• Queenxiter

Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015

Hej,

Tänkte vi kunde följas åt om vi är fler som lyckats med IVF och har BF i Augusti.

Jag har BF 6 augusti :)

Detta var vårt första försök och jag är nästan lite chockad om jag ska vara ärlig, hade intalat mig själv att det var stor chans att inte lyckas så jag inte skulle bli helt knäckt utav ett misslyckat försök. Men att det tog på första försöket känns overkligt.

Kram

• Svar på tråden Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015
  • syntharen

Jag börjar må mer och mer illa, vilket känns bra (även om det inte är så roligt). Då är det nåt som växer där inne och ökar hcg-nivåerna. Blödningarna verkar avta (ta i trä...), igår kom det bara lite brunt och idag också bara lite brunt. Börjar bli nervös inför fredagens vul... Vill bara att tiden ska gå fort!

• Queenxiter
    ida90 skrev 2014-12-16 13:42:44 följande:

Vul idag o hjärtat slog :) men blev tillbakaflyttad 2 dagar så är i v 6+4. Fick en ny tid 7/1 sen så släpper dom iväg mig från klikliniken. Ringt mvc o väntar på att dom ska ringa upp . :) hur går de för er andra?

Undrar hur dom kan flytta tillbaka en graviditet i datumet när man gjort ivf och vet exakt vilken dag man blev befruktad? Jag ska på vul om en vecka, längtar ihjäl mig. Mår fortfarande bara pyttelite illa ibland, men har ont i magen från och till
  • ida90

När dom sätter tillbaka så behöver de inte fästa samma dag så de hade tagit ca 2 dagar innan min lilla prick hade fäst i livmodern. O när hon mätte så va de bara 6 mm tror ja de va o då räknade hon tillbaka 2 dagar . men ska på ny vul den 7/1 så får se vad dom säger då :) sen ska jag till Mvc den 8/1. Så tycker de kan bli Januari nu :p

• Queenxiter
    ida90 skrev 2014-12-16 17:34:32 följande:

När dom sätter tillbaka så behöver de inte fästa samma dag så de hade tagit ca 2 dagar innan min lilla prick hade fäst i livmodern. O när hon mätte så va de bara 6 mm tror ja de va o då räknade hon tillbaka 2 dagar . men ska på ny vul den 7/1 så får se vad dom säger då :) sen ska jag till Mvc den 8/1. Så tycker de kan bli Januari nu :p

Okej, då förstår jag. :)

Jag ringde idag och ville ha en tidigare tid för den tiden jag fått den 23e är en akut tid och jag har inte så stor lust att sitta på sjukhuset hela dagen innan julafton. Men dom lät mig inte komma före jag kommit in i v8. Får hoppas på det bästa, men akuttider brukar kunna dra ut på tiden.
  • ida90

Varför hade du fått en akuttid? Vart hade du gjort din ivf? I uppsala tror jag dom har att mån får vul 2 veckor efter att man har +at.

• Queenxiter
    ida90 skrev 2014-12-16 19:05:37 följande:

Varför hade du fått en akuttid? Vart hade du gjort din ivf? I uppsala tror jag dom har att mån får vul 2 veckor efter att man har +at.

Hej jag gjorde ivf i Örebro, men har gått på Fertilitetskliniken i Karlstad. Bor ca 10mil ifrån Karlstad så det är ju inte mitt hemsjukhus. Förhoppningsvis får jag komma till Arvika sen. Jag ringde när jag plussat, då sa dom att jag skulle få komma i v8 och det är mitt i julveckan så Fertilitetskliniken är stängd men Gyn är öppet men dom hade bara akuttider så är någon mer akut än mig får dom gå före. Tyckte jag kunde fått komma nu på fredag, men det var inte v8 så det gick inte.
  • ida90

Aha okej. Ja alla har ju olika. Jag tycker igentligen att alla ivf kliniker borde ha likadana rutiner. De ska ju inte spela någon roll vart i Sverige man bor tycker jag. Akademiska tycker jag är skitbra. O dom har verkligen koll på en, iaf på mig vet inte om de är för attt jag blev överstimulerad. Men hoppas de går bra den 23e :)

• Ssa

VUL idag. 6+4 och 8mm. Fostret ligger bra och det var sååååå spännande att se hjärta slå. Man blir ödmjuk....

Hur har det gått för dig syntharen?

• Queenxiter

Vad konstigt att jag inte fick göra vul i v7 som er andra. Men det kanske inte passade med tiderna eller något? Ska fråga när jag kommer dit. Jag börjar också må mer och mer illa, får kväljningar hela tiden men har inte spytt än. Köpte seabands och dom fungerar förvånade bra. Hoppas inte illamåendet blir värre än såhär, men det blir det säkert är i 6+6 idag.

• Ssa

Ringde MVC och har fått tid 21 januari !! Ska det vara så lång tid mellan först o andra kontroll ?

Svar på tråden Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015