• Queenxiter

Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015

Hej,

Tänkte vi kunde följas åt om vi är fler som lyckats med IVF och har BF i Augusti.

Jag har BF 6 augusti :)

Detta var vårt första försök och jag är nästan lite chockad om jag ska vara ärlig, hade intalat mig själv att det var stor chans att inte lyckas så jag inte skulle bli helt knäckt utav ett misslyckat försök. Men att det tog på första försöket känns overkligt.

Kram

• Svar på tråden Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015
  • Queenxiter
    Ssa skrev 2015-01-11 12:07:42 följande:

Någon som har varit hos naprapat under graviditet ?? Jag har ett svag bäckenet och ryggen låser sig ibland. Har tränat alltid för att hålla mig i form men sedan ivf började har jag inte gjort någonting förutom lätt övningar hemma. Nu är värken tillbaka och jag behöver ett besök hos naprapat. Vet ni om det är ok under tidig graviditet? Har mailat barnmorskan jag kommer att träffas - få se vad hon säger.

Jag har exakt samma som dig, har sjukt ont i bäckenet och musklerna runtom i skinkorna. Jag pratade iallafall med min svåger som utbildar naprapater och han sa att det är absolut ingen fara bara naprapaten själv vill, för vissa vill inte på grund av att dom vill inte kunna få skulden om något skulle hända (som skulle hänt iallafall) så prata med din naprapat, jag ringde min och han sa att det gick så bra så fram till 7 månaden iallafall.
  • Ssa
    Queenxiter skrev 2015-01-11 16:58:34 följande:
    Jag har exakt samma som dig, har sjukt ont i bäckenet och musklerna runtom i skinkorna. Jag pratade iallafall med min svåger som utbildar naprapater och han sa att det är absolut ingen fara bara naprapaten själv vill, för vissa vill inte på grund av att dom vill inte kunna få skulden om något skulle hända (som skulle hänt iallafall) så prata med din naprapat, jag ringde min och han sa att det gick så bra så fram till 7 månaden iallafall.
    Vad bra , tack!! Jag ringer imorgon och bokar tid.
  • Queenxiter
    Ssa skrev 2015-01-11 17:34:18 följande:

Vad bra , tack!! Jag ringer imorgon och bokar tid.

Om du får några bra tips hur man ska handskas med detta nu kan du gärna skriva till mig, brukar få gå och knäcka bäckenet 1ggr i månaden men min kiropraktor har sagt att om det inte håller sig längre än så snart så måste vi komma på en annan lösning. Det hakar upp sig snett på något vis så jag blir helt sned i höfterna och benen blir olika långa.
  • Ssa
    Queenxiter skrev 2015-01-11 18:44:28 följande:
    Om du får några bra tips hur man ska handskas med detta nu kan du gärna skriva till mig, brukar få gå och knäcka bäckenet 1ggr i månaden men min kiropraktor har sagt att om det inte håller sig längre än så snart så måste vi komma på en annan lösning. Det hakar upp sig snett på något vis så jag blir helt sned i höfterna och benen blir olika långa.
    Absolut! Det som har hittills hjälpt mig efter naprapat har varit pilates. Måste tillbaka nu när jag äntligen har energi
  • Queenxiter

Åh nu är jag sådär jobbigt orolig igen.

Det är inget som inträffat utan det är avsaknaden av symptom, är 11+3 idag och har inte haft växtvärk på ett par dagar, brösten är lite mjukare men fortfarande ömma och större

Någon som har några lugnande ord?

• Linda-76
    Queenxiter skrev 2015-01-13 19:22:55 följande:

Åh nu är jag sådär jobbigt orolig igen.

Det är inget som inträffat utan det är avsaknaden av symptom, är 11+3 idag och har inte haft växtvärk på ett par dagar, brösten är lite mjukare men fortfarande ömma och större

Någon som har några lugnande ord?

Jag känner inte heller någonting. Har man sett hjärtslag på VULet ska det vara väldigt liten risk för MA!
  • Queenxiter
    Linda-76 skrev 2015-01-13 21:51:48 följande:

Jag känner inte heller någonting. Har man sett hjärtslag på VULet ska det vara väldigt liten risk för MA!

Okej, det var skönt att höra. Jag såg hjärtat i v8 och fick höra det i v10 hos BM.

Ska till BM på måndag så får be att få höra igen. :)
  • Ssa

Varit hos naprapat idag - känns så mycket bättre. Pratade med barnmorskan imorse som sa det är helt ofarligt att gå till naprapat. Naprapaten sa det också. Det ända de undviker är manipulering under första tre månaderna.

Hoppas ni alla mår bra !

• Queenxiter
    Ssa skrev 2015-01-14 19:49:44 följande:

Varit hos naprapat idag - känns så mycket bättre. Pratade med barnmorskan imorse som sa det är helt ofarligt att gå till naprapat. Naprapaten sa det också. Det ända de undviker är manipulering under första tre månaderna.

Hoppas ni alla mår bra !

Hej, vad skönt att höra. Jag var till naprapat i torsdags och ska dit imorgon med då det hoppade tillbaka nästan direkt denna gången. Finns en klinik i Karlstad som skrivit mycket om just bäcken problem. Funderar på att göra en utredning hos dom. För det håller inte att gå varje vecka när det uppenbarligen inte hjälper i längden.

Hur går det för er andra?

Mitt illamående kom tillbaka lite idag, men blev nästan glad då det var skönt att känna något. Mitt illamående är väldigt lindrigt då det mest känns som jag ätit alldeles för mycket. Har börjat få mycket drömmar också, inget speciellt om graviditeten. Men ganska mycket snuskiga drömmar faktiskt :)
  • Ssa

Suck. Värk tillbaka och ännu värre nu. Kan inte gå, sitta, jobba, sova :( ska till naprapat igen på onsdag och be henne att manipulera. Har gjort min egen forskning och läste artiklar från American Pregnancy Association att det är ofarligt att göra ledmanipulering även under första tre månaderna. Kan inte gå runt med så mycket värk. Tror det är säkert värre för fostret att lida av smärta.

In other news , illamående i stort sätt borta och nu har jag börjat äta normal igen :) hungrig ofta. Ska till bm på onsdag. Hoppas det går bra. Undrar ibland varför har de flesta symtomerna försvunnit - hoppas jag är fortfarande gravid.

Svar på tråden Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015