• Anonym (Lucia)

Hur skulle Lucia se ut om du fick bestämma?

Hur skulle själva lucian se ut i lussetåget om du fick bestämma?
    Utseende, klädsel, kön etc...

• Svar på tråden Hur skulle Lucia se ut om du fick bestämma?
  • MadHatter

För min del får lucian vara lång eller kort, smal eller tjock, ljus eller mörk, man eller kvinna, e eller flera.

Jag vill att luciatåget ska ha vita särkar och ljus i hand eller hår och sjunga luciasånger som jag känner igen (gärna blandat med nya inslag) Jag vill också ha glada inslag inte bara tjusig stämsång i lugnt tempo.

Så vill jag äta en god lussekatt när jag tittar

• Tom Araya

"Min" Lucia har långt mörkt hår, fina former med markerade höfter, fyllig rumpa och rätt så stora och ganska fasta bröst....samt att hon är naken under linnet och lussar bara för mig därhemma...Drömmer

• Tom Araya

Jag vill inte att det står en pojke där, klädd som Super Mario istället för Lucia.

• Helhet

Det spelar ingen större roll! Men skönt om hen är skaplig på att sjunga.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Utstuckna ögon på ett fat, givetvis. Precis som originalet, realism är viktigt. Drömmer

Men ska jag bestämma så blir det förstås enligt mina preferenser, lång, axellångt mörkt (brunt, mörkbrunt, svart osv.), inte spinkig, glasögon.

I själva verket bryr jag mig inte särskilt mycket, men det är en fördel om det inte blir falsksång i Luciatåget.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (Lucia)
    Tom Araya skrev 2014-12-14 14:07:04 följande:

Jag vill inte att det står en pojke där, klädd som Super Marioistället för Lucia.

Hahahaha! Skrattande
  • Anonym (Gutan)
    Anonym (Fia) skrev 2014-12-14 13:35:54 följande:
    Hur långa tror du att kvinnor var på 280-talet?Drömmer Jag menar att här slänger ni med påstådda traditioner, ursprung osv så då kan vi väl ta lite fakta också?
    Jag lever 2014. Det ser fult ut när det går tjejer på 1,75 bakom en 1,60-brud.
  • Anonym (Lucia)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-12-14 15:44:45 följande:

Utstuckna ögon på ett fat, givetvis. Precis som originalet, realism är viktigt. Drömmer

Men ska jag bestämma så blir det förstås enligt mina preferenser, lång, axellångt mörkt (brunt, mörkbrunt, svart osv.), inte spinkig, glasögon.

I själva verket bryr jag mig inte särskilt mycket, men det är en fördel om det inte blir falsksång i Luciatåget.

Skrattande Hahahaha!
  • Spagettimonstret

Kvinna, mörkhårig, lite mörkare hudton, klädd i 300 tals-klädsel. Inga ljus i håret! Jag skulle vilja att hon såg mer autentisk ut helt enkelt. Och mer fokus på den mörka legenden kring henne, mindre glättighet.

• Anonym (-)
    Centurione skrev 2014-12-14 10:27:03 följande:

Det KAN hon i och för sig ha varit. Det fanns och finns fortfarande blonda, blåögda och ljushyllta kvinnor i Italien. Och eftersom namnen på den tiden sa något om utseendet, och Lucia/Lucius har med ljus att göra, så kan det ha varit så att släkten var ljusa i färgerna.

Lucia var de facto nästan svarthårig.

Lucia betyder inte att HON var ljus, utan att hon kommer med ljus.
Svar på tråden Hur skulle Lucia se ut om du fick bestämma?