• Hanna31

Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!

Vi är ju ett helt gäng barnlösa tjejer som gick igenom diverse varianter av IVF-behandlingar under hösten 2014...men det ville sig inte riktigt för oss och ny håller vi tummarna och ser fram emot JANUARI 2015!!

2015 är vårt år och då ska vi bli gravida! Let's go!

• Svar på tråden Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!
  • EmyJ
    Karriärskvinna skrev 2015-01-18 16:34:36 följande:

Jag ska göra flesta FET i morgon, om nu allt går som det ska med upptiningen.

Hoppas allt gick bra idag!
  • EmyJ
    1983an skrev 2015-01-19 08:49:46 följande:

Måste ventilera lite här, blir så frustrerad på kroppen. Vi gjorde ett utplock i december som inte resulterade i nånting. Ska därför göra om det nu i januari. Min mens efter utplocket kom den 10 december.

Nu till mitt problem, jag tittade i min mensapp och skulle haft mens i fredags. Hade känningar hela förra veckan, fick bruna flytningar i ons-tors och även lite gammalt blod i torsdags (precis som det brukar vara innan mensen kommer). Sen kom den aldrig. Tänkte faktiskt inte mer på det, bara att den är lite rubbad från senaste stimuleringen. Blev svagt illamående i lördags och söndags, fick lite panik och tänkte att nu blir jag magsjuk. Men inget hände.

Sen kollade jag appen igen och såg att inställningarna ändrats till 37 dagars lång cykel, vilket är galet, jag har 31 dagar. Sen uppdaterade jag den och räknade om. Då visar det sig att jag idag är 9 dagar sen. Tog gravtest i morse som visade negativt.

Vad är det för fel :( Vill ju bara börja med nästa försök nu.. Har fått ok att starta så snart mensen sätter igång, men vart är den.. :( Nån som har nån idé?

Jobbigt när kroppen inte gör som man vill! Hoppas mensen kommer igång snart!
  • Karriärskvinna

Det var en tuff dag! Vi hade bara två i frysen, det ena embryot klarade sig inte men det andra är på plats, så nu är det väntan igen... Testdag om 12 dagar enl. Sahlgrenska.

• EmyJ
    Karriärskvinna skrev 2015-01-19 19:48:25 följande:

Det var en tuff dag! Vi hade bara två i frysen, det ena embryot klarade sig inte men det andra är på plats, så nu är det väntan igen... Testdag om 12 dagar enl. Sahlgrenska.

Håller tummarna för att allt går vägen!
  • längtar14

Om allt går bra imorrn och tina upp skruttarna, så får jag tillbaka ett 5 dagars odlat kl 13 imorrn

• Karriärskvinna
    längtar14 skrev 2015-01-21 11:11:43 följande:

Om allt går bra imorrn och tina upp skruttarna, så får jag tillbaka ett 5 dagars odlat kl 13 imorrn smile1.gif

Spännande! Lycka till!
  • EmyJ
    Karriärskvinna skrev 2015-01-21 07:40:03 följande:

Hur går det för dig?

Jag kissar på pinne och hoppas på ägglossning inom kort.. Jag har väldigt lång cykel och vill såklart inte missa en ägglossning så jag kissar på pinne många dagar :D Börjar känna av äggstockarna så jag hoppas att det närmar sig!
  • vanilj

Skall snart påbörja mitt 2a ivf försök, första fäste inte å fick bara 1 embryo till frysen som sen inte klarade upptiningen inför FET. Pendlar mellan hopp och förtvivlan inför detta försök.

Äggplocket gjorde så ont sist. Läkaren fick hugga sin igenom slemhinnan å bröt en nål innan han kom igenom. ..

• MadArp
    vanilj skrev 2015-01-22 07:45:40 följande:

Skall snart påbörja mitt 2a ivf försök, första fäste inte å fick bara 1 embryo till frysen som sen inte klarade upptiningen inför FET. Pendlar mellan hopp och förtvivlan inför detta försök.

Äggplocket gjorde så ont sist. Läkaren fick hugga sin igenom slemhinnan å bröt en nål innan han kom igenom. ..

Pendlar också mellan hopp och förtvivlan. Så fattar dina känslor.... Håll modet uppe och försök att vara positiv..... Intalar mig själv hela tiden att 2015 är mitt år... Eftersom 2014 var kanske det sämsta året genom tiderna......
    Hemsk upplevelse vid din äggplockning, kan du inte begära mer smärtlindring denna gång?? 

Svar på tråden Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!