• ida90

Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015

Hej hoppar in här :)

BF 4 Augusti om allt går som de ska :) första IVF försöket. Fick OHSS grad 2 o läkarna ville inte att jag skulle sätta tillbaka för oftast så blir OHSS värre då när hcg börjar produceras, jag valde att ta den risken o just nu är de ingenting jämfört med innan. Hade lite vätska i buken men inte mkt. Förstorad äggstock men de va värre innan. Ska på vul den 16/12 för att få se hjärtat ticka :) när ska ni dit?

Symtom; trött sover nästan hela dagarna :p öm om bröstvårtorna o illamående när jag precis har ätit?

• ida90

Känner inte att jag blir kissnödig? Får som mensvärk ist nån som hört nåt om de?

• ida90

Fast varje gång jag får så så går jag på toa o kissar jättemkt ? O då släpper de i magen :/ skitkonstigt.

• ida90

Vul idag o hjärtat slog :) men blev tillbakaflyttad 2 dagar så är i v 6+4. Fick en ny tid 7/1 sen så släpper dom iväg mig från klikliniken. Ringt mvc o väntar på att dom ska ringa upp . :) hur går de för er andra?

• ida90

När dom sätter tillbaka så behöver de inte fästa samma dag så de hade tagit ca 2 dagar innan min lilla prick hade fäst i livmodern. O när hon mätte så va de bara 6 mm tror ja de va o då räknade hon tillbaka 2 dagar . men ska på ny vul den 7/1 så får se vad dom säger då :) sen ska jag till Mvc den 8/1. Så tycker de kan bli Januari nu :p

• ida90

Varför hade du fått en akuttid? Vart hade du gjort din ivf? I uppsala tror jag dom har att mån får vul 2 veckor efter att man har +at.

• ida90

Aha okej. Ja alla har ju olika. Jag tycker igentligen att alla ivf kliniker borde ha likadana rutiner. De ska ju inte spela någon roll vart i Sverige man bor tycker jag. Akademiska tycker jag är skitbra. O dom har verkligen koll på en, iaf på mig vet inte om de är för attt jag blev överstimulerad. Men hoppas de går bra den 23e :)

• ida90

Dom har jag kännt av länge :p men de är väl typ de ända gravsymtomet jag har kvar? Börjar känna mig lite orolig att de inte kommer gå hela vägen :( har gått in i v 8 igår o då sa de bara poff med alla symtom?

• ida90

Jag går in i vecka 10 idag. O jag kände nästan ingenting i början men 2 dagar innan jag gick in i v 9 så slog illamåendet till o nu äter jag lergigan för att klara av en hel dag. Brösten ömmar oxå precis som dom gjorde i början på graviditeten. Hoppas alla hade ett bra nyår :)

• ida90

Vi har oxå i frysen o gör genom landstinget. Men våra är "gratis" försök o vi kommer inte behöva betala förrens man har gjort 3 st "första gånger" om du förstår hur jag menar?

Svar på tråden Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015