• Queenxiter

Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015

Hej,

Tänkte vi kunde följas åt om vi är fler som lyckats med IVF och har BF i Augusti.

Jag har BF 6 augusti :)

Detta var vårt första försök och jag är nästan lite chockad om jag ska vara ärlig, hade intalat mig själv att det var stor chans att inte lyckas så jag inte skulle bli helt knäckt utav ett misslyckat försök. Men att det tog på första försöket känns overkligt.

Kram

• Svar på tråden Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015
  • Queenxiter
    Ssa skrev 2015-01-18 14:53:00 följande:

Suck. Värk tillbaka och ännu värre nu. Kan inte gå, sitta, jobba, sova :( ska till naprapat igen på onsdag och be henne att manipulera. Har gjort min egen forskning och läste artiklar från American Pregnancy Association att det är ofarligt att göra ledmanipulering även under första tre månaderna. Kan inte gå runt med så mycket värk. Tror det är säkert värre för fostret att lida av smärta.

In other news , illamående i stort sätt borta och nu har jag börjat äta normal igen :) hungrig ofta. Ska till bm på onsdag. Hoppas det går bra. Undrar ibland varför har de flesta symtomerna försvunnit - hoppas jag är fortfarande gravid.

Vilken vecka är du i? Alla mina symptom försvann i v10.
  • Ssa
    Queenxiter skrev 2015-01-23 15:46:47 följande:
    Vilken vecka är du i? Alla mina symptom försvann i v10.
    Vecka 11+4/5

Alla symtomer försvann v10 och kom tillbaka v11. Har kräkts mycket och gått ner i vikt. Har huvudvärk nästan hela tiden. Blir sååååååå trött och vill sova hela tiden. Men vi var hos bm för inskrivning och hon tyckte inte att det var någon fara. Hade låg Hb (111) bara som också förklarar några symtomer.

Hur mår ni?
  • Queenxiter

Ni som vill kan jättegärna få gå med i en Facebook grupp som en ur gruppen BF augusti 2015 skapat.

Det är en hemlig grupp så ingen kommer se att du är medlem.

Det ni behöver göra är att lägga till mig som vän på Facebook så kan jag bjuda in er i gruppen, efter inbjudan är klar så tar vi bort varandra som vänner.

Jag heter Lotta Andersson på Facebook, ni hittar mig lättast om ni skriver Lotta Andersson Åmotfors. Min profilbild är rakt framifrån med rakt askblont hår. Min bakgrundsbild är en solnedgång över Vänern .

• Chasingdreams

Hej!

Hoppas att det är okej att jag skriver här :) Vi blev gravida på vårt andra ivf-försök, som var ett frysförsök. Jag är nu i vecka 12 (11+1) med BF 15/8. Första trimestern har varit mycket jobbig med kraftigt illamående som lett till att jag snart varit sjukskriven i en månad. Detta är vårt andra barn. Vi har en son född 2011 som blev till på första försöket. Det känns obegripligt nu då vår fertilitetsutredning gav oss obefintliga möjligheter att bli gravida utan icsi.

• Queenxiter
    Chasingdreams skrev 2015-01-26 21:15:24 följande:

Hej!

Hoppas att det är okej att jag skriver här :) Vi blev gravida på vårt andra ivf-försök, som var ett frysförsök. Jag är nu i vecka 12 (11+1) med BF 15/8. Första trimestern har varit mycket jobbig med kraftigt illamående som lett till att jag snart varit sjukskriven i en månad. Detta är vårt andra barn. Vi har en son född 2011 som blev till på första försöket. Det känns obegripligt nu då vår fertilitetsutredning gav oss obefintliga möjligheter att bli gravida utan icsi.

Klart du är välkommen här :)

Var er första graviditet helt utan hjälp? Vad är icsi? Usch vad jobbigt att må så illa, jag tycker att jag mått väldigt bra själv men klart helt bra mår jag ju inte. Vill helst sova på eftermiddagen/kvällen för att slippa känna att jag mår illa.
  • Chasingdreams
    Queenxiter skrev 2015-01-26 22:34:59 följande:

Klart du är välkommen här :)

Var er första graviditet helt utan hjälp? Vad är icsi? Usch vad jobbigt att må så illa, jag tycker att jag mått väldigt bra själv men klart helt bra mår jag ju inte. Vill helst sova på eftermiddagen/kvällen för att slippa känna att jag mår illa.

Tack :). Vi har ju setts även i andra tråden, men det känns efter år av infertilitet viktigt att också ha kontakt med andra som också gjort samma resa. Ja vårt första barn blev helt och hållet till på det vanliga sättet, dvs sex :). Då 2011 blev vi nästan förvånade över att allt gick så lätt. Jag hade just flyttat till Värmland, men sambon hade då inget jobb här. Allt var kaosartat ett tag. Utredningen som vi gjorde i våren 2014 visade dock att det fanns få och bara långsamma spermier. Enligt läkarna var det i princip omöjligt för oss att bli gravida själva och det var ju det vi hade märkt i 1,5 år att inget hände. Resultatet bekräftades vid flera olika provtagningar. Det är väl därför vi inte kan förstå hur sonen bara blev till 2011... Jag trodde länge att det var mitt akuta kejsarsnitt som ställt till det, men det trodde inte läkarna. Det är väl så att mirakel händer ibland :). Gjorde ni också icsi?
  • Queenxiter
    Chasingdreams skrev 2015-01-27 06:46:43 följande:

Tack :). Vi har ju setts även i andra tråden, men det känns efter år av infertilitet viktigt att också ha kontakt med andra som också gjort samma resa. Ja vårt första barn blev helt och hållet till på det vanliga sättet, dvs sex :). Då 2011 blev vi nästan förvånade över att allt gick så lätt. Jag hade just flyttat till Värmland, men sambon hade då inget jobb här. Allt var kaosartat ett tag. Utredningen som vi gjorde i våren 2014 visade dock att det fanns få och bara långsamma spermier. Enligt läkarna var det i princip omöjligt för oss att bli gravida själva och det var ju det vi hade märkt i 1,5 år att inget hände. Resultatet bekräftades vid flera olika provtagningar. Det är väl därför vi inte kan förstå hur sonen bara blev till 2011... Jag trodde länge att det var mitt akuta kejsarsnitt som ställt till det, men det trodde inte läkarna. Det är väl så att mirakel händer ibland :). Gjorde ni också icsi?

Vad skönt för er ändå att ni fick den första själva och nu kunde få ett syskon :)

Vet inte vad icsi är förnått, kan hända att vi gjorde det :)

Vet fick efter utredning veta att det inte är något fel på någon av oss, men det vill bara inte.

Fick ett 5dagars blastocyst återfört 2 månader efter uttagningen då jag vart överstimulerad.
  • Queenxiter

Jag har tänkt mer och mer på KUB testet, att jag också vill göra ett. Har hört av mig till några privatkliniker och fått nej ifrån 3st pga fullbokat, nu väntar jag på svar ifrån den i Göteborg. Tänker att det känns bättre att ha skickat ut förfrågan så går tiden lite medans man väntar på det också, även om vi kanske inte hinner med något KUB så känns det bättre att ha försökt.

Fick kallelse till RUL idag iallafall, den 10 mars :) då får vi veta vad det är för liten person där inne.

• Chasingdreams
    Queenxiter skrev 2015-01-27 14:03:04 följande:

Jag har tänkt mer och mer på KUB testet, att jag också vill göra ett. Har hört av mig till några privatkliniker och fått nej ifrån 3st pga fullbokat, nu väntar jag på svar ifrån den i Göteborg. Tänker att det känns bättre att ha skickat ut förfrågan så går tiden lite medans man väntar på det också, även om vi kanske inte hinner med något KUB så känns det bättre att ha försökt.

Fick kallelse till RUL idag iallafall, den 10 mars :) då får vi veta vad det är för liten person där inne.

Jag såg i andra tråden att du tillsist lyckades få tag i en tid :). Hoppas att allt såg bra ut idag och att du fick en trevlig road trip på köpet :).
  • Queenxiter
    Chasingdreams skrev 2015-01-28 16:44:14 följande:

Jag såg i andra tråden att du tillsist lyckades få tag i en tid :). Hoppas att allt såg bra ut idag och att du fick en trevlig road trip på köpet :).

Jo, fick en tid hastigt och lustigt. Men det gick jättebra och det var så underbart att få se den lill*. Roadtripen var kul förutom att det har regnat och snöat precis hela vägen.
Svar på tråden Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015