• Queenxiter

Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015

Hej,

Tänkte vi kunde följas åt om vi är fler som lyckats med IVF och har BF i Augusti.

Jag har BF 6 augusti :)

Detta var vårt första försök och jag är nästan lite chockad om jag ska vara ärlig, hade intalat mig själv att det var stor chans att inte lyckas så jag inte skulle bli helt knäckt utav ett misslyckat försök. Men att det tog på första försöket känns overkligt.

Kram

• Svar på tråden Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015
  • dumdummast

Jag mår typ illa om jag är mätt samt om jag är hungrig så lite svårt att förhålla sig till det . Men har inte kräkts är, får bara som attacker.

• Ssa

Samma här. Inte kräkts men har ingen aptit. Serious food aversions - kött o varm mat :s

Jag köpte seabands också. Hoppas att de funkar :)

• MTLL

Ssa - du får gärna skriva här hur du tycker de funkar :)

• Queenxiter

Jag klarar mig inte utan mina seabands, men jag ska sy in dom lite för dom trycker inte alls lika bra längre.

• Linda-76

Ssa - lägg gärna till mig i listan!

Jag känner ingenting, har mått lite illa tre "spridda" dagar, och inte lika ömma bröst som tidigare. Eftersom vi inte får VUL förrän efter helgerna är jag lite orolig att det är MA (inga blödningar). Ingen vits att ta nytt gravtest heller har jag förstått, eftersom hormonerna hänger kvar en tid?

• Queenxiter
    Linda-76 skrev 2014-12-31 15:54:14 följande:

Jag känner ingenting, har mått lite illa tre "spridda" dagar, och inte lika ömma bröst som tidigare. Eftersom vi inte får VUL förrän efter helgerna är jag lite orolig att det är MA (inga blödningar). Ingen vits att ta nytt gravtest heller har jag förstått, eftersom hormonerna hänger kvar en tid?

Vissa dagar känner jag heller inget, vilken vecka är du i? Jag började känna mer v7-8 och lite mindre nu i v9. Vi gjorde vul 23e december, ska på inskrivning den 5e januari men där har dom inget ultraljud.
  • Ssa
    Linda-76 skrev 2014-12-31 15:54:14 följande:

Va har du för BF? 15/08? Hittar inte var du skrev datumet : | sorry
  • Linda-76

Ssa: 14/8

Queenxiter: är i v8 nu (7+5), skönt att höra att man inte är ensam. Ikväll har det huggit till lite, som småkramper, ungefär som vid mens. Verkar som alla känner olika och allt kan vara ok, så det är väl bara att vänta in VULen...

Gott Nytt År på er alla, och tänk - nästa nyår har vi förhoppningsvis ett litet pyre i famnen!

• ida90

Jag går in i vecka 10 idag. O jag kände nästan ingenting i början men 2 dagar innan jag gick in i v 9 så slog illamåendet till o nu äter jag lergigan för att klara av en hel dag. Brösten ömmar oxå precis som dom gjorde i början på graviditeten. Hoppas alla hade ett bra nyår :)

• Ssa

Gott nytt år allihopa ! :)

4 Augusti - ida90 (Uppsala)

7 Augusti - queenxiter (Arvika)

8 Augusti - syntharen (Malmö)

11 Augusti - Ssa (Stockholm)

12 Augusti - Längtan2014 (Malmö)

14 Augusti - Joooo01 (Stockholm) , Linda-76

15 Augusti - Tinylove (Stockholm)

26 Augusti - Solros 76 , dumdummast

29 Augusti - MTLL

Svar på tråden Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015