" på samma sätt för alla.
    Det är väl inte MITT fel att muslimer försvarar sådana lagar?

Dokumentet jag tar upp här var något som muslimen oOHalalOo hänvisade till som "mycket bättre än svensk yttrandefrihet" häromåret. Alltså inte alls för 25 år sedan.
    De länder som har skrivit under dokumentet har inte heller tagit tillbaka det. Det gäller alltså fortfarande. Inte bara för 25 år sedan.
    För övrigt brukar ju muslimer gilla att man drar fram gamla texter som inte har ändrats, såsom Koranen. Är 25 år för gammalt, medan 600 år är OK?

Vilka är dina mänskliga rättigheter som FN inte erkänner?

Jag har vid minst två (2) tillfällen sagt att jag tycker att det var fel om statsministern bad om ursäkt för Wallströms uttalanden i Saudiarabien. Hur många gånger ska jag behöva upprepa det för att du ska förstå vad jag skriver?

Du upprepar om och om igen omdömen "skitsnack" om det jag skriver, men du väljer att inte peka på en enda felaktighet.
    Hur kommer det sig?
    Nu är du så där dum i huvudet igen. Var fan har jag skrivit om Vilks eller FN eller lagar? Diskuterar du något eller sitter du och ordbajsar bara? Jag struntar i vilket faktiskt. Du håller inte nåt jävla förhör med mig i en diskussion. Jag struntar också i vad du tycker om islam. Du har inte bemött nåt jag har skrivit. Tvärtom så har du bara bevisat för mig att allt jag skrev om dig stämde. Du är en islamofob för du jämställer religionen islam med terror. Skriv inte till mig att du inte gör en skillnad när du bevisligen har gjort det om och om igen. Terror utförd i judendomens namn "väljer" du att inte skriva om nej och terror utförd i kristendomens namn var "påstådd". Sen talar inte du om för mig heller vad jag håller eller inte håller med om. Du vet inte ett skit om mig eller om islam. Och fortfarande sitter du och anklagar muslimer i tråden för att hålla med om dödsstraff utan att visa på ett enda inlägg. När jag ber dig visa vem som har skrivit det så hoppar du över till nåt dokument om FN och börjar svamla om yttrandefrihet. Är du dum eller fattar du inte varför jag skriver att FN inte erkänner mig mina mänskliga rättigheter? Och du trodde visst att solidaritet var en muslim. Du satt ju och ville använda henne/honom som exempel till sina rassevänner som tydligen följer dig här i tråden. Snopen blev du när personen var ateist och inte höll med dig. Tror du att dina åsikter är en mall för vad som är rätt och fel?

Det finns ingen skillnad mellan en islamist och en islamofob. Du fattar ju inte ens vad jag skriver till dig. Lär dig läsa och förstå först innan du kommenterar mina inlägg. Det finns ingen skillnad mellan en islamist och en islamofob för ni båda påstår en massa skit och försöker tillskriva islam det. Att du inte kunde visa på ett stycke i Koranen där det står att muslimer ska döda andra muslimer eller att muslimer ska döda folk som lämnar islam är bevis nog. Ditt svammel om islamiska staten skiter jag i här. Och tillsist så borde väl du om någon vara glad att din statsminister bad så innerligt om ursäkt. För inte vill väl en islamofob bli bannad från att resa till 13(tretton) muslimska länder som han sen kan sitta och skriva skit om?
Svar på tråden Ni som är kritiska till Islam.