Anonym (Isa) skrev 2015-01-21 16:23:59 följande:
Okej men vad är det som inte räcker då? 1000kr i månaden handlar man ju inte kläder för precis, de flesta månaderna är ju den summan 0. För oss räcker det alldeles utmärkt till kläder och aktiviteter (ridning inkluderat...). Månader med låga kostnader sparas den till en annan månad.
Skulle vi få underhåll (vv) skulle ju dessa pengar gå till löpande utgifter för barnen tex mat och hygien.
Nu var ju det här mer en fråga över vad som anses rimligt och om någon visste hur det fungerar det här med kläder.
Men personligen tycker jag att det är lite. Det ska ju räcka till boende, mat, välling, blöjor, kläder (har en 3-åring så växer ur kläder fort), försäkring, frisör, nöje och sparande till barnet, medicin osv.
För mig räcker det kanske nån månad men definitivt inte de månader man köper ytterkläder och skor. då överskrids beloppet helt!
Men som sagt, tänker att detta inte var en tråd där jag skulle försvara mina kostnader, mer som en öppen fråga om någon visste hur det fungerar med avdrag av underhåll när det som gör avdrag inte köper några kläder.
Men som någon skrev tidigare. Antagligen blir det en "vinst" för mig om vi kör varannan vecka men det är tyvärr inte aktuellt av andra skäl.