• Queenxiter

Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015

Hej,

Tänkte vi kunde följas åt om vi är fler som lyckats med IVF och har BF i Augusti.

Jag har BF 6 augusti :)

Detta var vårt första försök och jag är nästan lite chockad om jag ska vara ärlig, hade intalat mig själv att det var stor chans att inte lyckas så jag inte skulle bli helt knäckt utav ett misslyckat försök. Men att det tog på första försöket känns overkligt.

Kram

• Svar på tråden Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015
  • Joooo01

Jag hoppar gärna in! Misslyckades på första Ivf färskförsök men lyckades på första frys återföringen. Nu gravid! BF 14 augusti :)

Grattis till dig!

• Queenxiter
    Joooo01 skrev 2014-12-10 17:12:46 följande:

Jag hoppar gärna in! Misslyckades på första Ivf färskförsök men lyckades på första frys återföringen. Nu gravid! BF 14 augusti :)

Grattis till dig!

Åh vad kul, grattis till er också. :) Jag vill att veckorna ska börja rulla på som vanligt igen, just nu går det så sakta. Men oroar man sig varenda minut känns det nog lite trögt. Öppnar gravidappen hur många gånger som helst om dagen, vet att den inte ändrat sig sedan sist då den bara ändras vid ny vecka. Men som att öppna kylskåpet ungefär, man hoppas på ett annat resultat :)
  • Joooo01

Håller verkligen med dig. Vill bara att veckorna ska gå snabbare. Jag måste sluta oroa mig för allting och vara lycklig och njuta av att en liten bebis växer i magen istället. Hur mår du?

• Queenxiter
    Joooo01 skrev 2014-12-10 20:44:27 följande:

Håller verkligen med dig. Vill bara att veckorna ska gå snabbare. Jag måste sluta oroa mig för allting och vara lycklig och njuta av att en liten bebis växer i magen istället. Hur mår du?

Jag mår väldigt bra faktiskt, har lite molvärk till och från med ser det som något gott då det tydligen kallas växtvärk för livmodern växer :) börjar må lite illa om jag blir hungrig, och väldigt trött. Men annars mår jag bra :) hur mår du?
  • Misakio

BF 15 augusti om allt går som det ska! :)

Vi har gjort två IVF med ICSI. Ett färskförsök som slutade i mycket tidigt missfall och nu ett FET på en sexdagars vilket verkar ha tagit sig. Har egentligen officiell testdag på måndag men har testat positivt sedan en vecka tillbaka ungefär, starkare och starkare. Har börjat få illamående och väldigt ömma bröst. Lite svårt att veta om det beror på lutinus eller om det är ett gravsymptom :) Jag är 31 år gammal.

• ida90

Hej hoppar in här :)

BF 4 Augusti om allt går som de ska :) första IVF försöket. Fick OHSS grad 2 o läkarna ville inte att jag skulle sätta tillbaka för oftast så blir OHSS värre då när hcg börjar produceras, jag valde att ta den risken o just nu är de ingenting jämfört med innan. Hade lite vätska i buken men inte mkt. Förstorad äggstock men de va värre innan. Ska på vul den 16/12 för att få se hjärtat ticka :) när ska ni dit?

Symtom; trött sover nästan hela dagarna :p öm om bröstvårtorna o illamående när jag precis har ätit?

• Queenxiter
    Misakio skrev 2014-12-11 15:03:08 följande:

BF 15 augusti om allt går som det ska! :)

Vi har gjort två IVF med ICSI. Ett färskförsök som slutade i mycket tidigt missfall och nu ett FET på en sexdagars vilket verkar ha tagit sig. Har egentligen officiell testdag på måndag men har testat positivt sedan en vecka tillbaka ungefär, starkare och starkare. Har börjat få illamående och väldigt ömma bröst. Lite svårt att veta om det beror på lutinus eller om det är ett gravsymptom :) Jag är 31 år gammal.

Hej, jag har haft en spontan graviditet som ledde till ett mycket tidigt missfall. Det var längesen och skulle ändå inte behålla, men det gör ju oron ännu större nu. Kommer inte ihåg vilken vecka jag fick missfall i då, önskar jag mindes så jag visste om jag passerat den veckan nu eller inte. 11 dagar kvar tills jag ska på ultraljud i v8, kan knappt bärga mig. Jul och allt annat känns helt oviktigt just nu, vill bara att tiden ska gå jag fyller 30 om 9 dagar :) jag tjuvtestade också tidigare, men vågade inte göra mer än 3 dagar för tidigt på BMI dagen.
  • Joooo01
    Queenxiter skrev 2014-12-10 21:17:59 följande:

Jag mår väldigt bra faktiskt, har lite molvärk till och från med ser det som något gott då det tydligen kallas växtvärk för livmodern växer :) börjar må lite illa om jag blir hungrig, och väldigt trött. Men annars mår jag bra :) hur mår du?

Exakt samma här, mår illa om jag blir hungrig, trött, kissar väldigt ofta, ont i brösten och lite växtvärk i magen :)
  • ida90

Känner inte att jag blir kissnödig? Får som mensvärk ist nån som hört nåt om de?

• Queenxiter
    ida90 skrev 2014-12-11 20:54:36 följande:

Känner inte att jag blir kissnödig? Får som mensvärk ist nån som hört nåt om de?

Hej, det som känns som mensvärk är växtvärk. Det ska inte göra jätteont, som dagarna innan mens typ
Svar på tråden Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015