• Anonym (Religionsfrihet)

Ni som är kritiska till Islam.

Är det inte egentligen extremism av alla slag man borde bekämpa? Och inte religionen Islam som sådan.

Är det inte lite förenklat att sopa med en hel religion i en kritik som borde riktas mot dess extrema avart? Och alla fundamentalistiska religiösa, för den delen.

• Svar på tråden Ni som är kritiska till Islam.
  • let IT be
    Rikard skrev 2015-04-24 10:01:42 följande:
    Antisemitism är en term som betyder "mot judar". 
    Antisemitism betyder INTE "mot semiter i allmänhet"
    Detta är språkligt ologiskt, men så är det.
    Vem fan e du som ska tala om för mig vem som är semit och vad antisemit ska betyda? Tror du jag bryr mig om vad ni/sionisterna definierar som antisemit? Tror du att judar som antagligen är konverterade khazarer kan kalla mig för antisemit eller. Du är ju sjuk i huvudet som tror att du sitter och snackar med en europé. Du är lika mycket antisvensk för rasisterna som jag är antisemit för sionisterna.
  • Solidaritet
    Rikard skrev 2015-04-24 10:10:46 följande:

Denna tråd har utvecklats till en ren personförföljelse mot mig.
    Framförallt från Let it be och i viss mån från Solidaritet.

Förföljelsen sker främst genom en lång rad osakligheter och rena förolämpningar.

Beskyllningar och anklagelser regnar över mig, utan att det kommer några belägg för allt som påstås om mig. Detta kryddas sedan med tillmälen som "idiot".

Jag har i ovanligt långa inlägg bemött anklagelserna sakligt punkt för punkt. Framförallt Let it be fortsätter dock sina svepande anklagelser och förolämpningar.

Detta har gjort denna debatt fullkomligt skev.
    Jag försöker föra en saklig debatt, men mina meningsmotståndare väljer att i huvudsak skymfa mig.

Vänligen ge ett exempel på där jag kommit med personangrepp eller rena förolämpningar mot dig, och sedan ska jag återgälda vänligheten och ge exempel på några av dina otrevligheter. 
  • Rikard
    Solidaritet skrev 2015-04-24 11:47:15 följande:
    Vänligen ge ett exempel på där jag kommit med personangrepp eller rena förolämpningar mot dig, och sedan ska jag återgälda vänligheten och ge exempel på några av dina otrevligheter. 
    Jag vill nyansera mig lite:

Solidaritet och Let it be ägnar sig åt förföljelse av mig som person genom osakliga svepande anklagelser och felaktiga påståenden.

Båda kryddar dessutom sin argumentation med oförskämdheter mot mig, men Let it be står i en klass helt för sig, som fullkomligen vräker ur sig förolämpningar i vart och vartannat inlägg.

Här är några exempel på ogrundade anklagelser mot mig från Solidaritet:
    #536 du kallar mig islamofob baserat på DIN fantasi om vad jag tycker.
    #577 du hävdar att det är min "åsikt" att det är speciellt för islam att ha i nutid ha lagar som föreskriver straff för den som lämnar religionen. 
    #621 du säger att jag framstår som islamofobisk

Sedan har vi inlägg #626, 632, 635 där du för en larvig och osaklig diskussion som bygger på att jag har skrivit något som jag aldrig har skrivit.

Osakligheter och oförskämdheter.

Men du, Solidaritet, är en mild västanfläkt jämfört med Let it be, som är nog är den värsta jag råkat ut för här på Familjeliv vad det gäller osakligheter, osanninger och direkta förolämpningar.
  • Rikard
    let IT be skrev 2015-04-24 11:12:28 följande:
    Vem fan e du som ska tala om för mig vem som är semit och vad antisemit ska betyda? Tror du jag bryr mig om vad ni/sionisterna definierar som antisemit? Tror du att judar som antagligen är konverterade khazarer kan kalla mig för antisemit eller. Du är ju sjuk i huvudet som tror att du sitter och snackar med en europé. Du är lika mycket antisvensk för rasisterna som jag är antisemit för sionisterna.
    Återigen ett inlägg från Let it be som bygger på osanningar och felaktigheter och sedan kryddas med direkta oförskämdheter mot min person..

Varken du eller jag, Let it be, bestämmer vad ord betyder. 
    Antisemitism har betydelsen "mot judar" oavsett vad du tycker om saken.
  • Solidaritet
    Rikard skrev 2015-04-24 15:19:37 följande:
    Jag vill nyansera mig lite:

Solidaritet och Let it be ägnar sig åt förföljelse av mig som person genom osakliga svepande anklagelser och felaktiga påståenden.

Båda kryddar dessutom sin argumentation med oförskämdheter mot mig, men Let it be står i en klass helt för sig, som fullkomligen vräker ur sig förolämpningar i vart och vartannat inlägg.

Här är några exempel på ogrundade anklagelser mot mig från Solidaritet:
    #536 du kallar mig islamofob baserat på DIN fantasi om vad jag tycker.
    #577 du hävdar att det är min "åsikt" att det är speciellt för islam att ha i nutid ha lagar som föreskriver straff för den som lämnar religionen. 
    #621 du säger att jag framstår som islamofobisk

Sedan har vi inlägg #626, 632, 635 där du för en larvig och osaklig diskussion som bygger på att jag har skrivit något som jag aldrig har skrivit.

Osakligheter och oförskämdheter.

Men du, Solidaritet, är en mild västanfläkt jämfört med Let it be, som är nog är den värsta jag råkat ut för här på Familjeliv vad det gäller osakligheter, osanninger och direkta förolämpningar.
    Så med andra ord är de personangrepp och grova förolämpningar du talar om att jag säger att du framstår som islamofobisk då säger saker som verkar islamofobiska? 
  • Solidaritet
    Rikard skrev 2015-04-21 16:34:44 följande:
    Gör du dig dum eller begriper du inte att det är lagstiftningen mot att lämna islam som jag talar om?
    Hur många gånger ska jag behöva upprepa detta:
    Rikard skrev 2015-04-22 10:12:32 följande:
    Men istället för att du ska behöva sitta och anstränga dig att försöka förstå mina för dig uppenbarligen fullkomligt obegripliga texter så ställer jag en enkel fråga:

Rikard skrev 2015-04-21 18:30:10 följande:
    Sitter du och larvar dig eller begriper du veklingen inte vad jag skriver, trots att jag upprepar samma sak om och om igen.

Här är tre exempel på din argumentationsmetod, Rikard. 

Jag tycker att jag har visat en närmast heroisk självbehärskning som enbart poängterat det uppenbara. Att du är islamofob. 
  • let IT be
    Rikard skrev 2015-04-24 15:22:40 följande:
    Återigen ett inlägg från Let it be som bygger på osanningar och felaktigheter och sedan kryddas med direkta oförskämdheter mot min person..

Varken du eller jag, Let it be, bestämmer vad ord betyder. 
    Antisemitism har betydelsen "mot judar" oavsett vad du tycker om saken.
    Hahaha ok att nazister européer myntat ordet antisemit och att sionister använt det till höger och vänster mot alla som kritiserar dom gör mig, som tillhör det största semitiska folket, till en antisemit.

Hycklarna är många ser jag.

Att du sitter i tråd efter tråd och hackar på muslimer och skriver om yttrandefrihet! Lägger upp skit som bevis på att muslimer vill inskränka din yttrandefrihet! "Ett hot mot västvärlden!" "Religioner är skit och ska förpassas till sophögarna där de hör hemma!" "Jag ska ha rätt att kritisera och håna alla religioner"! "Mina rättigheter! Religioner är roten till all ondska i världen!" "Muslimer blir kränkta om jag hånar deras religion!" "Muslimer vägrar diskutera sin religion!" "Om man kritiserar islam så är man tydligen islamofob" Bla bla bla bla.

Allt det här skrev du i flera trådar.

När jag tar upp judendomen så duckar!!! Mr yttrandefrihet i egen hög person här!!!

Då plötsligt låter det "jag har rätt att inte diskutera judendomen" "du kan inte tvinga mig att diskutera judendomen" "du bestämmer inte om jag ska diskutera judendomen" "okej då.. Diskutera judendomen du, men låt inte för antisemitisk" "du blandar ihop judendom och sionism " nääää!!!! Att skriva att judendomen är en rasistisk religion är att gå över alla gränser"

Hahahahahahaha. Skitroligt ju. En ateist och sk. religionsmotståndare som påstår att han inte är islamofob utan bara hatar vidskepelser. Som vägrar skriva att judendomen är en sadistisk skitreligion som folk myntat ihop om att nån påhittad gud gjort de till "det utvalda folket" att den där guden sedan låtit de dela ett hav och "gett" de ett land. Det förlovade landet från Gud!!! Att de utför terror för att ta tillbaka "Guds förlovade land"visar på vilken skit den här religionen är. Semiterna är ju ättlingar till Abraham ju, du vet han från Bibeln. Men nej inte skriver herr yttrandefrihet det inte.

Plötsligt är nån jävligt feg här eller väldigt troende.
  • Rikard
    Solidaritet skrev 2015-04-24 15:28:46 följande:
    Så med andra ord är de personangrepp och grova förolämpningar du talar om att jag säger att du framstår som islamofobisk då säger saker som verkar islamofobiska? 
    Du kommer återigen med ogrundade och helt falska anklagelser.

Ge exempel på vad jag har skrivit som är islamofobiskt?

Är det kanske islamofobiskt att skriva FAKTA om länder, lagar och organisationer som själva hänvisar till islam?
  • Rikard
    Solidaritet skrev 2015-04-24 15:29:52 följande:
    Rikard skrev 2015-04-22 10:12:32 följande:
    Men istället för att du ska behöva sitta och anstränga dig att försöka förstå mina för dig uppenbarligen fullkomligt obegripliga texter så ställer jag en enkel fråga:

Här är tre exempel på din argumentationsmetod, Rikard. 

Jag tycker att jag har visat en närmast heroisk självbehärskning som enbart poängterat det uppenbara. Att du är islamofob. 
    Detta är ännu en del av den personförföljelse som du och framförallt Let it be driver mot mig.
    I kommentar efter kommentar satt du och skrev att jag sade saker som jag aldrig hade sagt. Du staplade den ena osanningen på den andra.

Jag kan bara se tre möjliga förklaringar till att du i inlägg efter inlägg spred falsk information om vad jag hade skrivit:

1) Du kunde inte läsa innantill.

2) Du larvade dig

3) Du ljög

Någon annan förklaring är inte möjlig.
  • Rikard
    let IT be skrev 2015-04-24 15:54:51 följande:
    Hahaha ok att nazister européer myntat ordet antisemit och att sionister använt det till höger och vänster mot alla som kritiserar dom gör mig, som tillhör det största semitiska folket, till en antisemit.

Hycklarna är många ser jag.

Att du sitter i tråd efter tråd och hackar på muslimer och skriver om yttrandefrihet! Lägger upp skit som bevis på att muslimer vill inskränka din yttrandefrihet! "Ett hot mot västvärlden!" "Religioner är skit och ska förpassas till sophögarna där de hör hemma!" "Jag ska ha rätt att kritisera och håna alla religioner"! "Mina rättigheter! Religioner är roten till all ondska i världen!" "Muslimer blir kränkta om jag hånar deras religion!" "Muslimer vägrar diskutera sin religion!" "Om man kritiserar islam så är man tydligen islamofob" Bla bla bla bla.

Allt det här skrev du i flera trådar.

När jag tar upp judendomen så duckar!!! Mr yttrandefrihet i egen hög person här!!!

Då plötsligt låter det "jag har rätt att inte diskutera judendomen" "du kan inte tvinga mig att diskutera judendomen" "du bestämmer inte om jag ska diskutera judendomen" "okej då.. Diskutera judendomen du, men låt inte för antisemitisk" "du blandar ihop judendom och sionism " nääää!!!! Att skriva att judendomen är en rasistisk religion är att gå över alla gränser"

Hahahahahahaha. Skitroligt ju. En ateist och sk. religionsmotståndare som påstår att han inte är islamofob utan bara hatar vidskepelser. Som vägrar skriva att judendomen är en sadistisk skitreligion som folk myntat ihop om att nån påhittad gud gjort de till "det utvalda folket" att den där guden sedan låtit de dela ett hav och "gett" de ett land. Det förlovade landet från Gud!!! Att de utför terror för att ta tillbaka "Guds förlovade land"visar på vilken skit den här religionen är. Semiterna är ju ättlingar till Abraham ju, du vet han från Bibeln. Men nej inte skriver herr yttrandefrihet det inte.

Plötsligt är nån jävligt feg här eller väldigt troende.
    Ännu ett av Let it bes inlägg som är nedlusat med direkta osanningar, faktafel och hårresande ogrundade anklagelser.

Du fortsätter din personliga förföljelse mot mig genom att hitta på nya osanningar och krydda dem med förolämpningar.

Jag gillar inte religion. Jag gillar varken kristendom, judendom eller islam och har aldrig påstått något annat, så vad är det du försöker bevisa?

Att ogilla en religion som bland annat lär ut historier om gudar som skickar människor att plågas i evigheter är inte att vara -ofob. Det är inte mer -ofobiskt än att inte gilla politiska partier som bränner folk i stora ugnar.

Om du tror att man är islamofob bara för att man ogillar islam, så har du inte fattat vad ordet betyder.
Svar på tråden Ni som är kritiska till Islam.