• Anonym (Lucia)

Hur skulle Lucia se ut om du fick bestämma?

Hur skulle själva lucian se ut i lussetåget om du fick bestämma?
    Utseende, klädsel, kön etc...

• Svar på tråden Hur skulle Lucia se ut om du fick bestämma?
  • Centurione
    Filiplopp skrev 2014-12-14 19:55:26 följande:
    Ok. Men jag har sett små tjejer på 5-6 år som haft det. Och om de har det. Får de se ut som de vill i luciatåget i skolan/förskolan
    Har sett en liten tjej med sjal med glitter utanpå sjalen och tyckte hon var jättesöt......
    Sött är det. Men det hämmar flickornas motoriska utveckling. Samtidigt får deras bröder rasa runt i bekväma byxor o gympaskor, spela fotboll och klättra i klätterställningar. Undrar varför feministerna inte rasar emot detta..? Obestämd
  • Kaupa Jaur

Medellång eller lång tjej, normalbyggd med mörkbrunt eller svart hår som är långt, gärna riktigt långt. Helst lite självfall i håret, annars rakt. Hon ska inte stå stum som en fisk och se sur ut utan kunna sjunga och le. Ha bra hållning, inte gå med sjumilakliv och som om hon gick i stålhätteskängor.

Det är den perfekta lucian.

• Filiplopp
    Centurione skrev 2014-12-14 20:09:41 följande:
    Sött är det. Men det hämmar flickornas motoriska utveckling. Samtidigt får deras bröder rasa runt i bekväma byxor o gympaskor, spela fotboll och klättra i klätterställningar. Undrar varför feministerna inte rasar emot detta..? Obestämd
    Det gör de säkert, men förhoppningsvis inte under barnens luciatåg.
    Fast den här flickan hade bara en sjal. För övrigt brukar hon ha likadana kläder som alla andra. Och då hämmas hon ju inte så mycket. En sjal på huvudet är inte mer i vägen än en keps. Nej nu ångrar jag att jag nämnde det över huvud taget. För ni ser ju bara det negativa. Tråkmånsar.Glad
  • Anonym (????)
    Anonym (Lucia) skrev 2014-12-13 22:19:23 följande:

Hur skulle själva lucian se ut i lussetåget om du fick bestämma?
    Utseende, klädsel, kön etc...

Du fattar att du lagt tråden i "känsliga rummet"? Är det en känslig fråga för dig? Fick du aldrig vara Lucia? Lucians klädsel är vit klänning med rött band i midjan. Hon bör vara kvinna om det inte är en firmafest för då kan hon vara en hund or whatever!
  • Anonym (????)
  • Anonym (Uuuuuuuh)

Sött är det. Men det hämmar flickornas motoriska utveckling. Samtidigt får deras bröder rasa runt i bekväma byxor o gympaskor, spela fotboll och klättra i klätterställningar. Undrar varför feministerna inte rasar emot detta..? 

Hur hämmar en tygbit på huvudet den motoriska utvecklingen hos barn? Snarare så är det väl mer hämmande för småflickor att gå omkring i nån jäkla chabby chic-spetsig beige rappel och tjafs outfit som man inte får smutsa ner för då är man inte söööt längre.
  • umm abdilleh
    Anonym (Uuuuuuuh) skrev 2014-12-14 20:46:52 följande:

Hur hämmar en tygbit på huvudet den motoriska utvecklingen hos barn? Snarare så är det väl mer hämmande för småflickor att gå omkring i nån jäkla chabby chic-spetsig beige rappel och tjafs outfit som man inte får smutsa ner för då är man inte söööt längre.

bra skrivet....sen vill jag också säga att nu får ni fan på f.l skärpa er. i varannan jävla tråd som inte ens har med islam eller muslimer att göra men ändå ska nån på nåt sätt dra in muslimer. vad fan har muslimer eller små somaliska flickor med slöja att göra med detta ämnet lucia???
  • Anonym (????)
    Anonym (Uuuuuuuh) skrev 2014-12-14 20:46:52 följande:
    Ja men PRECIS.........fram för Islam! Allah är stor..............Allah är störst....
  • Ogenomtänkt

For the record:

Det är INTE samma etnicitet på dagens average italienare som romartidens patricier! Andra folkgrupper vandrade in i Italien efter att riket brakade samman. INGEN vet vilken hårfärg Lucia hade.

Jag tycker det är finast med långt ljust hår. Och hon ska absolut kunna sjunga. Men framför allt vill jag ha en duktig manskör som kör Staffansvisan. I lustiga hattar. Lucia är en kul tradition.

Svar på tråden Hur skulle Lucia se ut om du fick bestämma?