• Anonym (Religionsfrihet)

Ni som är kritiska till Islam.

Är det inte egentligen extremism av alla slag man borde bekämpa? Och inte religionen Islam som sådan.

Är det inte lite förenklat att sopa med en hel religion i en kritik som borde riktas mot dess extrema avart? Och alla fundamentalistiska religiösa, för den delen.

• Svar på tråden Ni som är kritiska till Islam.
  • Rikard
    let IT be skrev 2015-04-24 01:24:36 följande:
    /.../

4. Du diskuterar inte med mig i "andra trådar" du har skrivit om dödsstraff och 13 muslimska länder säkert 20 gånger i DEN HÄR TRÅDEN. Du har hållit nåt jävla korsförhör med folk här och försökt bekräfta för dina rassekompisar att "muslimer tycker det är islamofobi att man är emot dödsstraff. Muslimer hit och muslimer dit. Islamiska staten hit och islamiska staten dit. Bla bla bla bla. Tror du jag bryr mig om vad andra muslimer skriver till dig i andra trådar eller? Tror du muslimer är en ras eller en enda stor släkt eller vad riktigt? Nu kommer SDs argument mot muslimer fram här. Du har vinklat mina inlägg i ett försök att köra över mig i diskussionen och velat visa att jag antingen går emot muslimer eller emot yttrandefrihet eller håller med i dittan och dattan eller inte ens fattar vad islam är. Du ställer mig till svars för terroristhandlingar i inlägg efter inlägg och frågar om jag förnekar skiten som om jag har suttit och försvarar terrorism. När du inte får det svar du önskar hoppar du över till nästa fråga och håller ett förhör som om jag är skyldig dig en förklaring bara för att jag är en muslim. Du vill servera mig islamofobens bild av islam och visa mig att terroristerna inte alls är ute och cyklar. Du diskuterade inte islam. Du ville visa din bild av islam som den riktiga och försökte använda terrorister och några påstådda tokstollar som bevis. Vad skiljer dig från en islamofob?

/.../
    Jag hade ingen aning om att man inte fick prata om vad muslimer sagt, tyckt eller gjort utanför den här tråden. 

Dina påstående om att jag tror att "muslimer är en ras eller en enda stor släkt" är lika osakligt här som tidigare.

Ytterligare en av dina osakligheter är att du påstår att jag ställer dig "till svars för terrorhandlingar i inlägg efter inlägg". Var så god, visa mig ett enda inlägg där jag ställer dig till svars för terrorism!

Det jag vill visa är att en rad terrorister bevisligen anser att de har stöd i islam.
    Du vill få det till att jag är islamofob för att jag säger detta.

Jag har dock ALDRIG sagt att detta gäller alla muslimer.

Äpplen är frukt, men all frukt är inte äpplen.
    Talibaner är muslimer, men alla muslimer är inte talibaner.

Men den som säger att talibaner är muslimer är islamofob.

Vad menar du med "påstådda tokstollar"? Är det de som sköt skotten i Paris och Köpenhamn du tänker på, eller vilka är det som är "påstådda"?
  • Rikard
    let IT be skrev 2015-04-24 09:01:22 följande:
    Fortfarande har inte religiösas (KRISTNA och MUSLIMER) försök att påverka lagstiftningen i SVERIGE något med FN och nåt kairodokument. Det kan vara svårt för en islamofob att förstå det när han anser att muslimer har en agenda i väst överlag
    Jo, att försöka få en religiös censurdeklaration att bli en del av FN:s resolutioner är ett försök att påverka lagstiftningen i väst, där Sverige ingår.
  • Rikard
    let IT be skrev 2015-04-24 08:53:57 följande:
    Ja jag tycker du borde vara glad att din statsminister bad om ursäkt så att du som ateist kan fortsätta resa till Iran och sätta på iranska tjejer och leka världsmedborgare på nätet. Det är min åsikt ja.
    Förolämpningar, osakligheter, oförskämda antydningar ....
    du förnekar dig inte Let it be!
  • Rikard
    let IT be skrev 2015-04-24 09:06:28 följande:
    Det gör du visst det även om det är svårt för en insnöad människa att se det. Du tror du kan dumförklara muslimer och du har vinklat mina inlägg och försökt ställa mig till svars för IS och boko haram som jag inte ens vet nåt om. Då klumpar du ihop muslimer till en ras ja i ditt sätt att diskutera. Som man frågar får man svar
    Osanningar, svepande beskyllningar utan att kunna ge exempel ...

Du fortsätter i samma stil Let it be.
  • let IT be
    Rikard skrev 2015-04-24 08:55:31 följande:
    Det är jag som väljer vad jag skriver om inte du.

Jag har skrivit att jag anser Israels ockupationspolitik är förkastlig (det kanske inte var i den här tråden, men det har jag skrivit) men att gå från det till att judendomen är "den största rasistiska religionen som finns" är i mina ögon ren rasism och antisemitism.

Och detta svepande omdöme om judendomen skriver alltså DU, Let it be, som beskyller mig för rasism.
    Du är en idiot om du tror att du kan använda sionistisk propaganda mot mig. Jag är semit. Jag har ett över tusen år gammalt släktträd som visar på att jag är semit och antagligen var mina förfäder judar som konverterade till islam. Så behåll ditt skitsnack för dig själv. När en religion eller en idiologi talar om att ett folk som tror på den religionen eller att en ras är utvald eller överlägsen än andra så är det rasism
  • Rikard
    let IT be skrev 2015-04-24 08:56:56 följande:
    Ja du låter värre i mina öron för just nu representerar du islamofobin som härjar i väst.
    Du tror inte att tveksamheten som många i väst känner inför islam kan ha något lite att göra med islamistisk terrorism?
  • let IT be
    Rikard skrev 2015-04-24 09:13:32 följande:
    Du tror inte att tveksamheten som många i väst känner inför islam kan ha något lite att göra med islamistisk terrorism?
    "Tveksamheten" som många känner i väst är islamofobi och hat mot muslimer som grupp för terrorn har alltid drabbat muslimerna värst om det är västerländsk terror eller islamisk. Båda är lika illa och båda förtrycker muslimer
  • Rikard
    let IT be skrev 2015-04-24 09:31:49 följande:
    "Tveksamheten" som många känner i väst är islamofobi och hat mot muslimer som grupp för terrorn har alltid drabbat muslimerna värst om det är västerländsk terror eller islamisk. Båda är lika illa och båda förtrycker muslimer
    En religion som skapar så mycket elände både för dem som tillhör religionen och de som inte tillhör den, kan helt enkelt inte vara en bra religion.
  • Rikard
    let IT be skrev 2015-04-24 09:13:05 följande:
    Du är en idiot om du tror att du kan använda sionistisk propaganda mot mig. Jag är semit. Jag har ett över tusen år gammalt släktträd som visar på att jag är semit och antagligen var mina förfäder judar som konverterade till islam. Så behåll ditt skitsnack för dig själv. När en religion eller en idiologi talar om att ett folk som tror på den religionen eller att en ras är utvald eller överlägsen än andra så är det rasism
    Antisemitism är en term som betyder "mot judar". 
    Antisemitism betyder INTE "mot semiter i allmänhet"
    Detta är språkligt ologiskt, men så är det.
  • Rikard

Denna tråd har utvecklats till en ren personförföljelse mot mig.
    Framförallt från Let it be och i viss mån från Solidaritet.

Förföljelsen sker främst genom en lång rad osakligheter och rena förolämpningar.

Beskyllningar och anklagelser regnar över mig, utan att det kommer några belägg för allt som påstås om mig. Detta kryddas sedan med tillmälen som "idiot".

Jag har i ovanligt långa inlägg bemött anklagelserna sakligt punkt för punkt. Framförallt Let it be fortsätter dock sina svepande anklagelser och förolämpningar.

Detta har gjort denna debatt fullkomligt skev.
    Jag försöker föra en saklig debatt, men mina meningsmotståndare väljer att i huvudsak skymfa mig.

Svar på tråden Ni som är kritiska till Islam.