• Anonym (Religionsfrihet)

Ni som är kritiska till Islam.

Är det inte egentligen extremism av alla slag man borde bekämpa? Och inte religionen Islam som sådan.

Är det inte lite förenklat att sopa med en hel religion i en kritik som borde riktas mot dess extrema avart? Och alla fundamentalistiska religiösa, för den delen.

• Svar på tråden Ni som är kritiska till Islam.
  • Rikard
    let IT be skrev 2015-04-23 19:00:06 följande:
    /.../
    let IT be skrev 2015-04-23 21:36:38 följande:
    Nu är du så där dum i huvudet igen. Var fan har jag skrivit om Vilks eller FN eller lagar? Diskuterar du något eller sitter du och ordbajsar bara? Jag struntar i vilket faktiskt. Du håller inte nåt jävla förhör med mig i en diskussion. Jag struntar också i vad du tycker om islam. Du har inte bemött nåt jag har skrivit. Tvärtom så har du bara bevisat för mig att allt jag skrev om dig stämde. Du är en islamofob för du jämställer religionen islam med terror. Skriv inte till mig att du inte gör en skillnad när du bevisligen har gjort det om och om igen. Terror utförd i judendomens namn "väljer" du att inte skriva om nej och terror utförd i kristendomens namn var "påstådd". Sen talar inte du om för mig heller vad jag håller eller inte håller med om. Du vet inte ett skit om mig eller om islam. Och fortfarande sitter du och anklagar muslimer i tråden för att hålla med om dödsstraff utan att visa på ett enda inlägg. När jag ber dig visa vem som har skrivit det så hoppar du över till nåt dokument om FN och börjar svamla om yttrandefrihet. Är du dum eller fattar du inte varför jag skriver att FN inte erkänner mig mina mänskliga rättigheter? Och du trodde visst att solidaritet var en muslim. Du satt ju och ville använda henne/honom som exempel till sina rassevänner som tydligen följer dig här i tråden. Snopen blev du när personen var ateist och inte höll med dig. Tror du att dina åsikter är en mall för vad som är rätt och fel?

Det finns ingen skillnad mellan en islamist och en islamofob. Du fattar ju inte ens vad jag skriver till dig. Lär dig läsa och förstå först innan du kommenterar mina inlägg. Det finns ingen skillnad mellan en islamist och en islamofob för ni båda påstår en massa skit och försöker tillskriva islam det. Att du inte kunde visa på ett stycke i Koranen där det står att muslimer ska döda andra muslimer eller att muslimer ska döda folk som lämnar islam är bevis nog. Ditt svammel om islamiska staten skiter jag i här. Och tillsist så borde väl du om någon vara glad att din statsminister bad så innerligt om ursäkt. För inte vill väl en islamofob bli bannad från att resa till 13(tretton) muslimska länder som han sen kan sitta och skriva skit om?

Och till sist så ska du komma ihåg att din statsminister sprang och bad om ursäkt till Saudiarabien för att hans minister la sig i nåt som inte angår varken henne eller dig. Just för att ateister som du ska kunna bo och jobba i de här 13 (tretton) länderna.
    let IT be skrev 2015-04-23 21:36:38 följande:
    /.../. Och tillsist så borde väl du om någon vara glad att din statsminister bad så innerligt om ursäkt. För inte vill väl en islamofob bli bannad från att resa till 13(tretton) muslimska länder som han sen kan sitta och skriva skit om?
    Du vill alltså tala om för mig att jag ska tycka.
    Få se nu ... det var någon i den här tråden som blev arg om hen upplevde att andra försökte tala om för hen vad hen skulle tycka .... vem kan det ha varit?
    Men titta det var ju du, Let it be.

• Rikard
    let IT be skrev 2015-04-24 01:29:59 följande:
    Jag tycker du är värre. Inte att du skriver om det, utan du är värre än nån lagstiftning i hela världen om jag ska vara ärlig.
    Oj, är jag verkligen "än nån lagstiftning i hela världen" om du "ska vara ärlig"?
    Tänk att jag är så märkvärdig!

Att tretton muslimska länder har dödsstraff för dem som lämnar islam är alltså bättre än jag berättar om det?
    Att  Islamiska staten, Boko haram, Al-qaida, talibanerna, Al-shabaab, självmordsbombare och karikatyrmördare finns och själva hänvisar till islam är alltså bättre än att jag berättar om det?
    Att åtskilliga muslimska länder har undertecknat en deklaration om religiös censur och därtill försökt få det till FN-deklaration är alltså bättre än att jag berättar om det.
    Jag antar att det också är bättre att många muslimska länder tillåter våldtäkter på barn med hänvisning till Muhammeds (eventuellt inte existerande) övergrepp på Aisha, än att jag berättar om det.
    Att nästan alla länder som har dödsstraff för homosexualitet är muslimska är väl också mycket bättre än att jag berättar om det, antar jag.

Jag är alltså värre än det samlade förtrycket som de facto sker i islams namn!

Ja du Let it be, vi gör olika bedömning av vad som är dåligt. För mig väger handlingar starkare än ord. Faktiska mord, krig, övergrepp, förtryck och drakoniska lagar är värre än att prata om detta. Men där gör du tydligen en helt annan bedömning.
  • Rikard
    let IT be skrev 2015-04-24 01:27:42 följande:
    Det är nåt fel på dig. Skrev jag "var har jag kommenterat inlägget?" Eller skrev jag " VAR HAR JAG RATAT ELLER SKRIVIT MIN ÅSIKT ÖVERHUVUDTAGET OM DITT INLÄGG"

Lägg ner
    Nu får du faktiskt ge dig i din notoriska osaklighet!

Du skrev "dokument" inte "inlägg" i originalinlägget. 
    Det är helt ok att skriva fel. Det händer alla och jag skulle accepterat en rättelse. Men det är ohederligt att argumentera med osanningar.

Det är också en direkt osanning att du inte har uttryckt en åsikt om detta. Det gjorde du i inlägg 668 igår 23 april kl 19:00.

Att låtsas att jag har läst fel, när vem som helst själv kan leta reda på inlägget och se att vad du faktiskt skrev, är lite väl magstark.
  • Rikard
    let IT be skrev 2015-04-24 01:24:36 följande:
    Nu börjar du med att ljuga igen. VARFÖR LJUGER DU MÄNNISKA? Är det en härskarteknik du tror du kan använda mot mig i den här tråden?

1. "Det frågades efter exempel på muslimer som försökte påverka förhållandena i väst"

Dör kom din första lögn.

Jag skrev i inlägg #654

"Sen vilka muslimer försöker påverka lagtolkningen HÄR? Vad är det för skitsnack? Har muslimerna tagit över rättsväsendet eller får de inte påverka nåt i ett land de är medborgare i? Har du som ateist företräde till lagtolkningen? vad folk diskuterar i en demokrati är inte fel för allt ska tåla att diskuteras. Men vill inte du att en diskussion ska ske eller ska bara religiösa inte få diskutera? Är det ateisternas lagar eller allas?"

Det skrev jag som svar på ditt inlägg

"Men min kommentar avsåg i första hand religiösa som försöker påverka lagtolkningen i Sverige. Det kan inte vara okänt för dig att vissa muslimer vill se "kränkningar av profeten" som straffbart eller att vissa kristna samfund har försökt stoppa samkönade äktenskap här i Sverige. För att ta några exempel."

Vem ljuger du för? Du sitter ju och påstår att du INTE vinklar mina inlägg och att du INTE påstår att jag skriver sånt jag inte gjort.

Du börjar du med att göra det. Jag har egentligen ingen lust längre att fortsätta den här diskussionen med dig men jag ska svara på dina kommentarer här.

/.../
    Men snälla Let it be, du kan ju inte börja med att skriva att jag ljuger och sedan skriva en text som bevisar att jag inte alls ljuger.
  • Rikard
    /.../
    2. Du har inte bemött nåt om det jag har tagit upp. Du har svamlat om antisemitism, påstådda övergrepp från kristna, IS boko haram IS boko haram IS boko haram IS... Bla bla bla bla. Du visade här gång på gång att du var en islamofob som likställde religionen islam med extremism och som klumpade ihop muslimer till ett folk. Tror du att du kan ställa MIG till svars för en annan persons åsikter eller inriktning bara för att jag också råkar vara muslim? Är vi rasen muslim plötsligt?

/.../
    Detta är ännu några av de direkta felaktigheter om mig och vad jag har skrivit som du använder i din argumentation.
    Istället för att komma med konkreta invändningar gödslar du med osanningar och okvädningsord.

Visa ett inlägg där jag försöker ställa dig till svars för någon annan person åsikter för att du råkar vara muslim.
    Visa mig att jag likställer religionen islam extremism.
    Visa var jag klumpar ihop muslimer till ett folk.
    Visa mig var jag betraktar islam eller muslimer som en ras.

Osanningar, osanningar, osanningar.
    Förolämpningar, förolämpningar, förolämpningar.
    Så ser din förföljelse av mig ut.
  • let IT be
    Rikard skrev 2015-04-24 08:17:29 följande:
    let IT be skrev 2015-04-23 21:36:38 följande:/.../. Och tillsist så borde väl du om någon vara glad att din statsminister bad så innerligt om ursäkt. För inte vill väl en islamofob bli bannad från att resa till 13(tretton) muslimska länder som han sen kan sitta och skriva skit om?
    Du vill alltså tala om för mig att jag ska tycka.
    Få se nu ... det var någon i den här tråden som blev arg om hen upplevde att andra försökte tala om för hen vad hen skulle tycka .... vem kan det ha varit?
    Men titta det var ju du, Let it be.

Ja jag tycker du borde vara glad att din statsminister bad om ursäkt så att du som ateist kan fortsätta resa till Iran och sätta på iranska tjejer och leka världsmedborgare på nätet. Det är min åsikt ja.
  • Rikard
    /.../
    3.varför vill du inte skriva om det? Är det förbjudet enligt din yttrandefrihet att kritisera judendomen? Eller är du själv jude och vägrar diskutera din tro? För enligt mig är judendomen den största rasistiska religionen som finns och ja, jag har skrivit tydligt varför och jag tänker inte sitta och upprepa mig.
    /.../
    Det är jag som väljer vad jag skriver om inte du.

Jag har skrivit att jag anser Israels ockupationspolitik är förkastlig (det kanske inte var i den här tråden, men det har jag skrivit) men att gå från det till att judendomen är "den största rasistiska religionen som finns" är i mina ögon ren rasism och antisemitism.

Och detta svepande omdöme om judendomen skriver alltså DU, Let it be, som beskyller mig för rasism.
  • let IT be
    Rikard skrev 2015-04-24 08:28:13 följande:
    Oj, är jag verkligen "än nån lagstiftning i hela världen" om du "ska vara ärlig"?
    Tänk att jag är så märkvärdig!

Att tretton muslimska länder har dödsstraff för dem som lämnar islam är alltså bättre än jag berättar om det?
    Att  Islamiska staten, Boko haram, Al-qaida, talibanerna, Al-shabaab, självmordsbombare och karikatyrmördare finns och själva hänvisar till islam är alltså bättre än att jag berättar om det?
    Att åtskilliga muslimska länder har undertecknat en deklaration om religiös censur och därtill försökt få det till FN-deklaration är alltså bättre än att jag berättar om det.
    Jag antar att det också är bättre att många muslimska länder tillåter våldtäkter på barn med hänvisning till Muhammeds (eventuellt inte existerande) övergrepp på Aisha, än att jag berättar om det.
    Att nästan alla länder som har dödsstraff för homosexualitet är muslimska är väl också mycket bättre än att jag berättar om det, antar jag.

Jag är alltså värre än det samlade förtrycket som de facto sker i islams namn!

Ja du Let it be, vi gör olika bedömning av vad som är dåligt. För mig väger handlingar starkare än ord. Faktiska mord, krig, övergrepp, förtryck och drakoniska lagar är värre än att prata om detta. Men där gör du tydligen en helt annan bedömning.
    Ja du låter värre i mina öron för just nu representerar du islamofobin som härjar i väst.
  • let IT be
    Rikard skrev 2015-04-24 08:38:07 följande:
    Nu får du faktiskt ge dig i din notoriska osaklighet!

Du skrev "dokument" inte "inlägg" i originalinlägget. 
    Det är helt ok att skriva fel. Det händer alla och jag skulle accepterat en rättelse. Men det är ohederligt att argumentera med osanningar.

Det är också en direkt osanning att du inte har uttryckt en åsikt om detta. Det gjorde du i inlägg 668 igår 23 april kl 19:00.

Att låtsas att jag har läst fel, när vem som helst själv kan leta reda på inlägget och se att vad du faktiskt skrev, är lite väl magstark.
    Fortfarande har inte religiösas (KRISTNA och MUSLIMER) försök att påverka lagstiftningen i SVERIGE något med FN och nåt kairodokument. Det kan vara svårt för en islamofob att förstå det när han anser att muslimer har en agenda i väst överlag
  • let IT be
    Rikard skrev 2015-04-24 08:50:46 följande:
    Detta är ännu några av de direkta felaktigheter om mig och vad jag har skrivit som du använder i din argumentation.
    Istället för att komma med konkreta invändningar gödslar du med osanningar och okvädningsord.

Visa ett inlägg där jag försöker ställa dig till svars för någon annan person åsikter för att du råkar vara muslim.
    Visa mig att jag likställer religionen islam extremism.
    Visa var jag klumpar ihop muslimer till ett folk.
    Visa mig var jag betraktar islam eller muslimer som en ras.

Osanningar, osanningar, osanningar.
    Förolämpningar, förolämpningar, förolämpningar.
    Så ser din förföljelse av mig ut.
    Det gör du visst det även om det är svårt för en insnöad människa att se det. Du tror du kan dumförklara muslimer och du har vinklat mina inlägg och försökt ställa mig till svars för IS och boko haram som jag inte ens vet nåt om. Då klumpar du ihop muslimer till en ras ja i ditt sätt att diskutera. Som man frågar får man svar
Svar på tråden Ni som är kritiska till Islam.