• Anonym (Religionsfrihet)

Ni som är kritiska till Islam.

Är det inte egentligen extremism av alla slag man borde bekämpa? Och inte religionen Islam som sådan.

Är det inte lite förenklat att sopa med en hel religion i en kritik som borde riktas mot dess extrema avart? Och alla fundamentalistiska religiösa, för den delen.

• Svar på tråden Ni som är kritiska till Islam.
  • Rikard
    let IT be skrev 2015-04-24 15:54:51 följande:
    /.../

Hahahahahahaha. Skitroligt ju. En ateist och sk. religionsmotståndare som påstår att han inte är islamofob utan bara hatar vidskepelser. Som vägrar skriva att judendomen är en sadistisk skitreligion som folk myntat ihop om att nån påhittad gud gjort de till "det utvalda folket" att den där guden sedan låtit de dela ett hav och "gett" de ett land. Det förlovade landet från Gud!!! Att de utför terror för att ta tillbaka "Guds förlovade land"visar på vilken skit den här religionen är. Semiterna är ju ättlingar till Abraham ju, du vet han från Bibeln. Men nej inte skriver herr yttrandefrihet det inte.

Plötsligt är nån jävligt feg här eller väldigt troende.
    Anser du, Let it be, att "judendomen är en sadistisk skitreligion" så får du skriva det själv.
    Sluta diktera för mig vad jag ska skriva och sluta hitta på vad jag tycker.

Du är oärlig och ohederlig och omåttligt oförskämd i din personliga vendetta mot mig.
  • let IT be
    Rikard skrev 2015-04-24 17:51:51 följande:
    Ännu ett av Let it bes inlägg som är nedlusat med direkta osanningar, faktafel och hårresande ogrundade anklagelser.

Du fortsätter din personliga förföljelse mot mig genom att hitta på nya osanningar och krydda dem med förolämpningar.

Jag gillar inte religion. Jag gillar varken kristendom, judendom eller islam och har aldrig påstått något annat, så vad är det du försöker bevisa?

Att ogilla en religion som bland annat lär ut historier om gudar som skickar människor att plågas i evigheter är inte att vara -ofob. Det är inte mer -ofobiskt än att inte gilla politiska partier som bränner folk i stora ugnar.

Om du tror att man är islamofob bara för att man ogillar islam, så har du inte fattat vad ordet betyder.
    Sitter du och ljuger igen? Nä nu tror jag t.om rassepolarna här skulle hålla med mig. Jag menar du har ju skrivit allt det där både i den här tråden och i andra. Jag är nog inte den enda som har läst dina inlägg och för att du ska förneka dom. Både om islam, hotet och om judendomen här.

Hahahaha. Försöker du förklara för mig vad en fobi är? Så nu förnekar inte du längre att du är en islamofob utan nu förnekar du islamofobin i sin helhet. Du är ju dummare än ett spån ju.
  • Gert

Idag är det 100 år sedan turkiska muslimer utförde folkmordet på 100.000 kristna armenier. Den fredliga religionen var det ja!

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rikard
    Solidaritet skrev 2015-04-24 15:28:46 följande:
    Så med andra ord är de personangrepp och grova förolämpningar du talar om att jag säger att du framstår som islamofobisk då säger saker som verkar islamofobiska? 
    Det jag har skrivit stämmer.
    Ni har inte kunnat beslå mig med att skriva saker som är fel.
    Jag kollar mina fakta och till skillnad från er kommer jag inte med påhittade anklagelser mot andra personer.
    Om du tycker att fakta är "islamofobi" så är det rimligen fakta det är fel på, inte den som tar upp det.
  • Rikard
    Gert skrev 2015-04-24 19:29:31 följande:

Idag är det 100 år sedan turkiska muslimer utförde folkmordet på 100.000 kristna armenier. Den fredliga religionen var det ja!

Du har helt fel, om man får tro en nästan enig forskarkår. Det var mellan 800 000 och 1 000 000 miljoner som mördades i folkmordet på armenierna, alltså kanske tio gånger mer än du påstår. 
    Kolla dina fakta!
  • Rikard
    let IT be skrev 2015-04-24 19:25:11 följande:
    Sitter du och ljuger igen? Nä nu tror jag t.om rassepolarna här skulle hålla med mig. Jag menar du har ju skrivit allt det där både i den här tråden och i andra. Jag är nog inte den enda som har läst dina inlägg och för att du ska förneka dom. Både om islam, hotet och om judendomen här.

Hahahaha. Försöker du förklara för mig vad en fobi är? Så nu förnekar inte du längre att du är en islamofob utan nu förnekar du islamofobin i sin helhet. Du är ju dummare än ett spån ju.
    Nej, jag ljuger inte. Det är betecknande att du i din förföljelse av mig återigen beskyller mig för att ljuga utan att ens tala om vari lögnen skulle bestå.

Du är ohederlig och skriver rena osanningar. Att du upprepar dina osanningar gör dem inte sanna. Och du fortsätter med dina smaklösa oförskämdheter.

Men sakliga argument har du inte ett enda!
  • Gert
    Rikard skrev 2015-04-24 20:30:28 följande:
    Du har helt fel, om man får tro en nästan enig forskarkår. Det var mellan 800 000 och 1 000 000 miljoner som mördades i folkmordet på armenierna, alltså kanske tio gånger mer än du påstår. 
    Kolla dina fakta!
    Så kanske det är, men 100 tusen är vad media har rapporterat om. Det kommer iofs inte som en överraskning att media försöker förminska folkmordet när det handlar om muslimer som utförde det.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rikard
    let IT be skrev 2015-04-24 19:25:11 följande:
    /.../
    Som sagt osaklig, ohederlig och oförskämd.

Jag har inte förnekat islamofobi. Visa mig de inlägget!
    Men jag är det inte islamofob.
    Att kalla all kritik mot islam för islamofobi är osakligt.
    Fakta om hur vissa muslimer själva bevisligen tolkar islam är inte islamofobi.
  • Anonym (Hoppipannkakan1)

[quote=75207609][quote-nick]Rikard skrev 2015-04-24 20:37:06 följande:[/quote-nick][/quote]

Ville bara säga att du är helt fantastisk Rikard.

• let IT be
    Rikard skrev 2015-04-24 17:53:34 följande:
    Anser du, Let it be, att "judendomen är en sadistisk skitreligion" så får du skriva det själv.
    Sluta diktera för mig vad jag ska skriva och sluta hitta på vad jag tycker.

Du är oärlig och ohederlig och omåttligt oförskämd i din personliga vendetta mot mig.
    Nej jag är inte ohederlig men du är en falsk människa och jag bryr mig inte om vad du tycker nej.

Yttrandefrihet och kritik av islam skriver du överallt. Ondska, terror, gudar är hittepå, skrifter som är författade av människor. stöd för terror i skrifterna. Muslimer tål inte kritik av deras religion Gud eller profet. De kallar dig islamofob när du kritiserar islam men samtidigt så var du kvick med att kalla mig antisemit för att jag skrev att judendomen är en rasistisk religion. Du skriver att du hatar alla religioner och att du kämpar mot religion men inte judendomen tydligen. Varför? Det är ju den värsta av dom alla. Borde vara som ett smörgåsbord för en religionskritiker. Ska jag rabbla upp citat ur moseböckerna till dig? Eller Talmud och deras syn på rätten att döda en icke-jude? Eller är du kanske rädd för att jag ska använda de argument du använder mot islam här och visa dig judendomen? Nä det är klart du inte vill. Ingen gillar väl att snacka skit om sin religion eller hur?
Svar på tråden Ni som är kritiska till Islam.