Solidaritet skrev 2015-04-22 10:24:54 följande:
Jag förstår att du inte kan svara på min fråga, antagligen därför att du återigen använde dig av ett retoriskt grepp för att förminska mina åsikter vilka skiljer sig åt från dina.
Varför frågar du mig om det är berättigat att utdöma straff för någon som lämnar en religion? Vill du med det antyda att du utläst av mina inlägg att jag är för det? Ytterligare ett smutsigt retoriskt grepp?
Sök hjälp.
Jag frågar om dina åsikter för att jag faktiskt inte begriper din inställning till eventuella straff för dem som lämnar islam. Du undviker konsekvent att kommentera den saken och börjar istället svamla om straff för mord.
Eftersom min tidigare fråga tydligen var alldeles för svår för dig att förstå så ska jag bryta ner den till flera frågor:
1) Kan det någonsin under några som helst omständigheter vara berättigat att döma till BÖTER för att någon lämnar en religion?
2) Kan det någonsin under några som helst omständigheter vara berättigat att döma till FÄNGELSE för att någon lämnar en religion?
3) Kan det någonsin under några som helst omständigheter vara berättigat att döma till SPÖSTRAFF för att någon lämnar en religion?
4) Kan det någonsin under några som helst omständigheter vara berättigat att döma till DÖDEN för att någon lämnar en religion?
5) Finns det något straff över huvud taget som är rätt för någon som lämnar en religion?