Brumma skrev 2015-01-22 09:31:18 följande:
Om du menat att han skulle betalat hälften av kostnaderna rakt av förstår jag ju att han inte ville det. Du får ju dra av barnbidraget och föreslå att ni delar på det som blir över isåfall.. Samt att ni är överens om alla utgifter (med tanke på att du inte anser att du har tillräckligt så har du förmodligen ganska höga omkostnader). Dessutom får ni ju även självklart dela på pappans omkostnader isåfall.... eftersom han har barnet nästintill växelvis...
Du säger att du uppfattar pappan som snål, fast jag undrar vad du betalar ur egen ficka? Det låter nämligen lite tvärtom... han skall betala själv för nästan växelvis samt betala för din del?
Nej, tidigare sådana överenskommelser gäller knappast längre. Situationen är ju ngt förändrad.. :)
Eftersom han inte vill gå med på ditt förslag är det väl bättre att han tar en dag tilla o g att ni står för era egna kostnader? Samt att han får halva barnbidraget då.
Och du söker bostadsbidrag och underhållsstöd vid växelvis boende.
Mitt förslag var att vi delar på kostnader och även delar på barnbidraget såklart. Men jag börjar med att betala allt (lättare att hålla ordning på vad som behövs). Samt att jag får övriga räkningar som avser barnet (bortsett från förskola)
Jo visst är situationen förändrad och jag gjorde den största missen tyvärr. Det är ju bara hans egna moral som skulle kunna få honom att agera annorlunda.
Jag skrev att pappan har barnet 11 dagar men det varierar från månad till månad. Pappan har barnet varannan torsdag (hämtas på förskola) till måndag (lämnas på förskola) och en natt den veckan som inte är hans och någon extra strödag om barnet saknar honom eller tvärtom. Det handlar inte om en dag!
Som sagt. Detta vara enbart en fråga om hur det funkar med avdrag av underhåll när man inte betalar kläder men har fått svar på det tidigare i tråden.
Du får gärna fundera över vad jag betalar ur egen fick om det känns upplyftande för dig. :)