• Hanna31

Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!

Vi är ju ett helt gäng barnlösa tjejer som gick igenom diverse varianter av IVF-behandlingar under hösten 2014...men det ville sig inte riktigt för oss och ny håller vi tummarna och ser fram emot JANUARI 2015!!

2015 är vårt år och då ska vi bli gravida! Let's go!

• Svar på tråden Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!
  • Linda8110
    EmyJ skrev 2015-01-18 00:05:17 följande:

Såååå, hur går det för er? Jag tänkte börja kissa på pinne imorgon :) Hoppas på en ägglossning så jag kan få göra FET nu i januari!

Jag ska börja pinnekissa på tisdag ;)
  • EmyJ
    Linda8110 skrev 2015-01-18 00:21:43 följande:

Jag ska börja pinnekissa på tisdag ;)

Ohh, spännande :D
  • Karriärskvinna
    Karriärskvinna skrev 2015-01-18 16:34:36 följande:

Jag ska göra flesta FET i morgon, om nu allt går som det ska med upptiningen.

*första FET ska det stå
  • Linda8110

Går säkert bra! Lycka till :)
  • 1983an

Måste ventilera lite här, blir så frustrerad på kroppen. Vi gjorde ett utplock i december som inte resulterade i nånting. Ska därför göra om det nu i januari. Min mens efter utplocket kom den 10 december.

Nu till mitt problem, jag tittade i min mensapp och skulle haft mens i fredags. Hade känningar hela förra veckan, fick bruna flytningar i ons-tors och även lite gammalt blod i torsdags (precis som det brukar vara innan mensen kommer). Sen kom den aldrig. Tänkte faktiskt inte mer på det, bara att den är lite rubbad från senaste stimuleringen. Blev svagt illamående i lördags och söndags, fick lite panik och tänkte att nu blir jag magsjuk. Men inget hände.

Sen kollade jag appen igen och såg att inställningarna ändrats till 37 dagars lång cykel, vilket är galet, jag har 31 dagar. Sen uppdaterade jag den och räknade om. Då visar det sig att jag idag är 9 dagar sen. Tog gravtest i morse som visade negativt.

Vad är det för fel :( Vill ju bara börja med nästa försök nu.. Har fått ok att starta så snart mensen sätter igång, men vart är den.. :( Nån som har nån idé?

• 1983an

Lycka till idag!
  • MadArp

Hoppar in i den här tråden, påbörjade puregon igår kväll, nu blir det vårt 2:a försök. Puregondosen har höjts rejält, får se om det ger någon effekt.  

• 1983an
    MadArp skrev 2015-01-19 11:23:57 följande:

Hoppar in i den här tråden, påbörjade puregon igår kväll, nu blir det vårt 2:a försök. Puregondosen har höjts rejält, får se om det ger någon effekt.  

Hoppas det går bra, är det samma preparat som Gonal-f och Menopur?
  • MadArp
    1983an skrev 2015-01-19 11:57:10 följande:
    Hoppas det går bra, är det samma preparat som Gonal-f och Menopur?
    Dessa preparat är likvärdiga, med lite olika stimuleringsmekanismer. De slår på lite olika receptorer.. 
Svar på tråden Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!