• Queenxiter

Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015

Hej,

Tänkte vi kunde följas åt om vi är fler som lyckats med IVF och har BF i Augusti.

Jag har BF 6 augusti :)

Detta var vårt första försök och jag är nästan lite chockad om jag ska vara ärlig, hade intalat mig själv att det var stor chans att inte lyckas så jag inte skulle bli helt knäckt utav ett misslyckat försök. Men att det tog på första försöket känns overkligt.

Kram

• Svar på tråden Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015
  • Ssa

Hej ! Någon som har testat Lergigan?? Vet Solros har ... Erfarenhet ? Jag har kräkts konstant sedan igår eftermiddag. Kräkts nästan varje timme. Pratade med BM som tyckte det var svårt att bedöma om jag är magsjuk eller hormoner som verkligen jäklas med mig :) ska till läkaren på måndag men det är såå typiskt det här händer innan helgen. Värsta är att jag inte är hemma - på "semester" i vemdalen. :|

• Karriärskvinna

Hej, ni som blivit gravida med blastocyst i naturlig cykel, hur räknade ni ut BF? På sista mensen eller återsättningen?

• Queenxiter
    Karriärskvinna skrev 2015-02-11 22:10:52 följande:

Hej, ni som blivit gravida med blastocyst i naturlig cykel, hur räknade ni ut BF? På sista mensen eller återsättningen?

Räknade ut på sista mensen, för det måste ju ändå vara den cykeln kroppen följde som man ska gå efter. Eller?
  • Karriärskvinna
    Queenxiter skrev 2015-02-11 23:05:50 följande:
    Räknade ut på sista mensen, för det måste ju ändå vara den cykeln kroppen följde som man ska gå efter. Eller?
    Ja, jag tror också det.
  • Alicia

Är också gravid med hjälp av IVF med ICSI med vårt första barn. 3 IVF-försöket resulterade i en 2-dagars återfördes. Har BF 9/8-15.

Har mått fruktansvärt illa och kräkts mkt även om det stillade ngt i vecka 14. Men kräks i princip varje dag ändå. Har testat både postafen och Lergigan + Comp och tyvärr utan effekt. Vågade inte be om primperan eftersom jag förstått att man bli zombietrött av dom.

Denna vecka är jag mest orolig över att magen blivit mjukare och det känns inte som jag kan hitta den "hårda" bubblan nere i magen längre. Har gjort ett VUL i v 9 och då tickade ett hjärta men fick tid för RUL först v 20 så jag vet inte hur man håller nerverna i schack tills dess.

Har någon av er testat doppler ännu?

• Queenxiter
    Alicia skrev 2015-02-12 22:18:36 följande:

Är också gravid med hjälp av IVF med ICSI med vårt första barn. 3 IVF-försöket resulterade i en 2-dagars återfördes. Har BF 9/8-15.

Har mått fruktansvärt illa och kräkts mkt även om det stillade ngt i vecka 14. Men kräks i princip varje dag ändå. Har testat både postafen och Lergigan + Comp och tyvärr utan effekt. Vågade inte be om primperan eftersom jag förstått att man bli zombietrött av dom.

Denna vecka är jag mest orolig över att magen blivit mjukare och det känns inte som jag kan hitta den "hårda" bubblan nere i magen längre. Har gjort ett VUL i v 9 och då tickade ett hjärta men fick tid för RUL först v 20 så jag vet inte hur man håller nerverna i schack tills dess.

Har någon av er testat doppler ännu?

Hej, välkommen. :)

Jag känner som du, just denna vecka känner jag mig väldigt o gravid. Har en doppler, men det var så svårt så har bara testat ett par gånger. Min BM hittade hjärtljuden så snabbt när jag var där i v10. Men jag gjorde även KUB i v13 så känner mig lite lugnare av det. Men har tänkt lyssna med doppler idag, men vet att det är lönlöst nästan.
  • Queenxiter

Hej allihopa. Tänkte höra om någon vet hur det funkar med IVF och syskon? Vi vet ingen orsak till att vi inte kunde bli gravida. Vi lyckades på första försöket.

Vi tänkte försöka med syskon själva så fort som möjligt för att inte förlora tid om det inte går. Men hur fungerar det när man har embryon kvar i frysen från första försöket?

• dumdummast
    Queenxiter skrev 2015-03-09 00:59:24 följande:

Hej allihopa. Tänkte höra om någon vet hur det funkar med IVF och syskon? Vi vet ingen orsak till att vi inte kunde bli gravida. Vi lyckades på första försöket.

Vi tänkte försöka med syskon själva så fort som möjligt för att inte förlora tid om det inte går. Men hur fungerar det när man har embryon kvar i frysen från första försöket?

Ni kör på samma plan som vi .

Vi kommer inte använda nå preventivmedel efter den bebis är född (fast chansen att det tar sig för oss är ganska lite).

På våran kliniken kostar det 10 000 kr per fet om du har i frysen. Så här för man betala själva när man fått ett barn.
  • Queenxiter
    dumdummast skrev 2015-03-09 10:57:30 följande:

Ni kör på samma plan som vi .

Vi kommer inte använda nå preventivmedel efter den bebis är född (fast chansen att det tar sig för oss är ganska lite).

På våran kliniken kostar det 10 000 kr per fet om du har i frysen. Så här för man betala själva när man fått ett barn.

Jag har faktiskt ingen koll på vad det kan kosta då vi gjorde via landstinget, jag har försökt att googla men får inget vettigt svar.
  • dumdummast
    Queenxiter skrev 2015-03-09 21:53:16 följande:

Jag har faktiskt ingen koll på vad det kan kosta då vi gjorde via landstinget, jag har försökt att googla men får inget vettigt svar.

Vi gjorde också via landstinget, men har man i frysen får man betala själva. När man har ett barn. Så funkar det här
  • ida90

Vi har oxå i frysen o gör genom landstinget. Men våra är "gratis" försök o vi kommer inte behöva betala förrens man har gjort 3 st "första gånger" om du förstår hur jag menar?

• Chasingdreams
    Queenxiter skrev 2015-03-09 00:59:24 följande:

Jag tror att du kommer få betala försöket själva, men att ni kan använda embryona. Frysförsök kostar ca 11000 och färskförsök kostar ca 30000 kr. Viss prisskillnad förekommer mellan olika kliniker.
  • Queenxiter

Jag ska ta upp mina funderingar med min barnmorska när jag träffar henne om hon vet något om detta.

Känns så konstigt hela IVF biten, trodde innan att man skulle ha tätare kontakt och uppföljning osv. Den läkaren på mitt sjukhus som remitterade till fertilitets kliniken har jag inte träffat sedan vi började, läkarna på fertilitets kliniken i Karlstad har jag inte träffat sedan sista kontrollen före vi skulle till Örebro.

Svar på tråden Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015