• Anonym (Lucia)

Hur skulle Lucia se ut om du fick bestämma?

Hur skulle själva lucian se ut i lussetåget om du fick bestämma?
    Utseende, klädsel, kön etc...

• Svar på tråden Hur skulle Lucia se ut om du fick bestämma?
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (????) skrev 2014-12-15 15:34:45 följande:
    Men å andra sidan så uppträder Lucia en (1) dag/år. Hur mycket variation ska det behövas? Måste man "hotta upp" det?
    Har aldrig reflekterat kring henne förut. fast nu ställdes frågan. 
    O då tänkte jag att varför inte? 
    Nån gång i livet skulle jag gilla att se en variant på Lucia som jag skrev.

Om nu din  fråga var specifikt till mig...
  • Centurione

Okej, okej. Lucia ska vara en svart muslimsk homosexuell transvestit. Då kan väl inte DO eller Mona Sahlin ha något att anmärka..?!

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    umm abdilleh skrev 2014-12-15 15:18:44 följande:
    bara för figurer och avbilder visar henne ljushårig med blåa ögon betyder inte hon såg ut så avbilder på jesus är också kritvit blond och blåögd samma med hans mamma. men läser man om hur han såg ut hade han mörka ögon mörkt hår och olivfärgad hud
    Var läser du det? Så vitt jag vet innehåller bibeln överhuvudtaget inte någon beskrivning av hur Jesus såg ut och det finns heller inga andra samtida skriftkällor eller bilder som tar upp den saken.

Det är väl egentligen inget orimligt antagande, han var av judisk härkomst och bodde på en plats där de flesta hade mörkt hår och mörka ögon. Men det är just ett antagande.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (-)
    Centurione skrev 2014-12-15 16:29:19 följande:

Okej, okej. Lucia ska vara en svart muslimsk homosexuell transvestit. Då kan väl inte DO eller Mona Sahlin ha något att anmärka..?!

Så du har något emot rullstolsbundna? Eller varför nämnde du inte att den svarta, muslimska homosexuella transvestiten kanske faktiskt kan sitta i rullstol.
    Döva? Stumma? Blinda?
    Tycker att du är väldigt selektiv.
  • Centurione
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-12-15 17:10:42 följande:
    Var läser du det? Så vitt jag vet innehåller bibeln överhuvudtaget inte någon beskrivning av hur Jesus såg ut och det finns heller inga andra samtida skriftkällor eller bilder som tar upp den saken.

Det är väl egentligen inget orimligt antagande, han var av judisk härkomst och bodde på en plats där de flesta hade mörkt hår och mörka ögon. Men det är just ett antagande.
    Nåja - hälften av hans genetiska material kom ju inte från någon människa på jorden överhuvudtaget! Av någon anledning har jag i alla fall alltid tänkt mig honom som ljusögd. Med något av himlens blå i sina ögon, eller något outgrundligt dimmigt grått som lätta morgonskyar... Jag känner att ljusa ögon kan se in i en och borra sig in i en själv på ett annat sätt än de svarta, blanka koögonen!

• Anonym (skönsång)
    Centurione skrev 2014-12-15 16:29:19 följande:

Är Mona Sahlin och DO engagerade i luciafrågan? 
  • Centurione
    Centurione skrev 2014-12-15 17:20:45 följande:
    Nåja - hälften av hans genetiska material kom ju inte från någon människa på jorden överhuvudtaget! Av någon anledning har jag i alla fall alltid tänkt mig honom som ljusögd. Med något av himlens blå i sina ögon, eller något outgrundligt dimmigt grått som lätta morgonskyar... Jag känner att ljusa ögon kan se in i en och borra sig in i en själv på ett annat sätt än de svarta, blanka koögonen!
    Det skulle stå "borra sig in i ens själ". Men "borra sig in i en själv" stämmer ju det med!
  • Centurione
    Anonym (skönsång) skrev 2014-12-15 17:21:08 följande:
    Är Mona Sahlin och DO engagerade i luciafrågan? 
    Hmmm... om de inte är det, så är det nog bara en tidsfråga innan de blir det.
  • Centurione
    Anonym (-) skrev 2014-12-15 17:19:02 följande:
    Så du har något emot rullstolsbundna? Eller varför nämnde du inte att den svarta, muslimska homosexuella transvestiten kanske faktiskt kan sitta i rullstol.
    Döva? Stumma? Blinda?
    Tycker att du är väldigt selektiv.
    Jag var ironisk, om du inte förstod det. Jag övervägde faktiskt att ta med "rullstolsburen", men när jag tänkte efter så tyckte jag inte att en rullstolsburen Lucia - som har alla de andra kriterierna för en lucia, det vill säga vackert ansikte, blont hår, blåa ögon, vänt ansiktsuttryck och smal kroppsbyggnad - skulle vara så illa ändå. I SITT SAMMANHANG skulle det kunna vara riktigt vettigt till och med. (Fast kanske inte som Sveriges Lucia då.)
  • Anonym (-)
    Centurione skrev 2014-12-15 17:25:23 följande:
    Jag var ironisk, om du inte förstod det. Jag övervägde faktiskt att ta med "rullstolsburen", men när jag tänkte efter så tyckte jag inte att en rullstolsburen Lucia - som har alla de andra kriterierna för en lucia, det vill säga vackert ansikte, blont hår, blåa ögon, vänt ansiktsuttryck och smal kroppsbyggnad - skulle vara så illa ändå. I SITT SAMMANHANG skulle det kunna vara riktigt vettigt till och med. (Fast kanske inte som Sveriges Lucia då.)
    Det var nog du som inte förstod hörru.
Svar på tråden Hur skulle Lucia se ut om du fick bestämma?