let IT be skrev 2015-04-24 01:29:59 följande:
Jag tycker du är värre. Inte att du skriver om det, utan du är värre än nån lagstiftning i hela världen om jag ska vara ärlig.
Oj, är jag verkligen "än nån lagstiftning i hela världen" om du "ska vara ärlig"?
Tänk att jag är så märkvärdig!
Att tretton muslimska länder har dödsstraff för dem som lämnar islam är alltså bättre än jag berättar om det?
Att Islamiska staten, Boko haram, Al-qaida, talibanerna, Al-shabaab, självmordsbombare och karikatyrmördare finns och själva hänvisar till islam är alltså bättre än att jag berättar om det?
Att åtskilliga muslimska länder har undertecknat en deklaration om religiös censur och därtill försökt få det till FN-deklaration är alltså bättre än att jag berättar om det.
Jag antar att det också är bättre att många muslimska länder tillåter våldtäkter på barn med hänvisning till Muhammeds (eventuellt inte existerande) övergrepp på Aisha, än att jag berättar om det.
Att nästan alla länder som har dödsstraff för homosexualitet är muslimska är väl också mycket bättre än att jag berättar om det, antar jag.
Jag är alltså värre än det samlade förtrycket som de facto sker i islams namn!
Ja du Let it be, vi gör olika bedömning av vad som är dåligt. För mig väger handlingar starkare än ord. Faktiska mord, krig, övergrepp, förtryck och drakoniska lagar är värre än att prata om detta. Men där gör du tydligen en helt annan bedömning.