• Hanna31

Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!

Vi är ju ett helt gäng barnlösa tjejer som gick igenom diverse varianter av IVF-behandlingar under hösten 2014...men det ville sig inte riktigt för oss och ny håller vi tummarna och ser fram emot JANUARI 2015!!

2015 är vårt år och då ska vi bli gravida! Let's go!

• Svar på tråden Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!
  • mom2012

Tack längta för din berättelse. Det gav tröst om att ej va ensam. Och att det kan vända ;) Förra försöket fick vi ut 5 ägg alla mogna, 3 befruktades och 2 va fina tillbaka till mig. Ett va lite långsamt med 6 celler dag3 och ett va mkt fint och normalt 8 celler på dag3.

• Linda8110
    EmyJ skrev 2015-02-05 22:19:47 följande:
    Tack! Hoppas du får ett plus snart då! :)
    Tack det hoppas jag också! Det är vår tur nu!
  • Längta
    mom2012 skrev 2015-02-05 22:23:20 följande:

Tack längta för din berättelse. Det gav tröst om att ej va ensam. Och att det kan vända ;) Förra försöket fick vi ut 5 ägg alla mogna, 3 befruktades och 2 va fina tillbaka till mig. Ett va lite långsamt med 6 celler dag3 och ett va mkt fint och normalt 8 celler på dag3.

Man måste bara få tid att bryta ihop och försöka ladda om.

Vi fick 11 ägg denna gång 7 befruktade. 1 fick d plocka bort för feb hade delat sig för snabbt. Fick tillbaka 1 5cellig. Och 5 odlas vidare för att förhoppningsvis ta sig till frys. Så nu håller vi tummarns.

För oss båda. ?
  • mom2012

Här har läget ev vänt. Embryona har fortsatt dela sig, om än långsamt. Ett är långsamt och ett är än mer långsamt. Så de bad mig ändå åka till kiniken. Är lite chockad och deprimerad från beskedet igår. Har svårt att ställa om till att det blir åf. Ska försöka prata med doktorn om hur chanserna eg ser ut.

• EmyJ
    mom2012 skrev 2015-02-06 13:06:29 följande:

Här har läget ev vänt. Embryona har fortsatt dela sig, om än långsamt. Ett är långsamt och ett är än mer långsamt. Så de bad mig ändå åka till kiniken. Är lite chockad och deprimerad från beskedet igår. Har svårt att ställa om till att det blir åf. Ska försöka prata med doktorn om hur chanserna eg ser ut.

Hoppas allt går bra!
  • Längta
    mom2012 skrev 2015-02-06 13:06:29 följande:

Jag håller tummarna ????
  • Längta
    Längta skrev 2015-02-06 20:55:18 följande:

Jag håller tummarna ????

Oki missförstå mig rätt. Ny telefon oh de skulle va utropstecken och inte frågetecken.

Alla lyckönskningar nu ????
  • EmyJ

Sådärja.... Då ruvar jag på en blastocyst <3 Upptiningen hade gått fin fint så vi har fem kvar i frysen. Nu håller vi tummarna!

• mom2012

Linda 8110 hur har det gått för dig?

Här är det ruvardag5 med 3dgrs embryo med 6 celler. Min lilla långsamma rackare....hoppas hen är envis och fäster sig.

Svar på tråden Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!