Brumma skrev 2015-01-27 20:18:52 följande:
Fast verkligheten ser ju inte ut så. om föräldern i övrigt är välfungerande och det funkar bra med de lösningar man gjort så är det mkt viktigare för barnet att ha lika mkt tillgång till båda sina föräldrar än att kunna ta med sig sina kläder i en resväska...
Domstolen set efter barnens bästa och en förälder klassas betydligt högre än materiella ting..
Jag ser fortfarande inte hur ditt sätt är bäst för barnet..Speciellt inte om det faktiskt fungerar och barnet mår alldeles utmärkt med att ha dubbla uppsättningar som "bor" hos mamma och pappa.
Ibland undrar jag inte om en del vuxna försvårar genom att lägga ena värderingar och åsikter om hur barnen "borde" känna... När de hekt enkelt kan låta barnen må bra med olika lösningar istället.
Min bonus har mått alldeles utmärkt med kläder o saker hos båda föräldrarna. BioBonus vittnar om att hennes nioåring oxå mår alldeles utmärkt med den lösning de har.
Är det du verkligen i barns bästa att ta bort den ena föräldern? Förstår inte hyr ngn kan sitta och påstå att de vet hur alla barn mår och fungerar. Alla är inte lika. Det går liksom inte att upprepa tillräckligt många gånger..
BARNETS bästa ska gå först. O Sorry - det du förordar är inte barnets bästa...
Att få ha en aktivitet och kunna delta på bådas veckor räknas till ett normalt barns liv och faktiskt rätt.
Att en förälder blir umgängesförälder är inte att ta bort denna föräldern.
barn mår aldrig bra av slitningar. Det blir slitningar när barn tex får ha en aktivitet hos den ena föräldern men inte hos den andra.
Det blir slitningar när barn inte får ta med sig sina personliga saker.
Din bonus bor inte vv utan vh som du själv påstår.. denna bonus behöver inte stå mellan föräldrarnas osamarbetsförmåga.
jag håller med att att barnets bästa ska gå först.
Det är inte att till varje pris ha vv.