• Hanna31

Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!

Vi är ju ett helt gäng barnlösa tjejer som gick igenom diverse varianter av IVF-behandlingar under hösten 2014...men det ville sig inte riktigt för oss och ny håller vi tummarna och ser fram emot JANUARI 2015!!

2015 är vårt år och då ska vi bli gravida! Let's go!

• Svar på tråden Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!
  • Längta
    mom2012 skrev 2015-02-11 19:55:10 följande:

Längta va ditt embryo 2 eller 3 dgr?

2 daga. Och 5 celler när dom satt in de. Vet inte hur ja ska ta de eftersom man läser så mkt om att 4 celler e de bösta... :/ men ja hoppas.
  • mom2012

5 celler betyder kanske att den höll på att dela sig? Jag hade bara 6 celler på mitt 3 dgrs....bäst hade varit 8.

• längtar14

Då ruvar man för andra ggn i år, den här ggn med ett fyradagars, sist var det ett femdagars. Hade insättning idag ocg har testdag den 4/3.

• Längta
    mom2012 skrev 2015-02-11 21:27:21 följande:

5 celler betyder kanske att den höll på att dela sig? Jag hade bara 6 celler på mitt 3 dgrs....bäst hade varit 8.

Jag hoppas verkligen de. :) åhhåller tummarna för dig.

Testdag nu på tisdag men sugen på och testa imorrn så man får smälta vad destår på stickan vad de än står på en helg och intw mitt i veckan när man ska funka och jobba också.
  • mom2012

Längta för mig blev det mens och minus denna ivf :( Håller tummarna för dig

• Längta
    mom2012 skrev 2015-02-21 13:04:45 följande:

Längta för mig blev det mens och minus denna ivf :( Håller tummarna för dig

Åh nej.. Fy fan va orättvist de e.

Jag hoppas att ni tar extra mkt hand om varandra nu och all lycka till på er nästa ivf.

Stora kramar till er.
  • mom2012

Blir inget mer för oss. Detta var sista....8:e försöket och oftast 2 ägg var gång. Game over. Sorgen är stor men energin hoppet o orken är slut nu. Dags att gå vidare.

• Längta
    mom2012 skrev 2015-02-21 20:22:46 följande:

Blir inget mer för oss. Detta var sista....8:e försöket och oftast 2 ägg var gång. Game over. Sorgen är stor men energin hoppet o orken är slut nu. Dags att gå vidare.

Usch blir så ledsen när ja läser sånt här. Världen e så jävla snevriden. Varför ska de vara så orättvist för oss som inte kan få barn utan lite hjälp. Jäkligt tacksam att hjälpen finns men fruktansvärt att de ska vara så dyrt och man lägger hela sitt liv varenda ork och tid man har till ivf. Man lever ivf. För mig blkr de så. Funkar i te att leva ett vanligt liv. Hela tiden tånker man kring ivf.

Hoppas ni får det br efter ni fått bearbeta allt.

Stor stor kram till er.
  • Längta
    mom2012 skrev 2015-02-22 14:25:30 följande:

Tack! Hur går det för er? Kram

Lite mörktbeige färg på lutinusen men inge blod. Och testa inatt men minus så ja känner mig förtvivlad. Men ska kolla testdag på tisdag om ja inte börjat blöda innan dess.

Så har väl en liten gnutta hopp kvar. Men den e liten nu som de känns.
  • EmyJ

Vill bara berätta att jag har plussat!

Kram till dig mom2012!!

Och Längta, jag håller tummarna för dig!

Längtar14, håller tummarna för dig med, men det vet du redan :)

• mom2012

Grattis Emyj!

Tänker på dig längta. Hur har det gått?

Här har pratats många dagar och kvällar och vi kom fram till att vi vill prova äggdonation för att få ett syskon. Innan vi lägger ner helt. Då har vi verkligen prövat allt utom att adoptera. Inget att grubbla på gamla dagar varför man inte gjorde si eller så. Känns mkt bra! Min man förvånade mig dock med att vilja göra ett till sista försök i sverige innan äd..

Vet inte om jag orkar mentalt....chanserna med egna ägg är ju minimala efter 8 misslyckade ivf. Men men....vill han så gör jag det för hans skull. ?

• EmyJ
    mom2012 skrev 2015-02-24 21:40:30 följande:

Grattis Emyj!

Här har pratats många dagar och kvällar och vi kom fram till att vi vill prova äggdonation för att få ett syskon. Innan vi lägger ner helt. Då har vi verkligen prövat allt utom att adoptera. Inget att grubbla på gamla dagar varför man inte gjorde si eller så. Känns mkt bra! Min man förvånade mig dock med att vilja göra ett till sista försök i sverige innan äd..

Vet inte om jag orkar mentalt....chanserna med egna ägg är ju minimala efter 8 misslyckade ivf. Men men....vill han så gör jag det för hans skull. ?

Tack! Men jag vet inte vad jag ska tro.. Har kommit lite blod idag.. Inte mycket, men ändå.. Ingen slemhinna utan vattnigt. Så vi får väl se vad som händer :/
  • Längta
    mom2012 skrev 2015-02-24 21:40:30 följande:

Grattis Emyj!

Hej. De har gått rätt åt h vete kan man säga. Men denna gång bryter ja inte ihop. Ornar inte. Tar nya tag och ska prata med klniken idag om att påbörja ny omgång nästa månad.

Så då hoppas vi på den gången ist.
  • mom2012

Usch va tråkigt för er båda. Jag vet precis hur ni känner. Styrka till er ?

Svar på tråden Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!