Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!
Hänger på här ... äggplock på tisdag. Kort protokoll med gonalf och orgalutran.
Hänger på här ... äggplock på tisdag. Kort protokoll med gonalf och orgalutran.
Längta - malmö, nordic ivf
Asa02 fortsätt med alla mediciner som du fått ett tag till din testdag trots att du blöder. ..man kan blöda vid graviditet, men det kan ju också va att det blev en bortstötning. Håller tummarna!
När ska ni återföra Längta?
Nej.....de ringde och sa att de hade utvecklats långsamt. Bröt ihop totalt :( De ska titta på dem i morgonbitti men jag har inget hopp om dem.
Tack längta för din berättelse. Det gav tröst om att ej va ensam. Och att det kan vända ;) Förra försöket fick vi ut 5 ägg alla mogna, 3 befruktades och 2 va fina tillbaka till mig. Ett va lite långsamt med 6 celler dag3 och ett va mkt fint och normalt 8 celler på dag3.
Här har läget ev vänt. Embryona har fortsatt dela sig, om än långsamt. Ett är långsamt och ett är än mer långsamt. Så de bad mig ändå åka till kiniken. Är lite chockad och deprimerad från beskedet igår. Har svårt att ställa om till att det blir åf. Ska försöka prata med doktorn om hur chanserna eg ser ut.
Längta va ditt embryo 2 eller 3 dgr?
Linda 8110 hur har det gått för dig?
Här är det ruvardag5 med 3dgrs embryo med 6 celler. Min lilla långsamma rackare....hoppas hen är envis och fäster sig.
5 celler betyder kanske att den höll på att dela sig? Jag hade bara 6 celler på mitt 3 dgrs....bäst hade varit 8.
Längta för mig blev det mens och minus denna ivf :( Håller tummarna för dig
Blir inget mer för oss. Detta var sista....8:e försöket och oftast 2 ägg var gång. Game over. Sorgen är stor men energin hoppet o orken är slut nu. Dags att gå vidare.
Tack! Hur går det för er? Kram
Grattis Emyj!
Tänker på dig längta. Hur har det gått?
Här har pratats många dagar och kvällar och vi kom fram till att vi vill prova äggdonation för att få ett syskon. Innan vi lägger ner helt. Då har vi verkligen prövat allt utom att adoptera. Inget att grubbla på gamla dagar varför man inte gjorde si eller så. Känns mkt bra! Min man förvånade mig dock med att vilja göra ett till sista försök i sverige innan äd..
Vet inte om jag orkar mentalt....chanserna med egna ägg är ju minimala efter 8 misslyckade ivf. Men men....vill han så gör jag det för hans skull. ?
Usch va tråkigt för er båda. Jag vet precis hur ni känner. Styrka till er ?