• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • villbildafamilj
    Fruåslund skrev 2015-02-08 17:43:23 följande:

Får man för mycket folsyra i sig så kissar man ut det

Så käka på ni hehe.

Tack för infon. :D då kan jag köpa att gravid imorgon och ändå käka mina folsyra tabletter. :)
  • Mira14
    Trollfröken skrev 2015-02-08 18:42:46 följande:
    Mira14 vad kul, bor du också i Uppsala! Var det ert första barn?

Mirjam91 jag har
    Japp första barnet och bor i Uppsala. Du också?
  • corran
    mommy86 skrev 2015-02-08 18:02:24 följande:
    Okej tack:)) Kör du med den hela gravet eller bara till V 12?
    Blir nog hela graviditeten :) Men folsyran är som viktigast i början men skadar ju som sagt inte att få i sig lite nyttigheter så jag kör på med den :)
  • Mirjam91
    Trollfröken skrev 2015-02-08 18:44:02 följande:

Mirjam91: jag har aldrig hört att man inte skulle kunna ha sex när man är gravid, var har du hört det?

Jag har Googlat där flera sidor som FL påpekar att en kvinna som haft flertal missfall ska vänta de första graviditetsveckorna med sex. Samt att kvinnor som gjort IVF i Danmark hade sagt samma sak :/ Men ja, det låter konstigt. Eller hur?
  • Längtan efter ett syskon
    mommy86 skrev 2015-02-08 11:58:09 följande:

Nån som käkar vitaminer av något slag för gravida och iså fall vad?

Är ju lite dålig på grönsaker så jag funderar på att köpa några vitaminer

Jag åt aco kvinna för gravida. Är en multitab som innehåller det man behöver bla folsyra. Mvc rekommenderade det
  • MissMs
    Mirjam91 skrev 2015-02-08 20:06:08 följande:
    Jag har Googlat där flera sidor som FL påpekar att en kvinna som haft flertal missfall ska vänta de första graviditetsveckorna med sex. Samt att kvinnor som gjort IVF i Danmark hade sagt samma sak :/ Men ja, det låter konstigt. Eller hur?
    Det stämmer, har man haft flera missfall tidigare så SKA man undvika sex i den första trimetern, tyvärr..
  • Sus90

Jag såg att det var några som också bodde i Uppsala, kul :) vet ni om det går att göra ett tidigt ultraljud nånstans här? Jag skulle gärna vilja se en gång innan rul för att se att allt är okej osv. Men jag är 24 år, frisk och allt sånt.

• LindaMJ

Hejhej jag hoppar in här, plussade idag på BIM-1.jag har en son sen tidigare som är 1.5år :)

• Trollfröken
    Sus90 skrev 2015-02-08 20:48:31 följande:

Jag såg att det var några som också bodde i Uppsala, kul :) vet ni om det går att göra ett tidigt ultraljud nånstans här? Jag skulle gärna vilja se en gång innan rul för att se att allt är okej osv. Men jag är 24 år, frisk och allt sånt.

Kul med en till från Uppsala! Jag tror du kan göra det på det stället som heter Hjärtat, någon privat klinik som ligger nere på stan!
  • Hallonmaja

Hej! Jag är gärna med här, plussade imorse! Glad Känns helt fantastiskt att vi förhoppningsvis får en liten trea i oktober Hjärta

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015