• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • eriwag

Vi har bf samtidigt :) kul :) grattis

Missma01 skrev 2015-02-09 08:34:00 följande:

Hej! Jag och sambon plussade igår, BF är 17 oktober!

Jag börjar fundera lite på min träning, tränar cirkelträning och HIIT vilket bla innebär att lyfta vikter, hoppa och göra magträning. vad säger man om det i början va graviditeten?

• eriwag

Bokat tid för vul nu :) den 23:e ska jag dit så tänkte att jag ringer Mvc efter det :)

• Marie14
    eriwag skrev 2015-02-09 09:10:00 följande:

De kan nog bli så att kisset blir koncentrerat om du dricker för lite?

Är nog inget speciellt tror jag :)

Tack för ditt svar. Tror inte det heller.

Jag är så förvånad bara, var inte så här kissnödig förra graviditeten, inte så tidigt iallafall. Men det är väl olika

• Lemon
    Marie14 skrev 2015-02-09 09:01:02 följande:

När jag kissade i morse så var urinet mörkt (brukar vara det på morgonen) men det luktade starkt och det sved. Nu har jag druckit mer och det svider inte. Svedan kom från blygdläpparna och liksom inte "inne". Ursäkta ingående förklaringen.

Är det någon med samma?

Har inte ont i magen och som sagt, det svider in te.

Kan ha så på sommaren också när jag inte druckit tillräckligt.

Det kan ha med ph-värdet att göra. Drick mycket vatten bara så "rensar" det ur systemet.
  • Lemon

Hej!
    Plussade för 3 dagar sen och tror att jag är i v6. Hittade "gamla" folsyra-tabletter hemma som gick ut januari 2015. Bör jag köpa nya eller tror ni de fortfarande är verksamma?

• annamia74

Hej alla blivande oktobermammor!

Plussade i fredags och har bf 22 oktober!

Sladdis........har en 15 och en 17 åring, och sambon har en 6 åring! Super spännande med bebis igen!! Jag är 40 och sambon 34.

• Shibby
    Mirjam91 skrev 2015-02-08 17:11:22 följande:

Gick in i vecka 6 igår. Längtar ihjäl mig till magen börjar synas. Just nu är jag bara lite svullen. I övrigt mår jag bra. Har bara lite ont i brösten och känner molvärk ibland. Vad har ni för symtom? Jag har tappat lusten helt till godis, cola och så. Sånt som jag aldrig kunnat klara mig utan en längre tid innan. Antar att kroppen känner av vad man behöver :)

Är såklart som andra orolig över missfall eftersom jag fått 4 MF på ett år. Dock försöker jag tänka på att mina sköldkörtelvärden (TSH) är bra vilket de inte var innan. Så mycket troligt var det de som orsakade missfall.

Har någon annan hört att man ska vara avhållssam sex de första veckorna om man haft missfall innan? Det börjar bli svårt här hemma...

Det finns inga direkta restriktioner vad jag har hört, däremot vet jag om att vissa blivit ombedda va läkare att avstå. 
    Vi har också ett par mf i bagaget det senaste året så vi har kommit överens om att det inte är värt risken eftersom det alltid visat sig vara mf inte långt efter sex.. 
  • villbildafamilj

Jag fick ingen direkt stegring på mitt test idag? Varför? Man kanske inte ska ta test varje dag som jag gjort? :/ neeeeervööös!

• FruA78

Lämnar denna tråd idag. Andra missfallet (MA) i rad konstaterat skulle vara i vecka 8 idag men syntes bara en hinnsäck och inget foster denna vecka heller. Nu hoppas jag att det startar av sig själv ska tillbaka om 10 dagar och får tabletter annars. Så himla jobbigt.

Önskar er andra lycka till! Kram

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015