• Queenxiter

Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015

Hej,

Tänkte vi kunde följas åt om vi är fler som lyckats med IVF och har BF i Augusti.

Jag har BF 6 augusti :)

Detta var vårt första försök och jag är nästan lite chockad om jag ska vara ärlig, hade intalat mig själv att det var stor chans att inte lyckas så jag inte skulle bli helt knäckt utav ett misslyckat försök. Men att det tog på första försöket känns overkligt.

Kram

• Svar på tråden Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015
  • Ssa
    Queenxiter skrev 2014-12-19 12:23:36 följande:

Vad konstigt att jag inte fick göra vul i v7 som er andra. Men det kanske inte passade med tiderna eller något? Ska fråga när jag kommer dit. Jag börjar också må mer och mer illa, får kväljningar hela tiden men har inte spytt än. Köpte seabands och dom fungerar förvånade bra. Hoppas inte illamåendet blir värre än såhär, men det blir det säkert är i 6+6 idag.

Vad är seabands? Jag mår illa också och ibland hela dagen men har inte spytt heller. Har läst banan hjälper mot illamående. Mitt största problem är förstoppning! Är laktosintolerant så går inte med magiska Laktulos. Tips ??
  • Queenxiter
    Ssa skrev 2014-12-19 13:18:33 följande:

Vad är seabands? Jag mår illa också och ibland hela dagen men har inte spytt heller. Har läst banan hjälper mot illamående. Mitt största problem är förstoppning! Är laktosintolerant så går inte med magiska Laktulos. Tips ??

Det är armband med en kula som trycker på en speciell punkt på handleden som lindrar illamående, det låter hokuspokus men för mig funkar det mycket bra. Jag har testat banan men höll på att spy av den mosiga känslan, äpple är krispigt och gott så det funkar att småäta för mig. Jag är också laktosintolerant, men åt lite yoghurt på morgonen de dagarna jag var riktigt trög i magen och det hjälpte :) är inte så allvarligt intolerant, utan blir mest lite dålig i magen. Annars ska kivi hjälpa mot trög mage.
  • dumdummast

Jag hoppas gärna in här. Har testdag julafton men har tjuvtesta innan. Har hunnit ta fyra test och alla säger samma sak. Känns overkligt efter fem års tårar och kämpande.

Enligt mina egna uträkningar borde bf vara kring 25/8

• Queenxiter
    dumdummast skrev 2014-12-19 20:30:06 följande:

Jag hoppas gärna in här. Har testdag julafton men har tjuvtesta innan. Har hunnit ta fyra test och alla säger samma sak. Känns overkligt efter fem års tårar och kämpande.

Enligt mina egna uträkningar borde bf vara kring 25/8

Hej. Välkommen hit :) grattis till er :)
  • ida90

Dom har jag kännt av länge :p men de är väl typ de ända gravsymtomet jag har kvar? Börjar känna mig lite orolig att de inte kommer gå hela vägen :( har gått in i v 8 igår o då sa de bara poff med alla symtom?

• Ssa

Mina humörsvängningar tror jag har mycket att göra med illamående :s vet inte vad jag vill äta trotts att jag är hungrig nästan hela tiden

• Sälma Riit

Hoppar in jag också. Plussade idag! Efter åtta återförande var det äntligen dags för plus. Tyvärr blöder jag så oron är inte helt borta.

• dumdummast

Jag har inte så mycket humörsvägningar svär mest på moln känns det som .

För mig är det värken i magen som är värst, molande värk hela tiden sen blir det lite intensivare men bara för en snabb sväng max 30 sekunder.

illamående kommer och går mest när jag är hungrig.

• tinylove

ja är orolig då ja knappt har några symptom, vet att man ska vara glad för att man slipper må illa men just nu vill ja få mer bekräftelse på att ja faktiskt är gravid (v6). nån mer som har det så?

Svar på tråden Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015